Barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2011

Kofoed.

Mira0911 skriver:

Vi har planlagt dåben inden jeg fødte... Vi mangler bare at snakke med præsten, bestille lokale og mad. Sende invitationer ud... 

Dåben satser vi på bliver den første Søndag i Februar... 

Lina skal døbes i en heldragt af en art i silke stof... Det er planen hvert fald indtil videre.. Vi vil gerne prøve noget andet end dåbskjole... 

Så har i god tid til den sidste planlægning Må man spørge hvorfor det skal være lige den søndag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

Kofoed.

ønskeprinsesse2011 skriver:

her er dåben os planlagt, invitationerne sendt ud, stedet hvor det skal holdes, samt maden...

kjolen er også hentet hjem den er 56år gammel.

betinna skal døbes lørdag den 5 november kl. 13.30

vi glæder os utrolig meget.

Neeej, endnu en arvs kjole Hvem har tidligere brugt den?
Hvorfor og hvordan fik i lagt det på en lørdag?
Glæder mig også helt vildt, det bliver stort

Anmeld

8. oktober 2011

Kofoed.

***S*** skriver:

Vi har os så småt planlagt William´s dåb.

Den bliver holdt Lørdag d. 26 november kl. 11. Festen bliver holdt i et forsamlingshus hvor vi laver et stort "tag-selv-bord" med alt hvad der hører til en god frokost!  Invitationer fik jeg lavet færdig i denne uge og skal nu sendes afsted. Nu lurer jeg lidt rundt på nettet for at finde dåbs pynt!

Gudmor og Fadder har vi os fået styr på!  

Endnu er lørdag, hvordan fik i den mulighed?
Dem har vi ikke styr på endnu, jo den ene, men resten - pas, ved ikke engang hvor mange hun skal have.

Hvem skal bære hos jer?

Anmeld

8. oktober 2011

Kofoed.

Sanne og Nicklas skriver:

åååh det med pynt syntes jeg bare er så svært især fordi jeg ikke vil have lyserød.

Der er ellers en hjemmeside med en masse nips og nej, kan self ikke huske hvad den hedder, hvilket irretere mig grænseløst. Men hvis jeg falder over noget lilla, så skal jeg nok lige linke

Anmeld

8. oktober 2011

SaNiNa

Kofoed. skriver:

Vi har nok modsatte problem, hun bliver nok for lille til kjolen. Da jeg bar den var jeg 1 måned og 3 dage og kunne nemt passe den, men jeg var altså 55 cm og 3800 ved fødsel, så hendes 1 måned og 25 dage er ikke helt nok, frygter jeg.
Men her var det nemt at vælge dato, d 6 ville alle døde i sognet blive nævnt - ikke noget vi ønskede skulle præge hendes dåb, d. 13 er morbrors fødselsdag og han deler gerne, d 20 gæstepræst og møg tidlig gudstjeneste, ønsker vi ikke. Og derefter er det jul, magter det ærlig talt ikke og til januar frygter jeg, at kjolen er for lille. Såå, d 13
Men hvorfor er i usikre på datoen?

Grund til det har været lidt svært at finde en dato udover vi bare selv skal så meget er at min mands bror kærestes far er den anden præst i kirken og hendes forældre er lige blevet skilt og det har været en rigtig grim adfære hvor det er gået utrolig meget ud over hende og at faderen mente det var hende og hendes brors skyld.

De snakker ikke snakke mere/endnu så det ville være lidt underligt hvis han skulle døbe Naia. Så vi gør det jo for hendes skyld men også for vores egen da det har sat spor i vores hjerte hvordan han har behandlet hende.

Fadderne har vi fundet, skal bare have snakket med min søster om det er ok hun ikke skal bære Naia som hun gjore med Nicklas.

Iih du må endelig linke hvis du finder noget lilla, tror jeg har droppet at finde en lilla underkjole så den bliver købt i hvid og så må jeg nøjes med mørke lilla satinbånd.

Anmeld

8. oktober 2011

Kofoed.

Grund til det har været lidt svært at finde en dato udover vi bare selv skal så meget er at min mands bror kærestes far er den anden præst i kirken og hendes forældre er lige blevet skilt og det har været en rigtig grim adfære hvor det er gået utrolig meget ud over hende og at faderen mente det var hende og hendes brors skyld.

De snakker ikke snakke mere/endnu så det ville være lidt underligt hvis han skulle døbe Naia. Så vi gør det jo for hendes skyld men også for vores egen da det har sat spor i vores hjerte hvordan han har behandlet hende.

Fadderne har vi fundet, skal bare have snakket med min søster om det er ok hun ikke skal bære Naia som hun gjore med Nicklas.

Iih du må endelig linke hvis du finder noget lilla, tror jeg har droppet at finde en lilla underkjole så den bliver købt i hvid og så må jeg nøjes med mørke lilla satinbånd.

Nårh, det kan jeg nu godt forstå. Håber i snart finder ud af om den dag så går an.
Hvem skal så bære? Som sagt til en anden, vi har bare ikke styr på din fadder, lidt træls.

Anmeld

8. oktober 2011

SaNiNa

Kofoed. skriver:

Nårh, det kan jeg nu godt forstå. Håber i snart finder ud af om den dag så går an.
Hvem skal så bære? Som sagt til en anden, vi har bare ikke styr på din fadder, lidt træls.

Datoen er fast lagt til d, 20 november.

åååh ved ikke helt om jeg tør offenlig gøre fadderne da jeg ikke er helt sikker på om en af dem er herinde og hun er ikke blevet spurgt endnu.

Anmeld

8. oktober 2011

Kofoed.

Datoen er fast lagt til d, 20 november.

åååh ved ikke helt om jeg tør offenlig gøre fadderne da jeg ikke er helt sikker på om en af dem er herinde og hun er ikke blevet spurgt endnu.

Okay,helt ioden

Anmeld

8. oktober 2011

***S***

Kofoed. skriver:

Endnu er lørdag, hvordan fik i den mulighed?
Dem har vi ikke styr på endnu, jo den ene, men resten - pas, ved ikke engang hvor mange hun skal have.

Hvem skal bære hos jer?

Det var vores præst der spurgte om vi ikke ville have en lørdag i stedet for søndag!  Da de søndage vi kunne ligger sammen med "søndags julegudstjenester"

Min lillesøster skal holde ham.

Fadder har vi: min lillebror, martin s storesøter og 2 af vores venner!

Er det ikke muligt for lørdage hos jer??

Anmeld

8. oktober 2011

Kofoed.

***S*** skriver:

Det var vores præst der spurgte om vi ikke ville have en lørdag i stedet for søndag!  Da de søndage vi kunne ligger sammen med "søndags julegudstjenester"

Min lillesøster skal holde ham.

Fadder har vi: min lillebror, martin s storesøter og 2 af vores venner!

Er det ikke muligt for lørdage hos jer??

Nej vi er ikke blevet tilbudt en lørdag, selvom alle søndage frem til nytår har sine ulemper.
Hvor små er dine søskende? pt forestiller jeg mig to omkring de ti år
Okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.