Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan I har fundet ud af om jeres forældre skal være "bedstemor og bedstefar" eller "mormor og morfar"?
Mine forældre vil vist helst være "bedstemor og bedstefar" (det er deres første barnebarn) ...men sagen er nu at min kærestes forældre lige har fået det første barnebarn...og min kærstes bror og svigerinde har valgt at kalde hans forældre "bedstemor og bedstefar".
På den ene side synes jeg det ville være smart hvis vores barn og den lille ny fætter kunne sige det samme til min kærestes forældre (og de kommer nok til at være meget sammen)...men på den anden side synes jeg også, det vil være sært for vores barn med to sæt "bedsteforældre", hvilket betyder at der kun er "mormor og morfar" tilbage til mine forældre. Det er ikke sådan at nogen bliver sure eller noget, men jeg vil bare gerne have at alle er glade for deres "nye titler" :-)
Hmm...det blev vist lidt rodet, men vil egentlig bare gerne høre hvordan I har fundet ud af det? Kom det bare at sig selv...eller?
Sjovt spørgsmål! Og sjovt der er så mange der synes "bedstemor og bedstefar" er upersonligt, sådan har jeg det slet ikke. Her får de selv lov at vælge, hvad de vil kaldes
Nu er det så lidt specielt, fordi min far er Englænder og jeg er halv engelsk. Altså han bor i Danmark og taler dansk, men den engelske tilknytning er vigtigt. Så her bliver det formentlig sådan her:
Min mor - Mormor/momsemor (hun vil ikke kaldes bedste, for hun er kun 44 og synes bedste lyder mega gammelt
)
Min far - Granddad
Min stedmor - Nan
Min kærestes forældre - Farmor/farfar
Her har jeg altid kaldt mine bedsteforældre sådan her:
Min mormor - mormor
Min morfar - bedstefar
Min farmor - Grandma
Min farfar - Granddad
Anmeld