louisekanayo skriver:
Ej slap dog af, bare fordi man faar en gratis scanning, betyder det altsaa ikke at der er andre der ikke kan faa ! saadan hänger samfundet heldigvis ikke sammen !
og detsuden kan man psykisk godt have brug for en scanning for at man har det godt, men maaske har man ikke pengene til det !!
Jeg syntes det er jer der skal faa en bedre moral istedet for at väre saa höj rövet og snoppede, det er faktisk ikke alle der har 200 kr eller hvad det end koster til at faa saadan en scanning !!
Jeg har faaet en masse gratis scanninger de gange jeg var gravid og heldigvis at jeg ikke betalte for det da det alligevel viste sig at väre noget galt og jeg endte med at abortere alligevel, er godt nok glad for jeg ikke skulle bruge penge paa at finde ud af det !
i kan alle ha jeres meninger omkring det men det ändre ikke noget ved mig ! 
Jeg er skam helt afslappet, og i modsætning til dig særdeles oplyst på området, da viden om disse ting er en del af min uddannelse - og jeg græmmes ved, at der er folk som dig, der har SÅ lidt forståelse for samfundets indretning!!
I vores tilhørende ambulatorium har vi kapacitet til at foretage 12.000 ultralydsundersøgelser årligt - der er dog større behov end dette, men på grund af de økonomiske rammer foretages en tæt visitation af henviste patienter - og det vil sige, at de fleste henvendelser om såkaldte tryghedsskanninger afvises, idet der ellers ikke er kapacitet til dem, som virkelig har behov for at få en skanning.
Når 300 "løgnere" henvender sig, så vil vores visitering blive tættere, og man vil uværgeligt komme til at afvise piger, der virkelig har et behov - disse 300 er piger ligesom dig - de har bare en moral og ønsker ikke at lyve om deres helbredstilstand, så de afventer tålmodigt, at "løgnerne" får deres skanninger, og i mellemtiden bliver de andre 300 pigers tilstand forværret, så der er indikation for at blive skannet, dette giver en yderligere forværring i visitationskriterierne - så det er absolut en ond cirkel, du er med til at sætte i gang, fordi du vil lyve og bedrage dig til en skanning, som de fleste selvforsørgende mennesker med lethed ville kunne betale selv.
Måske du skulle bevæge dig ud på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende og samtidigt få noget livserfaring, så du ville kunne bidrage intelligent til samfundsdebatter??