Hvad synes du om ambulant fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.038 visninger
42 svar
0 synes godt om
9. oktober 2011

AnneAlbertsen

Det er blevet indført at alle også førstegangsfødende skal føde ambulant. Det vil sige at de bliver sendt hjem 3-5 timer efter fødslen, hvis den er forløbet normalt. 

Jeg er SÅ forarget over den sparring. 

Som kvinder skal vi igennem den største oplevelse i vores liv, og det rykker altså rundt i nogle ting. Der skal sgu være opbakning omkring det at få et barn, SPECIELT hvis det er første gang. 

Jeg fødte selv første gang under strejken i 2008, og det var lidt de samme betingelser. Jeg gik ned med en fødselsdepression.

Hvis der er nogen der er bange for at føde, hjælper det heller ikke at vide at man skal føde ambulant.

JEG ER VRED!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Frøken J.

AnneAlbertsen skriver:

Det er blevet indført at alle også førstegangsfødende skal føde ambulant. Det vil sige at de bliver sendt hjem 3-5 timer efter fødslen, hvis den er forløbet normalt. 

Som kvinder skal vi igennem den største oplevelse i vores liv, og det rykker altså rundt i nogle ting. Der skal sgu være opbakning omkring det at få et barn, SPECIELT hvis det er første gang. 

Jeg fødte selv første gang under strejken i 2008, og det var lidt de samme betingelser. Jeg gik ned med en fødselsdepression.

Hvis der er nogen der er bange for at føde, hjælper det heller ikke at vide at man skal føde ambulant.

JEG ER VRED!

Det er altså ikke alle steder det er sådan. Jeg skal føde på Skejby nu her, og man kommer på patienthotellet efter 3-6 timer, hvis alt forløber normalt, hvor man så kan få råd, hjælp og vejledning så snart man har brug for det

Anmeld

9. oktober 2011

TaAsJu

Syntes heller ikke som anden gangs fødende det er i orden!! Jeg havde meget store problemer med at få ammningen igang. Og måtte stoppe sidst.. Og det er mit største ønske at få det op og køre den her gang. Men bliver sku noget svært uden hjælp!!!

Anmeld

9. oktober 2011

SussesB

AnneAlbertsen skriver:

JEG ER VRED!

Jeg er førstegangs fødende og jeg skal føde i Randers og jeg skal altså heller ikke føde ambulant 

Anmeld

9. oktober 2011

Kofoed.

Det er i region syddanmark altså inden for 24 timer, synes 6 timer er voldsomt, men 24 timer er længe nok, hvis ellers fødselen er vellykket.

Anmeld

9. oktober 2011

Zeus

Før jeg fødte Cajsa, mente jeg IKKE at jeg var klar til at skulle hjem samme dag, selvom det var min anden gang.. Så pga min sygdom, fik jeg lov til at kunne blive 3-5 dage hvis jeg ville. Men, da jeg så havde født, var jeg bare så superklar til at skulle hjem med det samme, så vi tog hjem samme formiddag (jeg fødte om natten).. Faktisk var jeg klar til at smutte hjem 2 timer senere, men det fik jeg dog alligevel ikke lov til

Anmeld

9. oktober 2011

4kløver

Her i odense fik jeg tilbudt at blive selv om det var min nr 4. Men tog hjem da jeg får stress at være på et sygehus. Men var glad for de 5 dage jeg lå da jeg fik den første.. skal siges at det er 17 år siden så ved ikke om må ligge så længe den dag i dag.

Anmeld

9. oktober 2011

Gittemor09

AnneAlbertsen skriver:

JEG ER VRED!

men hvis man giver udtryk for at man ikke er klar til at tage hjem bliver man vel heller ikke sendt hjem??

eller hvordan hænger det sammen....??

Anmeld

9. oktober 2011

mortilflere

For os der har prøvet det før er det ok , men for 1 x fødende er det hul i knolden ...

jeg smuttede 25 min efter at ha fået Alberte , de ringede dog kl 23 og sagde der var en seng hvis jeg havde fået haft gæster men blev hjemme

Anmeld

9. oktober 2011

Clisolka

Jeg synes ikke det er i orden for 1. gangsfødende at skulle hjem et par timer efter fødslen - hvis ikke de er klar!

Jeg fødte på riget og blev i 5 dage, kun pga. et akut kejsersnit, ellers var jeg også smuttet hurtigt hjem igen. Jeg var da "tryg" de 5 dage, for jeg havde personale omkring mig, men det er ikke det samme som at være hjemme i fred og ro. 

Hvis der bliver en næste gang, så vil jeg gerne hjem så hurtigt som muligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.