Hvordan får jeg min datter til at tage sutten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.419 visninger
26 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej piger..

Som overskriften siger hvordan får jeg min datter til at tage sutten..

Hun er 12 dage gammel og tager den kun når jeg holder på sutten!

Så snart jeg giver slip giver hun også slip.. Vil så gerne ha at hun tager den når hun sover..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Tillykke med hende

Jamen vi gjorde det med Nikoine at vi lige puttede sutten under den kolde hane, så der var lidt kold vand på, også beholdt hun den i munden.... Ellers har vi foldet en stofblee og lagt så den støtter på sutten....

Er nok fordi hun liiige skal vende sig til det, da det jo ikke er samme teknik hun skal bruge for at holde på sutten som hun skal bruge når hun spiser.... Men det skal nok komme!

Knus

Anmeld

12. oktober 2011

Henriette Aaby

da jeg skulle lære min datte at tage sutten, kørte jeg den blidt oppe i hendes gane, til hun selv begyndte at sutte på den. Det kunne godt gøres nogle gange inden hun fattet det

Håber det hjalp lidt

mange hilsner

Henriette

Anmeld

12. oktober 2011

Maja88

måske en anden sut????

vågner hun ved hun ikke har sut eller?

Anmeld

12. oktober 2011

Tona

Anonym skriver:

Hej piger..

Så snart jeg giver slip giver hun også slip.. Vil så gerne ha at hun tager den når hun sover..

Vi prøvede det samme med Amanda. Hun suttede glad løs på sutten når vi holdt den, men slap den så snart vi slap.

Vi fik et godt råd af den søde dame som lavede Amandas hørescreening og det virkede perfekt. Vi havde købt en sut str. nyfødt, men den var for lille til Amanda. Hun kunne simpelthen ikke "holde fat" i den. Vi skiftede så til en sut i en større størrelse og det virkede. Fra den dag af elskede Amanda sin sut inderligt  Det kan jo være at det er det samme med jer?

Anmeld

12. oktober 2011

raca

hvorfor skal hun bruge sut?

er det dit eller hendes behov?

hvordan vil sutten gøre din dag nemmer.

mine har ikke brugt sut.. de har ikke gidet de har fået deres behov stillet ved brystet.. og NEJ DET ER IKKE ET PROBLEM..

ej heller for DP og pædagoger..

Anmeld

12. oktober 2011

K&S

Anonym skriver:

Hej piger..

Har I prøvet nogle forskellige sutter? Og evt. forskellige str.?

Fx. prøvede vi den "alm." runde sut str. 0 mdr., men suttehovedet var ALT for lille, Anton kunne slet ikke få fat om den, men da vi købte nummeret større, var der succes

Du kan også prøve at putte en stofble igennem (hvis du kan) for så vejer den lidt mere og falder ikke så nemt ud af munden

Held og lykke...! Det skal nok lykkedes

Anmeld

12. oktober 2011

K&S

hvorfor skal hun bruge sut?

er det dit eller hendes behov?

hvordan vil sutten gøre din dag nemmer.

mine har ikke brugt sut.. de har ikke gidet de har fået deres behov stillet ved brystet.. og NEJ DET ER IKKE ET PROBLEM..

ej heller for DP og pædagoger..

Er det ikke ligemeget, hvis behov, der bliver opfyldt?

TS beder om råd til hvordan hun får hendes datter til at tage sut - ikke om meninger om sut er godt eller skidt

Anmeld

12. oktober 2011

raca

Er det ikke ligemeget, hvis behov, der bliver opfyldt?

TS beder om råd til hvordan hun får hendes datter til at tage sut - ikke om meninger om sut er godt eller skidt

jammen nogle gange syntes jeg bare man gør sig unødig meget bekymring og tager så mange unødige kampe..

og prøver ud med så forfærdelig mange råd.. at man istedet for at slappe af.. bikser rundt i sutte str. med og uden ring, med ble uden ble sutte model.. med koldt vand, varmt vand, 2 dråber MM.. at holde sutten iden.. osv..

hvis som12 dage gammel ikke ønsker sut .. så vent.. og prov igen senere hvem gavner kampen om det nu.. slap af.. det ordner sig nok..

Anmeld

12. oktober 2011

Valle81

Anonym skriver:

Hej piger..

he he, der er ikke andet for end at blive ved med at prøve:0)

Evt syppe den i vand, eller kamillete og så ind igen og igen og igen, det kan tage sin tid før de finder ud af det og så er der ikke andet for end at prøve forskellige sutte typer og størrelser.

Asta tog sut med det samme, Anton lidt langsommere og Arthur brugte sååååååååååååååå lang tid og hans suttebehov var enormt og da jeg ikke ammede men gav flaske, så var det et problem, var til sidst desperat, så lavede tynd saftevand og dypped sut i og så i munden, og til sidst synes han den var fantastisk, men han var omkring 2 mdr før det lykkedes helt:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.