Nu er det tæt på! :) hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

873 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. oktober 2011

Preghiera

Så piger! -Min kæreste og jeg har jo for længe siden besluttet at fra 1. december, begynder vi på PB

Der er altså kun 7 uger til!!!

De udfordringer, jeg så står med, er:

• Jeg er currently ryger
  • Jeg skal simpelthen i liiidt bedre form inden min krop skal kunne klare en baby
  • Og dertil kommer at jeg skal spise sundere.

Jeg tænker jo at det bedste vill være at begynde nu, sådan så jeg forhåbenlig, er dit for fight når jeg står med de to streger

Er der nogen af jer der har/havde samme udfordringer inden/under PB, som vil dele? Fx anbefal en effektiv metode til rygestop, vitaminer... etc..

Glæææder mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

lottemusen

Jeg er i samme situation som dig, jeg er dog ikke ryger  

Min mand og jeg dyrker ikke motion, men vi prøver, så vidt det er muligt at gå (i raskt tempo) 2-4 ture om ugen i ca. en times tid (og gerne mere). Det er rigtig dejligt at komme ud og få frisk luft, og så er det jo også hyggeligt at holde i hånd og snakke samtidig 

Jeg har også i laaaang tid tænkt, at jeg ville spise sundere, men der er bare så svært at komme rigtig i gang. Jeg tror det vigtigste er at man har vilje til det. Men ja, chokolade og chips smager bedre end æbler og rugbrød... 

Jeg er begyndt at tage folsyre. Det kan købes i matas. De skal tages allerede inden man bliver gravid, og indtil 12. uge.

Det var vist det jeg kunne byde på, og held og lykke med rygestoppet (hvis det er det du vil )

Anmeld

9. oktober 2011

Preghiera

lottemusen skriver:

Jeg er i samme situation som dig, jeg er dog ikke ryger  

Min mand og jeg dyrker ikke motion, men vi prøver, så vidt det er muligt at gå (i raskt tempo) 2-4 ture om ugen i ca. en times tid (og gerne mere). Det er rigtig dejligt at komme ud og få frisk luft, og så er det jo også hyggeligt at holde i hånd og snakke samtidig 

Jeg har også i laaaang tid tænkt, at jeg ville spise sundere, men der er bare så svært at komme rigtig i gang. Jeg tror det vigtigste er at man har vilje til det. Men ja, chokolade og chips smager bedre end æbler og rugbrød... 

Jeg er begyndt at tage folsyre. Det kan købes i matas. De skal tages allerede inden man bliver gravid, og indtil 12. uge.

Det var vist det jeg kunne byde på, og held og lykke med rygestoppet (hvis det er det du vil )

Iiih hvor dejligt med respons

Er det første barn I er ved at producere? Lyder som en rigtig hyggelig og god idé med gåture! Vi er ret slemme til at hoppe i slumretøjet når vi kommer hjem, og så flade ud på sofaen - det kan altså bare ikke være rigtigt at jeg i en alder af 22 skal være smadret efter 6 timers undervisning?! Så dét vil jeg ændre på inden graviditet..

Nåh ja Folinsyre har jeg hørt om... kan man begynde 7 uger før også?

Anmeld

10. oktober 2011

lottemusen

Preghiera skriver:

Iiih hvor dejligt med respons

Er det første barn I er ved at producere? Lyder som en rigtig hyggelig og god idé med gåture! Vi er ret slemme til at hoppe i slumretøjet når vi kommer hjem, og så flade ud på sofaen - det kan altså bare ikke være rigtigt at jeg i en alder af 22 skal være smadret efter 6 timers undervisning?! Så dét vil jeg ændre på inden graviditet..

Nåh ja Folinsyre har jeg hørt om... kan man begynde 7 uger før også?

Ja, det er den første. Så samtidig med at det er spændende og vi glæder os, så er det også vildt skræmmende! 

Vi er også ufattelig gode til bare at lægge på sofaen og slappe af, så din dårlige samvittighed kan jeg udemærket godt genkende!  Men jeg synes også bare, at det er svært at tage mig sammen og få ændret mine dårlige vaner... Dovenskaben længe leve, he he 

Du kan sagtens begynde på folsyre nu. De siger at man skal begynde fra man planlægger graviditet, og det er vel det i gør... 

Ellers er jeg ikke så klog på det med vitaminer, men prøv at læs om fertilitet og graviditet her på siden. Der står en masse godt.

Anmeld

10. oktober 2011

christina92

Hvor lyder det spændene!

Er selv i samme situation, min kæreste og jeg er begyndt at prøve denne måned og jeg er i den forbindelse begyndt at løbe med en veninde.

Jeg har nogle stykker i min omgangskreds som med stort succes har prøvet arkupunktur for at stoppe med at ryge og det har virket fantastisk! Evt. noget du kunne overveje

Jeg begyndte på folsyre da jeg stoppede med mine p-piller, altså en måneds tid siden.

Anmeld

11. oktober 2011

Preghiera

christina92 skriver:

Hvor lyder det spændene!

Er selv i samme situation, min kæreste og jeg er begyndt at prøve denne måned og jeg er i den forbindelse begyndt at løbe med en veninde.

Jeg har nogle stykker i min omgangskreds som med stort succes har prøvet arkupunktur for at stoppe med at ryge og det har virket fantastisk! Evt. noget du kunne overveje

Jeg begyndte på folsyre da jeg stoppede med mine p-piller, altså en måneds tid siden.

Hvor sjovt! Jeg har LIGE snakket med en veninde som for nyligt var ved en arkupuntør for at få hjælp med træthedsproblemer og overspisning. Og det har BARE hjulpet!

Tror altså, jeg hopper med på sådan en behandling mod rygning Det er jo forsøget værd

Iiih hvor dejligt at i er igang... Det kan jo være, vi kommer til at følges ad så

Vi har da også lidt tilfælles mht vores gamle mænd og bachelor, haha. (Det lød dumt, men håber du ved hvad jeg mener)

Anmeld

11. oktober 2011

Nettemor

er ikke lige i samme situation men sidste år i december stoppede min mand med at ryge ved hjælp af denne bog :

http://www.saxo.com/dk/item/allen-carr-endelig-ikk e-ryger-haeftet.aspx

og han anbefaler den virkelig.. det var pisse hårdt for ham. men han gjorde det uden nogen form for erstatning og idag 10 mdr efter ryger han stadig ikke! (er måske en lille smule stolt af min mand )

Anmeld

11. oktober 2011

Preghiera

lottemusen skriver:

Ja, det er den første. Så samtidig med at det er spændende og vi glæder os, så er det også vildt skræmmende! 

Vi er også ufattelig gode til bare at lægge på sofaen og slappe af, så din dårlige samvittighed kan jeg udemærket godt genkende!  Men jeg synes også bare, at det er svært at tage mig sammen og få ændret mine dårlige vaner... Dovenskaben længe leve, he he 

Du kan sagtens begynde på folsyre nu. De siger at man skal begynde fra man planlægger graviditet, og det er vel det i gør... 

Ellers er jeg ikke så klog på det med vitaminer, men prøv at læs om fertilitet og graviditet her på siden. Der står en masse godt.

Ja, det ER skræmmende... fra det ene øjeblik til det andet, skifter mine tanker fra: "Vi bliver de BEDSTE forældre og GUD hvor er det skønt at jeg skal være gravid" til "Åh nej, hvad TÆNKER jeg dog på?! Hvad nu hvis jeg står med kæmpe stor mave på og vil i byen med mine veninder!! "

Suk.... Men det bliver godt

Tror jeg hopper på apoteket og forhører mig dér... evt hos min læge også. Haha, er SÅ nervøs for at glemme noget. -Og så kan jeg jo få støvet den stepmaskine af, der står under sengen imens

Anmeld

11. oktober 2011

JJH

Preghiera skriver:

Ja, det ER skræmmende... fra det ene øjeblik til det andet, skifter mine tanker fra: "Vi bliver de BEDSTE forældre og GUD hvor er det skønt at jeg skal være gravid" til "Åh nej, hvad TÆNKER jeg dog på?! Hvad nu hvis jeg står med kæmpe stor mave på og vil i byen med mine veninder!! "

Tror jeg hopper på apoteket og forhører mig dér... evt hos min læge også. Haha, er SÅ nervøs for at glemme noget. -Og så kan jeg jo få støvet den stepmaskine af, der står under sengen imens

Jeg tog gravitamin inden jeg blev gravid, der er diverse vitaminer i og folsyre. dem kan du fortsætte med gennem graviditeten også, dog tilsætte jern fra uge 10.

Jeg havde også et mål inden graviditet, det var at tabe mig og komme i form, så min krop var klar til en graviditet, og havde næsten et år til det. meeeen viljen var ikke stor nok og havde for meget andet om ørerne, så fik det ikke gjort. det kan jeg godt være lidt ked af nu, men nu er det sådan og så får vi det bedste ud af det.

Anmeld

11. oktober 2011

lottemusen

Preghiera skriver:

Det er lige præcis sådan jeg også har det! Det ene tidspunkt er jeg i den syvende himmel oveer at skulle være mor, og i et splitseknd kan det skifte til at jeg ALDRIG bliver klar til at blive mor!

Jeg tror ikke jeg bliver klar, før jeg har mit barn i armene, det er jo umuligt at forestille sig hvordan det bliver. Men gid man kunne se ind i fremtiden  Men man kan jo altid trøste sig ved, at der er så mange milliader andre der har fået børn, så kan jeg vel også klare det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.