Hvad synes du om ambulant fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

SussieThyssen

AnneAlbertsen skriver:

Det er blevet indført at alle også førstegangsfødende skal føde ambulant. Det vil sige at de bliver sendt hjem 3-5 timer efter fødslen, hvis den er forløbet normalt. 

Jeg er SÅ forarget over den sparring. 

Som kvinder skal vi igennem den største oplevelse i vores liv, og det rykker altså rundt i nogle ting. Der skal sgu være opbakning omkring det at få et barn, SPECIELT hvis det er første gang. 

Jeg fødte selv første gang under strejken i 2008, og det var lidt de samme betingelser. Jeg gik ned med en fødselsdepression.

Hvis der er nogen der er bange for at føde, hjælper det heller ikke at vide at man skal føde ambulant.

JEG ER VRED!

Jeg er 100% enig med dig.
Jeg synes det er hul i hovedet

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Muffin_girl

AnneAlbertsen skriver:

Det er blevet indført at alle også førstegangsfødende skal føde ambulant. Det vil sige at de bliver sendt hjem 3-5 timer efter fødslen, hvis den er forløbet normalt. 

Jeg er SÅ forarget over den sparring. 

Som kvinder skal vi igennem den største oplevelse i vores liv, og det rykker altså rundt i nogle ting. Der skal sgu være opbakning omkring det at få et barn, SPECIELT hvis det er første gang. 

Jeg fødte selv første gang under strejken i 2008, og det var lidt de samme betingelser. Jeg gik ned med en fødselsdepression.

Hvis der er nogen der er bange for at føde, hjælper det heller ikke at vide at man skal føde ambulant.

JEG ER VRED!

Enig .. Helt hul i hovedet ! Altså jeg ved at jeg nok selv gerne vil hjem hurtig hvis alt forløber som det skal.. Men det er fordi jeg har fobi for sygehuse.. Og kan simpelthen ikke klare den stank 

Anmeld

9. oktober 2011

baby012

det har jeg ikke hørt noget om  

- jeg er førstegangsfødende, og håber da ikke de bare sender en hjem efter 6 timer

er rædselslagen for at jeg ikke kan finde ud af at amme, så håber da bestemt at der er hjælp at hente der .. 

Anmeld

9. oktober 2011

musse1

Mor til 2, snart 3 skriver:

Syntes heller ikke som anden gangs fødende det er i orden!! Jeg havde meget store problemer med at få ammningen igang. Og måtte stoppe sidst.. Og det er mit største ønske at få det op og køre den her gang. Men bliver sku noget svært uden hjælp!!!

har du snakket med din jordmoder om at du meget gerne vil blive, pga. amningen vil du gerne til at ha til at fungere.. 

for her har jeg altid taget hjem efter et par timer, jeg har født, men med min nr 4 ville jeg gerne blive, da jeg også gerne ville ha amningen til at fungere, og det mente jordmoderen var en rigtig god ide, jeg tog så alligevel hjem efter et par timer, da der var booket op, og skulle lukke på en gang.. 

men min jordmoder sagde, at ja flere gangs fødene kommer som regel hjem efter et par timer, men hvis man ik har kunne få amning til at kører de andre gange, kan må få lov at blive, ta et snak med hende..

Anmeld

9. oktober 2011

musse1

jeg syns hvis ellers man har født normalt, og der ik er porblemer, syns jeg faktisk det er okay, at man kommer hjem efter nogle timer, for både mor og barn for mere ro hjemme og man er ved sine vandte omgivelser, men jeg har så altid hjem efter et par timer, jeg har født, lige meget om det har været nat eller tidlig morgen, for kan ik se grunden til at ligge der..

men hvis man ik er tryk  ved at tage hjem, mon så ik man kan få lov at blive.. 

her har det hele tiden været at hvis man var flere gangs fødene kom man hjem efter et par timer. men hvis man virkelig ønskede at blive pga. nogle ting, var de til at snakke med.

og tænker mon ikke de stadigvæk er det.. 

Anmeld

9. oktober 2011

Wimmie

Jeg skal føde i Odense og har da også fået at vide at hvis alt går godt, så skal jeg blive der i et døgns tid  alt efter egne ønsker og hvornår på døgnet jeg føder.

Min jordemoder sagde at de ikke sender nogen hjem der ikke er trygge ved situationen og ikke føler de har styr på det hele; f.eks. amningen.

Jeg kunne godt forestille mig at jeg bare vil hjem så hurtigt som muligt hvis jeg og baby ellers har det godt efter fødslen...jeg hader at ligge på sygehus 

Anmeld

9. oktober 2011

Gaia

SussieThyssen skriver:

Jeg er 100% enig med dig.
Jeg synes det er hul i hovedet

Kærligst
Sussie

Enig! Synes man uanset antal af fødsler skal være tryg inden man bliver sendt hjem.

Anmeld

9. oktober 2011

AnneAlbertsen

musse1 skriver:

jeg syns hvis ellers man har født normalt, og der ik er porblemer, syns jeg faktisk det er okay, at man kommer hjem efter nogle timer, for både mor og barn for mere ro hjemme og man er ved sine vandte omgivelser, men jeg har så altid hjem efter et par timer, jeg har født, lige meget om det har været nat eller tidlig morgen, for kan ik se grunden til at ligge der..

men hvis man ik er tryk  ved at tage hjem, mon så ik man kan få lov at blive.. 

her har det hele tiden været at hvis man var flere gangs fødene kom man hjem efter et par timer. men hvis man virkelig ønskede at blive pga. nogle ting, var de til at snakke med.

og tænker mon ikke de stadigvæk er det.. 

Det varierer meget fra sygehus til sygehus hvordan det fungerer. 

Men man kan selvfølgelig altid tale med sin jordemoder og hører om mulighederne. 

Men som udgangspunkt er det meningen at alle, også førstegangsfødende skal sendes hjem. Man kan dog blive tilbudt 24/48 timers indlæggelse. Men det betyder stadig at amningen ikke er etableret før hjemsendelse. 

Anmeld

9. oktober 2011

AnneAlbertsen

gravid20 skriver:

det har jeg ikke hørt noget om  

- jeg er førstegangsfødende, og håber da ikke de bare sender en hjem efter 6 timer

er rædselslagen for at jeg ikke kan finde ud af at amme, så håber da bestemt at der er hjælp at hente der .. 

Tal med din jordemoder og sig du er bange for ikke at kunne etablerer amningen. 

Hør om mulighederne for hjælp...

Anmeld

9. oktober 2011

AnneAlbertsen

Mor til 2, snart 3 skriver:

Syntes heller ikke som anden gangs fødende det er i orden!! Jeg havde meget store problemer med at få ammningen igang. Og måtte stoppe sidst.. Og det er mit største ønske at få det op og køre den her gang. Men bliver sku noget svært uden hjælp!!!

Det er ikke i orden.

Tal med din jordemoder og få hjælp denne gang.

Ellers skriv igen til mig, når du skal igang med at amme. 

Jeg har været to meget specielle ammeforløb igennem, og kan forsøge at give den hjælp jeg har i bagagen. 

Hvis du gerne vil. Så skal det nok lykkedes. Bare spørg om hjælp fra alle omkring dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.