Puha det er hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Jeg ville ikke gå uden at give dig et kæmpe

Ved det er mega svær situation at stå i, og hvor er det godt, at han tager væk i perioder, så gør det ihvertfald tingene lidt nemmere..

Er der en chance for, at han vågner lidt op og ser hvad han er igang med at miste? kan forstå at det er din beslutning, hvad sagde han til den? og hvorfor vil han ik stoppe hans skriverier med den anden? hva er hans begrundelse? Ej hov det er ikke for at snage...

Men tænker at nogen mænd kan have svær ved at have en gravid kæreste.. men han skal absolut ikke behanddle dig sådan, så godt at du kan tage et god beslutning for dig og barnet.. det andet er ikke fair at leve med...

Kæmpe kram herfra

Knus Mette

tak for svar

Jeg håber måske inderst inde at han vågner op. og bliver sit gamle jeg igen. Men samtidig synes jeg bare at de sidste måneder er gået med mange snakke frem og tilbage. og intet er blevet bedre.

Jeg sagde til ham at det ikke hjalp at smutte sin vej når tingene blev svære. At han må åbne munden og sige hvad han tænker i stedet for. at jeg føler at han ikke tager alle de snakke seriøst som vi har haft. Derefter sagde jeg at jeg snart ikke kunne holde til mere. At jeg er ked af det hele tiden. Sagde så at vi vil være en del af hinandens liv, pga. barnet så jeg håber vi kunne finde en løsning som var god for os begge. Hans svar ar "okay, jamen så må vi jo gøre det"
og nu er han så kørt sin vej. aner ikke hvorhen og hvornår han kommer tilbage.

Han skriver med "hende" fordi hun er en god ven at snakke med. Har sagt til ham flere gange at jeg er ked af de ting han skriver og om han ikke godt vil stoppe med at skrive så intimt til hende. Det sagde han at han sagtens kunne forstå og han nok skulle stoppe. Men han stopper det bare ikke.
Han har en tendens med at sige, Ja det forstår jeg virkelig godt. Det vil jeg gerne ændre. For bare at gøre det samme igen.

og ja jeg ved det ikke kun er hans skyld. Jeg er meget alene og hormonel. Har en del at se til og bliver nemt ked og stresset. så er nok ikke nem at leve med. Men irritere mig nok lidt at vi ikke engang kan klare det. Så tror jeg heller ikke vi kan klare et barn i fælleskab

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

TaAsJu

Anonym skriver:

Ja man kan vel hvad man vil.. og hvis jeg får lejlighed der hvor jeg gerne vil, er det tæt på en god veninde. så måske hun vil hjælpe mig.

Det er en lab blanding. meget nem og velopdragen

Hun lyder som en dejlig en.. Held og lykke til dig i alt fald

Anmeld

9. oktober 2011

Mamalou

Anonym skriver:

Tak for dit svar...

ja håber jeg kan stå ved min beslutning. Lige nu er han kørt sin vej, så får nok ikke snakket det igennem i dag, men hensyn til hvad der skal ske.

Er nødt til det fordi det ikke kan sælges som det står nu. er under renovering. Han er lige nu meget sur og vil ikke finde en god løsning, så derfor vil jeg indtil videre blive. Han tager afsted i morgen og kommer først hjem midt november. og der kan jeg sikkert godt finde et sted at være mens han er hjemme, Men har bedst ham tage af sine egne udgifter og så deler vi bare udgifterne på huset. og ja så er han jo ikke hjemme så der har jeg ro til at finde ud af det hele.

Havde egentlig håbet at han ville beholde huset, så jeg kunne starte mit nye liv alene lidt hurtigere. og kan også være det bliver sådan. Lige nu er han bare på tværs. og skal vel lige sluge det hele... og kan man jo godt forstå. Hans værste frygt har altid været at skulle være weekend far. Men er han selv uden om. Han kan bare åbne munden og snakke i stedet for altid bare at skride fra det hele. Han vil aldrig snakke om noget.

Der skal ikke være noget tvivl om at jeg elsker ham meget højt. Men er bare nødt til at gøre det her for os, bebs og så er jeg sikker på han bliver en god far får barnet.

Kan bare ikke klare tanken om at bebs snart kan høre lyde og det enenste den vil høre, hvis vi bliver sammen er mig der græder. Så derfor ved jeg det er det bedste for os på længere sigt.

hov blev vist en lang smøre

Det kan jo være, at din kæreste kommer på andre tanker, når han rejser væk hjemmefra. Lige nu er han såret og kan ikke tænke rationelt. Så en pause væk fra hinanden vil måske ændre lidt på tingene. 

Det er svært at sige stop, når man stadig elsker den anden. Det kræver en styrke at sige fra og stå ved sin beslutning.

Det lyder lidt som om, at du stadig ser en åbning for at I kan få det til at fungere? Altså hvis han vil snakke med dig om tingene? Eller er jeg helt forkert på den?

Anmeld

9. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Det kan jo være, at din kæreste kommer på andre tanker, når han rejser væk hjemmefra. Lige nu er han såret og kan ikke tænke rationelt. Så en pause væk fra hinanden vil måske ændre lidt på tingene. 

Det er svært at sige stop, når man stadig elsker den anden. Det kræver en styrke at sige fra og stå ved sin beslutning.

Det lyder lidt som om, at du stadig ser en åbning for at I kan få det til at fungere? Altså hvis han vil snakke med dig om tingene? Eller er jeg helt forkert på den?

Ja han har brug for lidt tid. Og det skal han få. Er jo også en hård omgang at få smidt i hovedet.

Ja måske er jeg åben for en anden udvikling. Kan ikke finde ud af det. Drømte jo om kernefamilien.
Men lige nu bliver det sådan her. Og er nok lidt bange for at hvis han kommer tilbage med søde ord, gråd og snakker at jeg måske ikke kan stå ved min beslutning for jeg holder jo meget af ham.
Men der er bare så meget der skal ændres på, så ved ikke om det kan lade sig gøre. Så tror vi starter med en slags pause, indtil vi kan snakke fornuftigt sammen om tingene. Og det at jeg ikke bare kan smutte, gør at vi skal samarbejde en del det næste lange stykke tid. Det kan også ændre på mange ting.

Ja så tror jeg må se hvad der sker. Men lige nu ser jeg ikke en fremtid sammen. Men er måske lidt svært at acceptere, så derfor vakler man lidt.

Lyder det forståeligt eller er det volapyk?

Anmeld

9. oktober 2011

Mamalou

Anonym skriver:

Ja han har brug for lidt tid. Og det skal han få. Er jo også en hård omgang at få smidt i hovedet.

Ja måske er jeg åben for en anden udvikling. Kan ikke finde ud af det. Drømte jo om kernefamilien.
Men lige nu bliver det sådan her. Og er nok lidt bange for at hvis han kommer tilbage med søde ord, gråd og snakker at jeg måske ikke kan stå ved min beslutning for jeg holder jo meget af ham.
Men der er bare så meget der skal ændres på, så ved ikke om det kan lade sig gøre. Så tror vi starter med en slags pause, indtil vi kan snakke fornuftigt sammen om tingene. Og det at jeg ikke bare kan smutte, gør at vi skal samarbejde en del det næste lange stykke tid. Det kan også ændre på mange ting.

Ja så tror jeg må se hvad der sker. Men lige nu ser jeg ikke en fremtid sammen. Men er måske lidt svært at acceptere, så derfor vakler man lidt.

Lyder det forståeligt eller er det volapyk?

Ja det kan det være, men hvis der har været en anden kvinde involveret, så kan det vel ikke komme helt bag på ham?

Jeg kan sagtens følge dig i, at det kan være svært at finde rundt i sine følelser, og hvilken beslutning der vil være den bedste for dig. Jeg har været det samme igennem, og nu hvor der også er børn involveret, så bliver det svære. 

Jeg håber du kan få mere styr på din situation, tanker og følelser, når han tager på job og du får lidt afstand fra ham. 

Anmeld

9. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Ja det kan det være, men hvis der har været en anden kvinde involveret, så kan det vel ikke komme helt bag på ham?

Jeg kan sagtens følge dig i, at det kan være svært at finde rundt i sine følelser, og hvilken beslutning der vil være den bedste for dig. Jeg har været det samme igennem, og nu hvor der også er børn involveret, så bliver det svære. 

Jeg håber du kan få mere styr på din situation, tanker og følelser, når han tager på job og du får lidt afstand fra ham. 

Ja håber jeg også.. For er bare skide svært.

Han har været hjemme og vi snakker pænt til hinanden, hvilket er rigtig rart. Og vi har fået delt lidt økonomi inden han tager afsted så vi har fået delt lidt op. Så tænker vi over forskellige løsninger til han kommer til DK igen. Han virker lidt ligeglad men kan være det er en facade. Eller også er han egentlig også glad for at få afsluttet det.

Altså han har ikke været sammen med en anden. Men de skriver meget sammen. Og han skriver han savner hende og sådan. Men kan jo være de ender sammen nu.. Men må de jo selv finde ud af. Kender hende og hun er egentlig meget sød. Og måske kan hun hjælpe ham igennem det og give ham nogle gode råd så han ikke bare skider på det hele.

Og ja tid er det der skal til.

Anmeld

9. oktober 2011

Mamalou

Anonym skriver:

Ja håber jeg også.. For er bare skide svært.

Han har været hjemme og vi snakker pænt til hinanden, hvilket er rigtig rart. Og vi har fået delt lidt økonomi inden han tager afsted så vi har fået delt lidt op. Så tænker vi over forskellige løsninger til han kommer til DK igen. Han virker lidt ligeglad men kan være det er en facade. Eller også er han egentlig også glad for at få afsluttet det.

Altså han har ikke været sammen med en anden. Men de skriver meget sammen. Og han skriver han savner hende og sådan. Men kan jo være de ender sammen nu.. Men må de jo selv finde ud af. Kender hende og hun er egentlig meget sød. Og måske kan hun hjælpe ham igennem det og give ham nogle gode råd så han ikke bare skider på det hele.

Og ja tid er det der skal til.

Tiden er barmhjertelig i sådan en situation.

Ofte kan fyrer virke ligeglad på de mest upassende tidspunkter, men ofte er det ikke sådan det hænger sammen. Dejligt at I kan tale pænt til hinanden, ellers kan det blive rigtig træls for jer at gå op af hinanden. 

Jeg håber at I finder frem til en løsning, der fungerer for dig og jeres kommende barn. Om det bliver sammen eller hver for sig, det må tiden vise.

Ønsker dig alt det bedste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.