FB og billeder af vores lille guldklump, Emily <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

babyMark

stort til lykke med hende, hvor ser hun skøn ud. Lyder som en rigtig god fødsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Frøken J.

Stort tillykke! Hvor er hun bare kær! Lyder som total overskudsagtig fødsel med at vandre rundt og sådan. Jeg forestiller mig at ligge og vræle på fødestuen under hele forløbet. Haha!

Anmeld

9. oktober 2011

Nina Amelia

Hvor er det skønt at læse, det fremkalder store følelser og jeg glæder mig til at det bliver min tur igen
Hjerteligt tillykke med hende, hun er da for lækker! Min lille pige var også på de 4 kg og lækker-tyk da hun kom ud he he
Det lyder som om du har haft en god fødsel med masser af dejlig støtte, flot klaret!

Anmeld

9. oktober 2011

1000Ben

Ditte<3 skriver:

Så blev der langt om længe tid til at skrive fb, det er altså hyggeligt 

Det hele startede ................

Onsdag aften d. 14.09.11 - terminsdatoen: Jeg var i bad, da jeg pludselig fornemmer noget meget klistret mellem benene, troede først det måske var vandet der var gået. Jeg måtte i hvert fald ud og tjekke og wupti, slimproppen var gået 

En times tid efter begynder min mave at mudre og tænker straks "jubii, nu kommer vores lille pige til verden", men nej, jeg måtte bestemt vente lidt endnu. 

Jeg ligger vågen hele natten, da jeg ikke er i tvivl om at mudreren er blevet til veer, der er ingen rytme eller noget, men de er der og kommer ca. hvert kvarter. Nogle varer 30 sek, andre næsten 1 minut. 

Om morgenen, d. 15.09.11: Jeg beder din far om at tage ud og aflevere ugesedler og bil i firmaet, for nu skal han altså være far  Det gør han og vender så hjem med lækker morgenbrød fra bageren. 

Timerne går og jeg synes egentlig veerne går lidt i sig selv igen, det bliver i hvert fald ikke værre. Heldigvis har jeg en tid hos vores jordemoder, Anne, kl 11.30.

Din far og jeg pakker tasken til hospitalet, dit første tøj osv, hvis nu jeg skulle op på fødegangen. (Alting var første gang, så man er meget i tvivl)

Hos jordemoderen: Hun undersøger mig og ganske rigtigt, jeg har åbnet mig 2-3 cm. Anne hiver lidt i forsterhinderne og wupti, jeg er nu 3 cm åben = jeg er i fødsel 

Vi får valget mellem om vi vil direkte op til fødemodtagelsen eller om jeg vil hjem først i trygge vante rammer. Din far og jeg valgte at tage hjem. Veerne var ikke så slemme at jeg ikke kunne holde det ud. 

Vi så TV, puttede en sidste gang med stor mave, og glædede os egentlig bare til du skulle komme ud til os 

Jeg begyndte dog at få mere og mere ondt og kl. ca. 16.30, ville jeg gerne tilbage på hospitalet. 

Afsted det gik og hold op hvor var der langt at gå fra hospitalets parkeringsplads til fødemodtagelsen 

En sød jordemoder tog imod os og undersøgte mig, 5 cm åben. Vi blev enige om at gå en tur og spise lidt mad i cafeteriet. Vi skulle dog være tilbage ved 19-tiden.

Din far og jeg gik rundt i solen ude foran Herlev Hospital, det gjorde godt nok ondt og far måtte hjælpe mig hele tiden. Han var den bedste støtte under hele forløbet 

Endelig på fødestuen: Kl. var ca. 20.00 og jeg fik lov at komme i badekar som smertelindring, ihh hvor var det dejligt. Der kunne jeg have pjasket rundt i meget lang tid, hvis ikke det var fordi jeg var ved at gå o opløsning til sidst 

Jordemoder Annette synes ikke veerne var kraftige nok, så vi blev enige om at tage vandet og veerne tog til kort tid derefter. AV AV, blev herefter tilbudt noget lattergas og det takkede jeg pænt ja til. Det tog lige toppen af veen, men så sandelig heller ikke mere  Hehe. 

De næste timer var ret smertefulde og til sidst imod min vilje bad jeg om at få lagt en epiduralblokade, for Annette blev ved med at sige at mine veer ikke var kraftige nok. Blev ret sur for det gjorde sååååå ondt og tænkte det umuligt kunne blive værre. 

Da hun havde bestilt epiduralen og forsøgt at lægge drop 3 gange (uden held - lægen måtte gøre det sagde hun) ville hun lige tjekke hvor meget jeg havde åbnet mig. 

Hun så pænt overrasket ud da hun sagde "ja Ditte, du har åbnet dig 10 cm og er klar til at presse". Så kunne hun pænt afbestille epiduralen igen og jeg tænkte YES!! Ville så gerne klare det uden bedøvelse. 

Annette havde fri og en ny jordemoder tog over sammen med en studerende. De skulle klare pressefasen. De var super søde - følte jeg var i de bedste hænder.

Under hele forløbet har de målt din hjerterytme og du havde det bare sååå fint  Selvom jeg havde så ondt, vidste jeg at du havde det godt og det var det der betød alt for mig 

Nå, presse presse presse  og nej, presseveerne var ikke kraftige nok, så jeg fik lagt et vedrop og det hjalp må man sige. 2 presseveer og du var ude 

Du blev lagt direkte op til mig på mit bryst. Den følelse kan slet ikke beskrives. På meget få sekunder oplevede jeg en enorm beskyttetrang overfor dig - du er vores lille guldklump og der er aldrig noget eller nogen der skal gøre dig ondt.

Fra det øjeblik du kom ud elskede din far og jeg dig - og det vil vi ALTID gøre 

VORES LILLE EMILY, født d. 16.09.11, kl. 01.39. Du vejede 4040g og var 51 cm lang. Mørkt hår og blå/grå øjne. 

Din stolte far skilte os ad - klippede navlestrengen over. For første gang var du et selvstændigt individ 

Du er nu 3 uger gammel og imens jeg har siddet og skrevet dette har du ligget på min arm og sovet. Lille Emily, vi elsker dig mere og mere for hver dag der går 

Ihh altså, man bliver jo helt følelsesladet, hvor har jeg bare grædt mange glædestårer efter jeg er blevet moooar, det er jo SÅ STORT 

Rigtig god dag til jer alle 

Sikken en DEJLIG FB. Og forresten - super sejt navn - det hedder min lille nye datter også 

100000 gange tillykke med hende, kan sådan genkende alle de følelser du beskriver 

Mange knus

Stefanie 

Anmeld

10. oktober 2011

Ditte<3

ciepige skriver:

Åh, sikke en dejlig FB at læse - og hvor sejt klaret, uden bedøvelse, det vil jeg også helst  

Hun er super skøn, kan godt forstå i er glade for hende 

Stort tillykke med prinsessen 

Tusind tak for de søde ord  Det varmer. 

Jeg håber for dig du føder uden så, jeg var også virkelig glad. Vil bare sige, at når man ligger der bliver man faktisk ligeglad og tror ikke du vil tænke over det bagefter hvis du fik bedøvelse. Man vil bare have sin lille baby ud 

Anmeld

10. oktober 2011

Ditte<3

Vivian87 skriver:

Ihh hvor vidunderligt! og hvor der hun bare fantatisk dejlig ud krydser fingre for at det kommer til at gå lige så godt når det blir min tur om 12 uger (plus minus)

Det var også en super fødsel  Krydser fingre for din bliver ligeså god  Du er ved at komme i kæmpefasen så, hehe det er fantastisk, ikk? 

Anmeld

10. oktober 2011

Ditte<3

Lotus86 skriver:

Stort tillykke med jeres lille skønne pige, hun ser virkelig dejlig ud

Tusind tusind tak 

Håber det går rigtig godt med jeres lille dreng 

Anmeld

10. oktober 2011

Ditte<3

NJN skriver:

Hvor var det bare en fantastisk fb! Og sikke en dejlig datter i har fået jer.  

Det her, er den første fb der har fået mig til bare at glæde mig en lille smule til det bliver min tur. 

Tusind tusind tak, man bliver så rørt når man skriver sådan noget 

Det er jeg glad for at høre og DU SKAL glæde dig, det er det største 

Anmeld

10. oktober 2011

Ditte<3

Frøken J. skriver:

Stort tillykke! Hvor er hun bare kær! Lyder som total overskudsagtig fødsel med at vandre rundt og sådan. Jeg forestiller mig at ligge og vræle på fødestuen under hele forløbet. Haha!

Hahaha, du skal nok klare det og forhåbentlig snart!! Har så ondt af dig, men tro mig, selvom man er trist og ked, så er det det mest fantastiske når man er i det, eller måske mere når de er kommet ud  Haha. 

Sender dig MASSER af ve-støv 

Anmeld

10. oktober 2011

Ditte<3

Nina Amelia skriver:

Hvor er det skønt at læse, det fremkalder store følelser og jeg glæder mig til at det bliver min tur igen
Hjerteligt tillykke med hende, hun er da for lækker! Min lille pige var også på de 4 kg og lækker-tyk da hun kom ud he he
Det lyder som om du har haft en god fødsel med masser af dejlig støtte, flot klaret!

Hvor dejligt at høre, sad også bare med tårer i øjnene. Det her er mit første barn og hvor har folk bare ret når de siger det er det største 

Det sjovt, selvom hun vejede 4 kg synes jeg stadig hun var lillebitte  Men altså, de små elastikker om lårene er da fantastiske 

Takker for dit søde indlæg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.