Tryghedsscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

MorDk

louisekanayo skriver:

u skal bar sige til din läge at du har xtreeme smerter saa sender de dig til en trygheds scanning det er gratis hehehe den har jeg brugt för

syns det er dumt at betale for noget man kan faa gratis

Jeg bryder mig ikke om din holdning.

Man skal ikke misbruge systemet  Det er forkert i mine øjne!

Jeg kan godt forstå at man kan være nervøs og bekymret...

Men i langt langt de fleste tilfælde er der jo intet i vejen. En scanning er dyr og koster samfundet mange penge... Derfor skal man ikke lyve sig til en scanning - det er dårlig stil!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

patella

Har ikke set de andres svar, men vi fik en i uge 7+0 bevilliget af min egen læge uden VJ, så det skulle ikke være et problem...

Anmeld

12. oktober 2011

DinNabo

louisekanayo skriver:

Saa länge man betaler sin skat saa skal man da osse ha noget for pengene !!

Jeg syntes der burde väre 1 gratis scanning tidligt i graviditeten naar kvinden evt har faaet en positiv test .. i det tildfälde ville färre komme til deres nf og faa at vide a de har gaaet rundt med et dödt foster osv osv ....

syntes kun at det er retmessigt.

Desværre har vores samfund ikke råd til, at alle skal have alt gratis, især ikke, hvis der ikke er tegn på, at der er noget galt.

Hvis nu folk ikke snød sig til gratis scanninger og lignende, men kun brugte systemet, når der virkelig var behov, så kunne det fx være, at brugerbetalingen på barnløshedsbehandling blev fjernet.

Det er ikke for at svine dig. Men bare for at sætte tingene i perspektiv. Hvis alle skulle have alt gratis, ville vores skatteprocent være så utrolig meget højere.

mvh

Anja

Anmeld

12. oktober 2011

MorDk

louisekanayo skriver:

Jeg syntes der burde väre 1 gratis scanning tidligt i graviditeten naar kvinden evt har faaet en positiv test .. i det tildfälde ville färre komme til deres nf og faa at vide a de har gaaet rundt med et dödt foster osv osv ....

Det gør det ikke bedre... fostret kan jo gå til dagen efter scanningen?? Intet er sikkert!

Jeg bryder mig ik om din holdning... men det har jeg skrevet tidligere.

Anmeld

12. oktober 2011

GUSO

louisekanayo skriver:

Jeg er enig med dig i at man burde få det tilbudt gratis hvis man mente man havde behov for det, kan godt huske Hvor lang ventetiden føltes, men ligefrem at opfinde smerter og derved snyde sig til en gratis scanning det bryder Jeg mig ikke om, jeg betaler også skat men de skattepenge rækker jo ikke til alt, hvis Jeg havde behov for en ekstra scanning så købte jeg mig en istedet for at fake nogle smerter.. Igen det er bare min holdning og du har åbenbart en anden, thats life.. God dag hilsen Camilla

Anmeld

12. oktober 2011

DinNabo

GUSO skriver:

Jeg er enig med dig i at man burde få det tilbudt gratis hvis man mente man havde behov for det, kan godt huske Hvor lang ventetiden føltes, men ligefrem at opfinde smerter og derved snyde sig til en gratis scanning det bryder Jeg mig ikke om, jeg betaler også skat men de skattepenge rækker jo ikke til alt, hvis Jeg havde behov for en ekstra scanning så købte jeg mig en istedet for at fake nogle smerter.. Igen det er bare min holdning og du har åbenbart en anden, thats life.. God dag hilsen Camilla

Så enig med dig. Jeg har også selv betalt for en scanning!

Og ja i den perfekte verden (hvor penge ikke var et problem), burde alt være gratis ikke?

Anmeld

12. oktober 2011

GUSO

DinNabo skriver:

Så enig med dig. Jeg har også selv betalt for en scanning!

Og ja i den perfekte verden (hvor penge ikke var et problem), burde alt være gratis ikke?

Lige nøjagtig, og hvem ville ikke gerne bo der?? Jeg har også selv købt en ekstra scanning da jeg var gravid, og kan ikke lade være med at blive lidt forarget når nogen snyder/lyver sig til en ydelse de ikke er berettiget til.. Hmm sådan vil det nok altid være og måske je bare skal lære og trække på skulderen over det..

Anmeld

12. oktober 2011

Rockertand

louisekanayo skriver:

Ej slap dog af, bare fordi man faar en gratis scanning, betyder det altsaa ikke at der er andre der ikke kan faa ! saadan hänger samfundet heldigvis ikke sammen !

og detsuden kan man psykisk godt have brug for en scanning for at man har det godt, men maaske har man ikke pengene til det !!

Jeg syntes det er jer der skal faa en bedre moral istedet for at väre saa höj rövet og snoppede, det er faktisk ikke alle der har 200 kr eller hvad det end koster til at faa saadan en scanning !!

Jeg har faaet en masse gratis scanninger de gange jeg var gravid og heldigvis at jeg ikke betalte for det da det alligevel viste sig at väre noget galt og jeg endte med at abortere alligevel, er godt nok glad for jeg ikke skulle bruge penge paa at finde ud af det !

i kan alle ha jeres meninger omkring det men det ändre ikke noget ved mig !

Jeg er skam helt afslappet, og i modsætning til dig særdeles oplyst på området, da viden om disse ting er en del af min uddannelse - og jeg græmmes ved, at der er folk som dig, der har SÅ lidt forståelse for samfundets indretning!!

I vores tilhørende ambulatorium har vi kapacitet til at foretage 12.000 ultralydsundersøgelser årligt - der er dog større behov end dette, men på grund af de økonomiske rammer foretages en tæt visitation af henviste patienter - og det vil sige, at de fleste henvendelser om såkaldte tryghedsskanninger afvises, idet der ellers ikke er kapacitet til dem, som virkelig har behov for at få en skanning.

Når 300 "løgnere" henvender sig, så vil vores visitering blive tættere, og man vil uværgeligt komme til at afvise piger, der virkelig har et behov - disse 300 er piger ligesom dig - de har bare en moral og ønsker ikke at lyve om deres helbredstilstand, så de afventer tålmodigt, at "løgnerne" får deres skanninger, og i mellemtiden bliver de andre 300 pigers tilstand forværret, så der er indikation for at blive skannet, dette giver en yderligere forværring i visitationskriterierne - så det er absolut en ond cirkel, du er med til at sætte i gang, fordi du vil lyve og bedrage dig til en skanning, som de fleste selvforsørgende mennesker med lethed ville kunne betale selv.

Måske du skulle bevæge dig ud på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende og samtidigt få noget livserfaring, så du ville kunne bidrage intelligent til samfundsdebatter?? 

Anmeld

13. oktober 2011

louisekanayo

Rockertand skriver:

Jeg er skam helt afslappet, og i modsætning til dig særdeles oplyst på området, da viden om disse ting er en del af min uddannelse - og jeg græmmes ved, at der er folk som dig, der har SÅ lidt forståelse for samfundets indretning!!

I vores tilhørende ambulatorium har vi kapacitet til at foretage 12.000 ultralydsundersøgelser årligt - der er dog større behov end dette, men på grund af de økonomiske rammer foretages en tæt visitation af henviste patienter - og det vil sige, at de fleste henvendelser om såkaldte tryghedsskanninger afvises, idet der ellers ikke er kapacitet til dem, som virkelig har behov for at få en skanning.

Når 300 "løgnere" henvender sig, så vil vores visitering blive tættere, og man vil uværgeligt komme til at afvise piger, der virkelig har et behov - disse 300 er piger ligesom dig - de har bare en moral og ønsker ikke at lyve om deres helbredstilstand, så de afventer tålmodigt, at "løgnerne" får deres skanninger, og i mellemtiden bliver de andre 300 pigers tilstand forværret, så der er indikation for at blive skannet, dette giver en yderligere forværring i visitationskriterierne - så det er absolut en ond cirkel, du er med til at sætte i gang, fordi du vil lyve og bedrage dig til en skanning, som de fleste selvforsørgende mennesker med lethed ville kunne betale selv.

Måske du skulle bevæge dig ud på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende og samtidigt få noget livserfaring, så du ville kunne bidrage intelligent til samfundsdebatter?? 

Jeg er bedövende ligeglad, og mht livserfaring saa har jeg i mit korte liv paa 23 aar, faaet meget mere livserfaring end en paa 40 aar... saa du skal slet ikke snakke, og derudover saa rager det ikke dig om jeg er paa arbejdsmarkedet eller ej og hvad ved du egentlig osse om det !

Maaske du skulle faa dig noget mere empati for andre mennesker og forstaaelse for at ikke alle kan slide sig selv op 37 timer om ugen grundet psykiske og eller andre belastninger,

Jeg syntes du skal lukke skuffen i og passe dit liv, pigen der startede dette emne ga jeg saamen bare en ide vis hun havede det skidt og ville se om hun og hindes foster var okay, om hun vil göre brug af det er jo hindes valg,

Jeg klare livet paa min maade og du paa din heldigvis er vi forskellige alle sammen

Anmeld

13. oktober 2011

Muffinmus

Jeg har købt mig til MANGE tidlige scanninger pga 2 tidligere aborter:-)

så ja, det kan man godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.