Forsikringsfolk - kom frit frem - brug for vejledning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg tilbage i maj er ude at køre. Holder i et T kryds bag hajtænder og venter på fri bane. Det skal siges at vi holde op ad bakke.

Da der kommer fri bane starter jeg med at trille frem, men kommer egentlig ikke nogen vegne, og bliver i tvivl om jeg er i det rigtige gear. Skynder mig at skifte til første men bliver grebet sådan lidt af åhnej og går faktisk i stå, men i samme øjeblik knalder bagfrakommede bil lige ind i mig og så holder vi pænt der.

Umiddelbart synes skaden ikke af meget, men da vi kommer til mekaniker viser det sig at jeg skal have udsifter at del som et blevet trykket, samt bagsmækken skal omlakeres. Så selvom det helel var ved lav fart, ja jeg var jo faktisk slet ikke oppe i nogen fart, så gik det "hårdt" ud over min vil.

Sagen trækker i langdrag, men jeg vil egentlig bare vide hvad Jeres erfaringer er med sådanne sager. Jeg mener jo at selvom jeg er gået i stå, så er det modparts skyld da vedkommende ikke har holdt afstand og ikke har set at jeg har bremset igen.

Håber i jkan hjælpe med et lille svar:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg tilbage i maj er ude at køre. Holder i et T kryds bag hajtænder og venter på fri bane. Det skal siges at vi holde op ad bakke.

Da der kommer fri bane starter jeg med at trille frem, men kommer egentlig ikke nogen vegne, og bliver i tvivl om jeg er i det rigtige gear. Skynder mig at skifte til første men bliver grebet sådan lidt af åhnej og går faktisk i stå, men i samme øjeblik knalder bagfrakommede bil lige ind i mig og så holder vi pænt der.

Umiddelbart synes skaden ikke af meget, men da vi kommer til mekaniker viser det sig at jeg skal have udsifter at del som et blevet trykket, samt bagsmækken skal omlakeres. Så selvom det helel var ved lav fart, ja jeg var jo faktisk slet ikke oppe i nogen fart, så gik det "hårdt" ud over min vil.

Sagen trækker i langdrag, men jeg vil egentlig bare vide hvad Jeres erfaringer er med sådanne sager. Jeg mener jo at selvom jeg er gået i stå, så er det modparts skyld da vedkommende ikke har holdt afstand og ikke har set at jeg har bremset igen.

Håber i jkan hjælpe med et lille svar:0)

det er ALTID bagfra kommendes skyld, for han kunne bare have holdt afstand..

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

anetteb skriver:

det er ALTID bagfra kommendes skyld, for han kunne bare have holdt afstand..

Ja detvil jeg også mene.

Grunden til at det trækker i langdrag er at modpart bliver ved at skrive tilbage om at mine forklaringer ikke er præcise nok i forhold til hvorfor jeg gik i stå.

Men jeg mener jo det er sagen fuldstændig uvedkommende - jeg gik i stå, punktum og så kan det da være ligemeget om det var fordi jeg klodsede bremsen fordi der kom et rådyr over vejen, eller jeg skulle redde et af mine børn fra at blive kvalt eller fordi jeg bare gik i stå.

Eller hvad mener du???

Anmeld

11. oktober 2011

Fru Nielsen

Jeg vil helt sikkert også mene det er den anden billist der står med skylden... H*n skulle have holdt afstand så en evt bremsning fra dig ikke ville føre til påkørsel, og det er jo uanset om det er fordi du går i stå eller fordi du pludselig skulle bremse for et dyr.....

Anmeld

11. oktober 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

Ja detvil jeg også mene.

Grunden til at det trækker i langdrag er at modpart bliver ved at skrive tilbage om at mine forklaringer ikke er præcise nok i forhold til hvorfor jeg gik i stå.

Men jeg mener jo det er sagen fuldstændig uvedkommende - jeg gik i stå, punktum og så kan det da være ligemeget om det var fordi jeg klodsede bremsen fordi der kom et rådyr over vejen, eller jeg skulle redde et af mine børn fra at blive kvalt eller fordi jeg bare gik i stå.

Eller hvad mener du???

går man i stå, går man i stå. 
- og kommer der en smaskende op i dig bagfra, er det 100% hans skyld, sådan er det altid i forsinkringssager. Han skulle have holdt afstand og have været mere vågen med hvad der foregår foran ham..

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Jeg vil helt sikkert også mene det er den anden billist der står med skylden... H*n skulle have holdt afstand så en evt bremsning fra dig ikke ville føre til påkørsel, og det er jo uanset om det er fordi du går i stå eller fordi du pludselig skulle bremse for et dyr.....

Jamen det mener jeg jo også, og jeg selv hvis jeg holder bag nogen hvor det også går op ad bakke holder jeg atid MEGA afstand da jeg ved at forankørende kan gå i stå eller trille tilbage og hvis de trille ned i mig er det MIN egen skyld da jeg bare kunne have holdt afstand.

Åhh jeg hader sådan noget her, og hader at blive sat ????? tegn ved, når jeg synes at sagen er klokke klar!

ØV

Anmeld

11. oktober 2011

Fru Nielsen

Anonym skriver:

Jamen det mener jeg jo også, og jeg selv hvis jeg holder bag nogen hvor det også går op ad bakke holder jeg atid MEGA afstand da jeg ved at forankørende kan gå i stå eller trille tilbage og hvis de trille ned i mig er det MIN egen skyld da jeg bare kunne have holdt afstand.

Åhh jeg hader sådan noget her, og hader at blive sat ????? tegn ved, når jeg synes at sagen er klokke klar!

ØV

Ja jeg vil helt sikkert mene det er klokkeklart....

Kender godt den følelse du sidder med, for når man syntes man har det hele på det rene så gør det faktisk helt ondt at der sidder nogen og ikke tror på en..... Man føler skyld helt uden at have skylden!!!

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Ja jeg vil helt sikkert mene det er klokkeklart....

Kender godt den følelse du sidder med, for når man syntes man har det hele på det rene så gør det faktisk helt ondt at der sidder nogen og ikke tror på en..... Man føler skyld helt uden at have skylden!!!

You nailed it,

Lige netop, og den følelse er bare så rædderlig. Jeg sidder og føler mig skyldig og svindler agtig..... åhh det er så træls,og vil bare have det overstået og min bil lavet (den var kun 14 dage gammel da det skete)

Anmeld

11. oktober 2011

Fru Nielsen

Anonym skriver:

You nailed it,

Lige netop, og den følelse er bare så rædderlig. Jeg sidder og føler mig skyldig og svindler agtig..... åhh det er så træls,og vil bare have det overstået og min bil lavet (den var kun 14 dage gammel da det skete)

Åhhh hvor er det bare træls.... Håber der snart er klarhed så du kan komme vider! Vil meget gerne høre "når dommen falder"

Held og lykke med det....

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Åhhh hvor er det bare træls.... Håber der snart er klarhed så du kan komme vider! Vil meget gerne høre "når dommen falder"

Held og lykke med det....

Hey igen,

Har lige haft ringet og snakket med mit forskikringsselskab, da jeg simpelthen ikke forstår at de ikke kæmper "min sag" lidt mere.

Men hun fortalte mig at hvis jeg var gået i stå uden at det var fordi jeg ikke holdte tilbage for pludselig trafik eller fx et menneske der løb over vejen, så er det halv skade, da modpart ikke kan forudse at jeg vil gå i stå ( nej fandme nej, men man ved sku da at chancen er der). Dvs sige at jeg skal betale halv selvrisiko ( 1500 kr ) og så er resten dækket, men mit forsikringselskab skal betale havldelen af udgifter til skaden og modparts resten af selvrisiko og skade. Og det samme den anden vej, dog var der ikke sket skader på modparts bil, så der er ingen udgifter den vej.

Det samme gælder fx hvis man kører på landevej og bremser om for at undgå et pindsvin så er det halv skade, da bagvedkørende ikke havde en chanche for at vide at du bremser hårdt op pga et lille dyr, hvorimod hvis det var en ko så havde bagfrakommende trafik mulighed for at forudse at du vil bremse op.

Gud fader bevares, sikke en jungle!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.