Læge efter SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

SussieThyssen

Kris89 skriver:

hejsa.

efter bare 5 mdr. efter p-pille stop blev jeg gravid desværre mistede jeg 9+3 og det er her d. 20. 4 mdr. siden.

mit spørgsmål lyder, hvornår bør/kan man gå til lægen og få undersøgt om alt er som det skal være, om det kan lykkedes igen...?

efter jeg mistede 20. juni fik jeg først mens 9. september igen. nu er min mens så udebleven igen. og sidder og tænker på hvornår den mon har tænkt sig at dukke op igen..

vil bare helst ikke være pylret eller i den dur og min læge har meget travlt. men hvornår har jeg "ret" til hjælp. til at blive undersøgt?

Set er altid en god ide med et tjek efter en abort, så afsted med dig..det er kun ret og rimeligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

NNL

Min historie, hvis du kan bruge den til noget...

Jeg blev gravid efter 4 mdr uden p-piller. Mistede så allerede 5+2. Næste cyklus var lidt længere, men i løbet af et par cyklusser var de normale igen (28 dage for mig, har været regelmæssig siden p-pille stop). Det tog derefter 6 mdr at blive gravid igen, jeg nåede lige at tale med lægen om det i forbindelse med at jeg også har celleforandringer, men mit lægehus vil ikke undersøge os yderligere før vi har forsøgt i to år!!! Normalt synes jeg man siger et år.

Men til min trøst sagde hun at det helt sikkert vil ske igen, fordi vi nu ved at der er passage i mig og at mandens svømmere dur. Så det var bare det med tålmodigheden

Vil dog sige, at du kan søge læge ang de meget uregmæssige cyklusser - det kan man måske få råd eller hjælp til. Kender flere der har haft gavn af alternativ behandling i den forbindelse, måske du kunne overveje det?

I hvert fald alt muligt held og lykke, håber snart den er der igen

Anmeld

12. oktober 2011

Muffinmus

hmm, min læge sagde jeg bare skulle teste derhjemme til testen var negativ og så kunne vi gp i gang igen. !2 dage efter var den helt neagativ og vi sprang på og jeg blev gravid inden næste mens med lillesøster:-)

Hun sagde at var testen ikke negativ inden for 14 dage skulle jeg komme ind og få taget en blodprøve, men ellers intet, var slet ikke inde ved hende, ringede bare:-)

Anmeld

12. oktober 2011

Kris89

UnderCover34 skriver:

Så lidt

Gi' da lægen et ring - det sker der ihvertfald ikke noget ved!

Forstår til fulde dine frustrationer...

Ærgerligt den er negativ, og der så ikke kommer menstruation, dog kan en evt ægløsning jo ha' ligget senre end normalt hvis din cyklus ikke er normal endnu...

Men tilbage til det markerede; ring til din læge, han/hun kan meget bedre give dig en ordentlig vejledning og evt sende dig videre til en gynækolog

tusind tak..

kan nu godt være jeg ringer til lægen i næste uge..

ellers håber jeg at jeg kommer i nyt job i næste uge (mangler bare opringningen). måske jeg så kan få tankerne på noget andet og vi så bare kan se tiden an...

Anmeld

12. oktober 2011

Kris89

SussieThyssen skriver:

Set er altid en god ide med et tjek efter en abort, så afsted med dig..det er kun ret og rimeligt.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for svar...

kan nu godt være jeg lige giver lægen et ring i næste uge...

nu må vi se. forhåbentlig kommer jeg i nyt arbejde i næste uge og så kan det være det hele kommer af sig selv, når tankerne kommer på noget andet

Anmeld

12. oktober 2011

Kris89

NNL skriver:

Min historie, hvis du kan bruge den til noget...

Jeg blev gravid efter 4 mdr uden p-piller. Mistede så allerede 5+2. Næste cyklus var lidt længere, men i løbet af et par cyklusser var de normale igen (28 dage for mig, har været regelmæssig siden p-pille stop). Det tog derefter 6 mdr at blive gravid igen, jeg nåede lige at tale med lægen om det i forbindelse med at jeg også har celleforandringer, men mit lægehus vil ikke undersøge os yderligere før vi har forsøgt i to år!!! Normalt synes jeg man siger et år.

Men til min trøst sagde hun at det helt sikkert vil ske igen, fordi vi nu ved at der er passage i mig og at mandens svømmere dur. Så det var bare det med tålmodigheden

Vil dog sige, at du kan søge læge ang de meget uregmæssige cyklusser - det kan man måske få råd eller hjælp til. Kender flere der har haft gavn af alternativ behandling i den forbindelse, måske du kunne overveje det?

I hvert fald alt muligt held og lykke, håber snart den er der igen

tak for svar og din historie...

måske det bare er min tålmodighed der bliver testet lidt...

tænkte jo bare da jeg mistede, at nu vidste jeg da det kunne lade sig gøre og så gik det nok stærkt efter SA, men nej. øv øv.

håber på nyt job så tankerne kommer på noget andet, måske det så kommer af sig selv

kunne være man skulle overveje alternativ behandling.

Anmeld

12. oktober 2011

Kris89

MariaE skriver:

hmm, min læge sagde jeg bare skulle teste derhjemme til testen var negativ og så kunne vi gp i gang igen. !2 dage efter var den helt neagativ og vi sprang på og jeg blev gravid inden næste mens med lillesøster:-)

Hun sagde at var testen ikke negativ inden for 14 dage skulle jeg komme ind og få taget en blodprøve, men ellers intet, var slet ikke inde ved hende, ringede bare:-)

tak for svar...

håber tålmodighed er vejen frem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.