navngivning...men ikke af barnet :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2011

132319

Jeg havde en FANTASTISK bedstefar og ville gerne have haft at min egen far også skulle kaldes det.

Det kunne han slet ikke klare tanken om, så han fik lov til at bestemme

Ungernes farfar, er lidt samme historie, dog var bedstefar slet ikke op at vende.

De har ingen bedstemødre, da begge er døde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

Chris86

Herhjemme har de selv valgt titlerne mormor & bedstefar (de skilt) og de andre er farmor & farfar....

Mine egne bedsteforældre bliver alle kaldt for bedsteforældre...
(kun de rigtige titler hvis jeg omtaler dem i en sammenhæng og det skal være til at forstå hvilke der er hvem)

Det er såmænd ikke noget vi hænger os i.. Min far synes bl.a. at han var for ung til at hedde morfar

Anmeld

8. oktober 2011

twinboys

Synes bedstemor og bedstefar er så grimme navne at bruge, ja undskyld, men det mener jeg... en bedstefar/bedstemor lyder så gammelt og grå...

Ja her hedder de mormor, morfar, farfar og farmor oppe på stjernen....

Min mormor har vi døbt til mormor olde... for det er min mormor og drengenes oldemor derfor for navnet mormor olde...

Majbritt

Anmeld

8. oktober 2011

4kløver

-Sigrid- skriver:

Herhjemme er det morfar, farmor og farfar, oldemor, oldemor Inga, oldefar og oldefar tror jeg Min mor vil gerne kaldes M&M's fordi hun syntes hun er for ung til at være mormor, og jeg syntes hun er plat, så bliver hun noget bliver det nok også mormor 

I mit hoved er bedstemor hende der er med i en marmeladereklame eller hende der blev spist af en ulv 

Hvor gamle er din mor da
Jeg er selv 35 og ville syndes det var underligt at blive kaldt mormor.
Selv om min mor blev mormor i en alder af 38 og hed mormor..
Men vis det skulle komme om et par år så helt klart mormor frem for noget andet..

Anmeld

8. oktober 2011

hende-nanna

Altså .. hos mig er der mormor og bedstemor. 

Bedstemor kunne ligeså godt have været farmor, da det er min fars mor, og min far har kun ene brødre, men hun hed bedstemor da jeg blev født, så når min søskende har kaldt på hende, er jeg jo vokset op med at det er bedstemor.

Mormor er fordi det er min mors mor. Min mors brødres børn kalder hende farmor :-)

Når det kommer til mine niecer og nevøer. Så er hedder det "morfar & Bente", "mormor (& Kr. Ole)", fordi forældrene er skilt. 

Og hos min ene søster har hendes kærestes far bedt om at komme til at hedde bedstefar, fordi han har både drenge og piger, så er det nemmest at hedde det samme - dog er hans kone både mormor og farmor.

Ved min anden søster er det "farfar & Maja" fordi det er fars far, og far har én bror - så han vil kun være farfar. :-)

Håber det gav mening ;-)

Anmeld

8. oktober 2011

KarinOM

twinboys skriver:

Synes bedstemor og bedstefar er så grimme navne at bruge, ja undskyld, men det mener jeg... en bedstefar/bedstemor lyder så gammelt og grå...

Ja her hedder de mormor, morfar, farfar og farmor oppe på stjernen....

Min mormor har vi døbt til mormor olde... for det er min mormor og drengenes oldemor derfor for navnet mormor olde...

Majbritt

Hehe...ja, det lyder i hvert fald ikke helt ungt.

Meeeen nu er min kærste og jeg heller ikke helt unge, så alle 4 bedsteforældre er mellem 57 og 65...kan godt være de ikke selv synes de er gamle, men grå i toppen er de i hvert fald 

Anmeld

8. oktober 2011

-Sigrid-

4kløver skriver:

Hvor gamle er din mor da
Jeg er selv 35 og ville syndes det var underligt at blive kaldt mormor.
Selv om min mor blev mormor i en alder af 38 og hed mormor..
Men vis det skulle komme om et par år så helt klart mormor frem for noget andet..

Hun er 44, bliver 45 kort efter fødsel

Anmeld

8. oktober 2011

Muhmi

Min kæreste er vild med bedstemor og bedstefar... Jeg synes dog det er forvirrende... Når min kæreste siger at hans bedstefar gjorde ditten og datten, spørger jeg altid, "Øhh, din farfar eller morfar?"

Derfor synes jeg at man ligeså godt kan sige morfar, mormor, farfar og farmor... Det gør det hele lidt mere personligt, og så skaber det ingen misforståelser når børn bliver ældre

Anmeld

8. oktober 2011

M (:

I min familie hedder mine bedsteforældre mormor/morfar/farmor/farfar (har desværre kun mormor tilbage), og min oldemor blev kaldt bedstemor, fordi hun bestemt (efter egen mening) var for ung til at være olde. 

Min kærestes bedsteforældre hedder farmor/farmor (disse er desværre heller ikke længere i blandt os) og bedstemor/bedstefar. Så det bliver spændende, hvordan det bliver, når vi forhåbentlig engang skal have en lille. Men tror nu ikke det bliver bedstemor/bedstefar, da han jo allerede har nogen af den titel (:

Anmeld

8. oktober 2011

KarinOM

Haha, kom lige i tanke om at min kusine og jeg engang blev uvenner som børn...fordi jeg synes hun var SÅ DUM når hun kaldte mormor for farmor...det hed hun altså IKKE. Det tog faktisk min mor temmeligt lang tid at få mig til at forstå, at for min kusine var mormor altså farmor...gad vide hvor gammel jeg egentlig var dengang? :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.