Barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.143 visninger
39 svar
0 synes godt om
7. oktober 2011

Kofoed.

Er jeg den eneste der har planlagt vores? Hvordan skal jeres være og hvornår? Ja fortæl

Vi holder d 13. november. Det bliver en 3 retters menu og har 3 mulige steder det skal holdes, så det er faktisk det eneste der ikke er fastlagt. Invitationerne på sendt afsted i onsdags og de første har da allerede meldt tilbage Det bliver min mors brudekjole, som i sin tid blev syet om til dåbskjole, som mig og mine søskende blev dåbt i, som Anastasia skal have på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Hvor hyggeligt  

Benjamin skal nok ikke døbes, så vi skal bare have planlagt noget navngivning af en slags. Tror det bliver noget åbent hus med stort kagebord eller noget i den dur  

Jeg har ærligt talt ikke lige haft overskud til at planlægge det hehe

Anmeld

7. oktober 2011

SaNiNa

Naia skal døbes d. 20 November kl 10. "festen" bliver hold i vores sejl klub efterfølgende til brunch.

Invitationerne er ikke sendt ud endnu da vi først igang endelig bestemte os for datoen, og er stadig lidt bange for hun ikke kan passe dåbskjolen, men må bare håber på hun ikke forsætter med at tage 400g på hver 3 dag,

Jeg leder efter en underkjole til dåbskjolen som er mørkelilla da jeg ikke syntes hun skal være baby lyserød, hvilket jeg jo også har hold på indtil nu med hende tøj og værelse.

Anmeld

8. oktober 2011

Mira0911

Vi har planlagt dåben inden jeg fødte... Vi mangler bare at snakke med præsten, bestille lokale og mad. Sende invitationer ud... 

Dåben satser vi på bliver den første Søndag i Februar... 

Lina skal døbes i en heldragt af en art i silke stof... Det er planen hvert fald indtil videre.. Vi vil gerne prøve noget andet end dåbskjole... 

Anmeld

8. oktober 2011

ønskeprinsesse2011

her er dåben os planlagt, invitationerne sendt ud, stedet hvor det skal holdes, samt maden...

kjolen er også hentet hjem den er 56år gammel.

betinna skal døbes lørdag den 5 november kl. 13.30

vi glæder os utrolig meget.

Anmeld

8. oktober 2011

***S***

Vi har os så småt planlagt William´s dåb.

Den bliver holdt Lørdag d. 26 november kl. 11. Festen bliver holdt i et forsamlingshus hvor vi laver et stort "tag-selv-bord" med alt hvad der hører til en god frokost!  Invitationer fik jeg lavet færdig i denne uge og skal nu sendes afsted. Nu lurer jeg lidt rundt på nettet for at finde dåbs pynt!

Gudmor og Fadder har vi os fået styr på!  

Anmeld

8. oktober 2011

SaNiNa

***S*** skriver:

Vi har os så småt planlagt William´s dåb.

Den bliver holdt Lørdag d. 26 november kl. 11. Festen bliver holdt i et forsamlingshus hvor vi laver et stort "tag-selv-bord" med alt hvad der hører til en god frokost!  Invitationer fik jeg lavet færdig i denne uge og skal nu sendes afsted. Nu lurer jeg lidt rundt på nettet for at finde dåbs pynt!

Gudmor og Fadder har vi os fået styr på!  

åååh det med pynt syntes jeg bare er så svært især fordi jeg ikke vil have lyserød.

Anmeld

8. oktober 2011

***S***

Sanne og Nicklas skriver:

åååh det med pynt syntes jeg bare er så svært især fordi jeg ikke vil have lyserød.

Hmm, nej den bliver nok lidt svær... Kan os kun finde lyserødt, blåt eller hvidt..

Jeg fandt nogle sider gennem google, prøv at søg der, kan jo være man kan finde noget i lilla!

Anmeld

8. oktober 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Hvor hyggeligt  

Benjamin skal nok ikke døbes, så vi skal bare have planlagt noget navngivning af en slags. Tror det bliver noget åbent hus med stort kagebord eller noget i den dur  

Jeg har ærligt talt ikke lige haft overskud til at planlægge det hehe

Er der en special grund til, han ikke skal døbes? Her er vi ikke specielt troede, men gør det pga traditioner og lidt sikkerheden i, at hun så kan begraves på en kirkegård og hvis hun ønsker det, så konfirmeres og få et kirkebryllup.
Men det er jo også en fin løsning og knap så krævende

Anmeld

8. oktober 2011

Kofoed.

Sanne og Nicklas skriver:

Naia skal døbes d. 20 November kl 10. "festen" bliver hold i vores sejl klub efterfølgende til brunch.

Invitationerne er ikke sendt ud endnu da vi først igang endelig bestemte os for datoen, og er stadig lidt bange for hun ikke kan passe dåbskjolen, men må bare håber på hun ikke forsætter med at tage 400g på hver 3 dag,

Jeg leder efter en underkjole til dåbskjolen som er mørkelilla da jeg ikke syntes hun skal være baby lyserød, hvilket jeg jo også har hold på indtil nu med hende tøj og værelse.

Vi har nok modsatte problem, hun bliver nok for lille til kjolen. Da jeg bar den var jeg 1 måned og 3 dage og kunne nemt passe den, men jeg var altså 55 cm og 3800 ved fødsel, så hendes 1 måned og 25 dage er ikke helt nok, frygter jeg.
Men her var det nemt at vælge dato, d 6 ville alle døde i sognet blive nævnt - ikke noget vi ønskede skulle præge hendes dåb, d. 13 er morbrors fødselsdag og han deler gerne, d 20 gæstepræst og møg tidlig gudstjeneste, ønsker vi ikke. Og derefter er det jul, magter det ærlig talt ikke og til januar frygter jeg, at kjolen er for lille. Såå, d 13
Men hvorfor er i usikre på datoen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.