Læge efter SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
16 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Kris89

hejsa.

efter bare 5 mdr. efter p-pille stop blev jeg gravid desværre mistede jeg 9+3 og det er her d. 20. 4 mdr. siden.

mit spørgsmål lyder, hvornår bør/kan man gå til lægen og få undersøgt om alt er som det skal være, om det kan lykkedes igen...?

efter jeg mistede 20. juni fik jeg først mens 9. september igen. nu er min mens så udebleven igen. og sidder og tænker på hvornår den mon har tænkt sig at dukke op igen..

vil bare helst ikke være pylret eller i den dur og min læge har meget travlt. men hvornår har jeg "ret" til hjælp. til at blive undersøgt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Nessie

Kris89 skriver:

hejsa.

efter bare 5 mdr. efter p-pille stop blev jeg gravid desværre mistede jeg 9+3 og det er her d. 20. 4 mdr. siden.

mit spørgsmål lyder, hvornår bør/kan man gå til lægen og få undersøgt om alt er som det skal være, om det kan lykkedes igen...?

efter jeg mistede 20. juni fik jeg først mens 9. september igen. nu er min mens så udebleven igen. og sidder og tænker på hvornår den mon har tænkt sig at dukke op igen..

vil bare helst ikke være pylret eller i den dur og min læge har meget travlt. men hvornår har jeg "ret" til hjælp. til at blive undersøgt?

Jeg blev ikke nærmere undersøgt efter SA, men fik bare taget blodprøver.

Men når din mens ikke opfører sig normalt, så synes jeg da bestemt at du skal få en snak med lægen, og evt. blive sendt videre til en gynækolog

Anmeld

11. oktober 2011

Kris89

Nessie skriver:

Jeg blev ikke nærmere undersøgt efter SA, men fik bare taget blodprøver.

Men når din mens ikke opfører sig normalt, så synes jeg da bestemt at du skal få en snak med lægen, og evt. blive sendt videre til en gynækolog

tak for dit svar.

jeg har heller ikke været ved læge siden den dag jeg blev vidersendt til scanning.

jeg fik taget blodprøver på sygehuset og siden har jeg ikke hørt noget.

en ting er, at der går 3 mdr. før første mens dukker op (næsten i hvert fald). men at jeg så styrtbløder en uge og nu stadig ikke har set skyggen af mens...

kan det virkelig passe jeg nu igen skal vente måske to mdr. før jeg får mens igen.

sys det er hårdt bare at gå og ingenting kan gøre...

Anmeld

11. oktober 2011

Nessie

Kris89 skriver:

tak for dit svar.

jeg har heller ikke været ved læge siden den dag jeg blev vidersendt til scanning.

jeg fik taget blodprøver på sygehuset og siden har jeg ikke hørt noget.

en ting er, at der går 3 mdr. før første mens dukker op (næsten i hvert fald). men at jeg så styrtbløder en uge og nu stadig ikke har set skyggen af mens...

kan det virkelig passe jeg nu igen skal vente måske to mdr. før jeg får mens igen.

sys det er hårdt bare at gå og ingenting kan gøre...

Det lyder også mærkeligt, og hvis din mens ellers førhen har været regelmæssig, så synes jeg da bestemt at du skal tale med lægen

Anmeld

11. oktober 2011

Miss Church

Kris89 skriver:

hejsa.

Jeg mener at man altid kan ringe til læge og få hjælp, hvis man selv mener at man har brug for det.
Du skal slet ikke overveje hvornår du har ret til hjælp. Det har du altid!

Jeg synes da bare at du ringer der op og forklare dem din situation og bekymringer og så kan de sikkert hjælpe dig der fra  

Held og lykke med det hele 

Anmeld

11. oktober 2011

Kris89

Miss Church skriver:

Jeg mener at man altid kan ringe til læge og få hjælp, hvis man selv mener at man har brug for det.
Du skal slet ikke overveje hvornår du har ret til hjælp. Det har du altid!

Jeg synes da bare at du ringer der op og forklare dem din situation og bekymringer og så kan de sikkert hjælpe dig der fra  

Held og lykke med det hele 

tusind tak for svar...

ja måske du har ret... har jo bare læst meget på baby.dk og har jo ingen problemer (udover tålmodighedsproblem) i forhold til mange andre...

synes bare det er mærkeligt

Anmeld

11. oktober 2011

Kris89

Nessie skriver:

Det lyder også mærkeligt, og hvis din mens ellers førhen har været regelmæssig, så synes jeg da bestemt at du skal tale med lægen

Den nåede aldrig rigtig at blive reglmæssig efter p-pille stop heller. men testede positiv 30 dage efter sidste mens. så det må jo siges at være reglmæssig..

hmm. dumme krop..

Anmeld

12. oktober 2011

UnderCover37

Du er vel egentligt kun et par dage over de "normale" 28 dage man siger en cyklus er?

Har du testet for at se om den er negativ/positiv?

Derudover ville jeg sige at du kan altid ringe til din læge for at tale med vedkommene - men tror nu de vil sige du skal give den lidt tid, da det godt kan tage noget tid inden kroppen er normal igen både efter SA og p-pillestop...

X'er for en ny positiv test eller snarlig menstruation til dig så I kan komme videre i "teksten"

Anmeld

12. oktober 2011

Kris89

UnderCover34 skriver:

Du er vel egentligt kun et par dage over de "normale" 28 dage man siger en cyklus er?

Har du testet for at se om den er negativ/positiv?

Derudover ville jeg sige at du kan altid ringe til din læge for at tale med vedkommene - men tror nu de vil sige du skal give den lidt tid, da det godt kan tage noget tid inden kroppen er normal igen både efter SA og p-pillestop...

X'er for en ny positiv test eller snarlig menstruation til dig så I kan komme videre i "teksten"

tak for svar

ja kun et par dage over tid, men har bare ingen symptomer på snarlig mens.

har testet... negativ...

håber bare mens snart kommer, så vi jan komme videre.

Anmeld

12. oktober 2011

UnderCover37

Kris89 skriver:

tak for svar

ja kun et par dage over tid, men har bare ingen symptomer på snarlig mens.

har testet... negativ...

håber bare mens snart kommer, så vi jan komme videre.

Så lidt

Gi' da lægen et ring - det sker der ihvertfald ikke noget ved!

Forstår til fulde dine frustrationer...

Ærgerligt den er negativ, og der så ikke kommer menstruation, dog kan en evt ægløsning jo ha' ligget senre end normalt hvis din cyklus ikke er normal endnu...

Men tilbage til det markerede; ring til din læge, han/hun kan meget bedre give dig en ordentlig vejledning og evt sende dig videre til en gynækolog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.