navngivning...men ikke af barnet :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2011

4kløver

-Sigrid- skriver:

Hun er 44, bliver 45 kort efter fødsel

Ja så er hun da en mormor..
Har lige snakket med manden og han bliver 43 snart og han Syndes det ville være underligt at blive kaldt morfar Allan. Nok fordi han selv lige er blevet klar til at få børn..

Men dejlig med en "ung" mormor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

-Sigrid-

4kløver skriver:

Ja så er hun da en mormor..
Har lige snakket med manden og han bliver 43 snart og han Syndes det ville være underligt at blive kaldt morfar Allan. Nok fordi han selv lige er blevet klar til at få børn..

Men dejlig med en "ung" mormor

Haha ja, kan så godt forstå ham hvis han lige springer en generation over, at det så er sært

Jep, alle bedsteforældrene er 44-47 og de tre af olderne er 70 - og så en på 84 ;b

Anmeld

8. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

min mor hun vil være momo (mormor ) og det synes jeg er helt fint. og på kærestens side er det farmor og farfar

Anmeld

8. oktober 2011

BellaCiinea

KarinOM skriver:

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan I har fundet ud af om jeres forældre skal være "bedstemor og bedstefar" eller "mormor og morfar"? 

Mine forældre vil vist helst være "bedstemor og bedstefar" (det er deres første barnebarn) ...men sagen er nu at min kærestes forældre lige har fået det første barnebarn...og min kærstes bror og svigerinde har valgt at kalde hans forældre "bedstemor og bedstefar".

På den ene side synes jeg det ville være smart hvis vores barn og den lille ny fætter kunne sige det samme til min kærestes forældre (og de kommer nok til at være meget sammen)...men på den anden side synes jeg også, det vil være sært for vores barn med to sæt "bedsteforældre", hvilket betyder at der kun er "mormor og morfar" tilbage til mine forældre. Det er ikke sådan at nogen bliver sure eller noget, men jeg vil bare gerne have at alle er glade for deres "nye titler" :-)

Hmm...det blev vist lidt rodet, men vil egentlig bare gerne høre hvordan I har fundet ud af det? Kom det bare at sig selv...eller?

Min mor skal være mormor og min stedfar skal være bedstefar..

Min rigtige far skal så være morfar

Jeg har også haft mormor og bedstefar (bedstefar var ikke min biologiske), så min mors rigtige far var så min morfar =)

Og sådan sys jeg er det rigtige =)

Anmeld

8. oktober 2011

Frøken J.

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan I har fundet ud af om jeres forældre skal være "bedstemor og bedstefar" eller "mormor og morfar"? 

Mine forældre vil vist helst være "bedstemor og bedstefar" (det er deres første barnebarn) ...men sagen er nu at min kærestes forældre lige har fået det første barnebarn...og min kærstes bror og svigerinde har valgt at kalde hans forældre "bedstemor og bedstefar".

På den ene side synes jeg det ville være smart hvis vores barn og den lille ny fætter kunne sige det samme til min kærestes forældre (og de kommer nok til at være meget sammen)...men på den anden side synes jeg også, det vil være sært for vores barn med to sæt "bedsteforældre", hvilket betyder at der kun er "mormor og morfar" tilbage til mine forældre. Det er ikke sådan at nogen bliver sure eller noget, men jeg vil bare gerne have at alle er glade for deres "nye titler" :-)

Hmm...det blev vist lidt rodet, men vil egentlig bare gerne høre hvordan I har fundet ud af det? Kom det bare at sig selv...eller?

Sjovt spørgsmål! Og sjovt der er så mange der synes "bedstemor og bedstefar" er upersonligt, sådan har jeg det slet ikke. Her får de selv lov at vælge, hvad de vil kaldes Nu er det så lidt specielt, fordi min far er Englænder og jeg er halv engelsk. Altså han bor i Danmark og taler dansk, men den engelske tilknytning er vigtigt. Så her bliver det formentlig sådan her:

Min mor - Mormor/momsemor (hun vil ikke kaldes bedste, for hun er kun 44 og synes bedste lyder mega gammelt )
Min far - Granddad
Min stedmor - Nan
Min kærestes forældre - Farmor/farfar  

Her har jeg altid kaldt mine bedsteforældre sådan her:
Min mormor - mormor
Min morfar - bedstefar
Min farmor - Grandma
Min farfar - Granddad 

Anmeld

8. oktober 2011

twinboys

KarinOM skriver:

Hehe...ja, det lyder i hvert fald ikke helt ungt.

Meeeen nu er min kærste og jeg heller ikke helt unge, så alle 4 bedsteforældre er mellem 57 og 65...kan godt være de ikke selv synes de er gamle, men grå i toppen er de i hvert fald 

thi hi smiler jeg drikker de små grå... thi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.