Drengenavnet Storm - Hvad synes i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.588 visninger
31 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

Skønne Jønne

Hej alle i skønne mødre og kommende mødre

Herhjemme skal vi have en lille lækker dreng. Vi ved ikke helt hvorfor, men vi er begge helt vilde med navnet Storm

Men tidligt i graviditeten snakkede i meget navne med alle - venner og familie, og hver gang vi nævnede navnet så fik vi negative kommentarer... "det kan man ikke hedde", "så vil vi ikke passe ham", "hvorfor så ikke blæst eller hvirvelvind?"

Det kom meget bag på mig de kommentarer og vi nævner nu ikke navne for andre - nu får de det af vide når han bliver født og vi er også synes det er en lækker Storm

Vi tænker dog lidt over at det ikke passer så godt til de efternavne han skal have, da det vil være Storm S......... R... Altså vil hans navn slutte på et etstavelsesord ligesom navnet Storm jo også kun er. Det har jo ikke den store betydning, men alligevel...

Mit andet bud på et navn er Elliot og mandens bud er Hjalte - men vi føler bare at vi ville nøjes hvis det blev et af de to. Og er sikker på at Elliot også ville få en masse kommentarer med på vejen

Glæder mig til at høre fra jer

Hilsner Mig - som gerne vil være ligeglad med alle andre!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Kom til at grine lidt, da jeg læste: "Hvorfor ikke blæst eller hvirvelvind?"

Jeg synes i skal vælge det I kan lide og så op i numsen med hvad andre siger. Og det med at så vil de ikke passe ham, ej! Hold da op.. Den holder de nok ikke alligevel

Ellers synes jeg Hjalte er rigtig sødt

Anmeld

10. oktober 2011

Mor til Mike

Skønne Jønne skriver:

Herhjemme skal vi have en lille lækker dreng. Vi ved ikke helt hvorfor, men vi er begge helt vilde med navnet Storm

Men tidligt i graviditeten snakkede i meget navne med alle - venner og familie, og hver gang vi nævnede navnet så fik vi negative kommentarer... "det kan man ikke hedde", "så vil vi ikke passe ham", "hvorfor så ikke blæst eller hvirvelvind?"

Det kom meget bag på mig de kommentarer og vi nævner nu ikke navne for andre - nu får de det af vide når han bliver født og vi er også synes det er en lækker Storm

Vi tænker dog lidt over at det ikke passer så godt til de efternavne han skal have, da det vil være Storm S......... R... Altså vil hans navn slutte på et etstavelsesord ligesom navnet Storm jo også kun er. Det har jo ikke den store betydning, men alligevel...

Mit andet bud på et navn er Elliot og mandens bud er Hjalte - men vi føler bare at vi ville nøjes hvis det blev et af de to. Og er sikker på at Elliot også ville få en masse kommentarer med på vejen

Han kan jo hedde storm elliot - eller andet og så efternavn! Synes storm er SÅ bedårende, folk med dumme kommentarer er bare latterlige, det da et så flot navn.. 

Anmeld

10. oktober 2011

freiasmor

synes navnet er super sødt, og har selv overvejet om vi skal kalde vores søn det hvis vi får sådan en, en dag er så vild med navnet ! også vil jeg sige at i skal vælge det i synes er det rigtige, også op i r'ven med hvad andre siger om det det kan kun blive jeres valg og ingen andres

Anmeld

10. oktober 2011

Krussedulle

Skønne Jønne skriver:

Syntes det er et af de smukkeste navne i hele verden min mindste dreng hedder Storm og du er velkommen til at kigge fordi min profil, så kan du se hvordan sådan 'en' ser ud hehe.. Mht til kommentarerne, skidt pyt med dem! min svigerfar har ikke én gang sagt Storm til min lille mand, og han er altså 8 mdr gammel men det rører mig ikke.. Så længe han ikke kalder ham noget han ikke hedder min store dreng kalder lillebror for Stormy

Anmeld

10. oktober 2011

Ciss

Jammen, det lyder da, somom Storm er det helt rigtige navn?

Jeg ser ingen grund til, at I skal ændre det, selvom familien ikke lige er enige. Det er jer, som skal tage navnevalget for jeres søn, så må de tage det for sine børn.

Storm er jo efterhånden ikke et voldsomt sjældent navn, så selvom jeg ikke selv ville have valgt det til mine børn, så er det slet ikke et navn, jeg reagerer negativt på.

Når han først er der og hedder det, så vænner de sig lynhurtigt til det, er jeg sikker på.

Anmeld

10. oktober 2011

Nettemor

jeg syns i skal mærke efter hvad I og KUN I syns han skal hedde. alle navne har vel været mærkelige for nogle engang.

min niece hedder Astrid og jeg syns det er et fantastisk navn og det eneste hun kan hedde men det var ikke lige det vi havde regnet med dengang så blev da også lidt overrasket da det ligger lidt fra de andres navne.. men nu er det det hun hedder og hun er jo fantastisk dejlig og kunne da på ingen måder hedde andet..

og hvad er det for noget fis med at de ikke vil passe ham hvis han hedder Storm?!?! så har de jo faktisk heller ikke fortjent at passe ham hvis han hedder Christian eller Sofus eller hvad pokker de nu mener han bør hedde!!!!!

det er JERES baby og det er JER der bestemmer hvad han skal hedde!!!

og Storm er da et fint navn,,,

Anmeld

10. oktober 2011

Billemyre

I skal da holde fast i det navn, som I synes er det perfekte navn til jeres guld!
Jeg kan ikke fordrage alle de der spydige kommentarer, men jeg tror ikke, man kan blive fri for dem.. (Ufatteligt nok!?)
Og som det også er sagt før, så sker der stort set altid det, at folk vænner sig til navne, de synes er underlige, og så kan barnet bare ikke hedde andet.

Så hold fast - I vil helt sikkert ikke fortryde 

Anmeld

10. oktober 2011

Skønne Jønne

Tak for alle jeres svar

Er glad for at I er enige i at man skal vælge det man SELV kan lide

Vi regner også med at når folk får navnet af vide efter fødslen så vil de ikke komme med sådanne kommentarer længere - for så er han jo en rigtig person

Og vores familier synes at alle navne er mærkelige. Jeg ser fx navnet Villas som helt almindeligt, men det var da også mærkeligt og specielt. Jeg er lærerstuderende og min kæreste har også arbejdet meget med børn - så vi møder jo mange børn i dag - og de hedder altså Villas, Bertram, Valdemar osv. Det er ikke MÆRKELIGE navne..

Så ja folk skal bare vænne sig til det, og så er det lige så almindeligt som Christian og Camilla (vores navne) Da mine forældre valgte mit navn troede de jo også at de var de eneste som valgte det - så de gik jo også selv efter noget specielt. At jeg så endte som nr. 1 af pigenavne er en anden sag

Anmeld

10. oktober 2011

Mira0911

Jeg elsker navnet Storm... Jeg har en nevø der hedder det... Da jeg fik at vide at han skulle hedde det, tænkte jeg sådan lidt, det kan man da ikke kalde et barn - Havde aldrig hørt om navnet før... 

Jeg synes det er et flot navn og jeg elsker det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.