Hm, så mange spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

Miin'Baby'Mus

Henriette Aaby skriver:

Min oplevelse er at man selv skal gøre alt arbejdet!!

Her skal lige indskydes at jeg ikke har noget imod at selv undersøge tingende, men det er jo begrænset hvilken viden jeg har da jeg jo ikke er læge. Mener godt jeg kunne have været taget bedre hånd om.

Jeg tog selv initativ til at kontakte en diætist, som så kunne fortælle mig at jeg havde ret til at blive henvist til det der hedder regionsdiætisterne. Hvilket jeg så tog til lægen for at få en henvisning til.

Jeg skulle selv undersøge, hvad der kunne gøres i forhold til PCO her også behandling med Methfomin.

Jeg har ikke haft kontakt til nogen form for gynækolog (staves???). Jeg ved ikke om det er en ret at blive henvist med PCO?

Jeg er så heldig, at det har vist sig at jeg har PCO i mild grad, da det har været nok med Methformin, kostomlægning og motion (ingen vægttab) til at blive gravid. Jeg har nu en datter fra 2009 og venter nr 2 til dec.

Jeg håber for dig at du finder den rigtig behandling og hjælp.

Mange hilsner

Henriette

Så du fik Mehtformin af din egen læge eller hvad? Det er du den første der siger..

Ja jeg sagde også til min læge at jeg syntes ikke at de tager deres arbejde seriøst, hvordan skal en alm borger kunne vide noget om PCO, jeg søgte også efter alt, og syntes jeg fik et svar fra folk med PCO og et andet svar af lægen .. Og det sagde jeg til hende, men hun ville da absolut forsikre mig om at de er seriøse (kan bare ikke se hvor de er seriøst henne).. Var ved lægen for nogle år siden fordi jeg ikke fik min mens OVERHOVEDET, me nej nej jeg kunne sagtens få ægløsning, og det var nok mine p-piller der ødelagde min cyklus osv osv, og se mig nu!

Mild form? Ja se igen, sådan noget får jeg ikke af vide, jeg får bare af vide af jeg har PCO, selv igår syntes ikke jeg fik mere viden ud af det.

Har intet imod selv at undersøge tingene, men nu er jeg alm dansker og hun/de er læger, det giver jo slet ingen mening at det skal foregå på den her måde, og jeg er virkelig sur over det!

Men er da i hvert fald lidt gladere nu, de vil tjekke min ægløsning for mig. Det der med kost og motion kan jeg selv finde ud af, har tabt mig 10 kilo indtil videre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Miin'Baby'Mus

Kay skriver:

oki... så du kom ikke til gynekolog?

problemet med pco er jo lige netop at du ikke har ÆL.... så det giver jo ingen mening at tage blodprøve....

Hm, har nu hørt flere inkl min læge der siger at mangodt kan få ægløsning, ellers vil det jo heller ikke være sådan at kvinder godt kan have PCO men aldrig finder ud af det fordi de får børn alligevel.

Men nej, kom ikke til gynækolog, hun sagde der var nogle andre ting i min blodprøve der også viste sig at være anderledes så hun vidste at jeg havde PCO - men jeg ville nu gerne have være til gynækolog. Hm ..

Anmeld

11. oktober 2011

Henriette Aaby

Tillykke med dit flotte vægttab, jeg er sikker på det er en god start

Da jeg undersøgte hvad der var at få som hjælp, gik jeg til min læge og sagde, at jeg ville have Methformin, for at få styr på mit blodsukker (ikke til at blive gravid med), men det hænger jo sammen

I forholdt til "mild form" det er mit eget udtryk Jeg havde ikke mens/ÆL fra oktober 2007 til april 2008, hvor min datter så blev til i april, med det eneste æg jeg fik lavet i den periode. Før det fik jeg P-piller, som styrede det hele.

Efter jeg har født hende, har jeg haft reglmæssig mens men med en meget lang cyklus 37-42 dage. Jeg har brugt terminsberegningen her inde, og ÆL-test, til at finde ud af hvornår det var muligt at blive gravid igen, så nu venter vi os igen efter at have forsøgt i kun 5 mrd. Har hørt det er lettere at få barn nr 2

For mig har det helt klart været kombinationen af Methformin, ingen sukker, sund kost og cyklen, der har gjort det muligt at blive gravid. Det er derfor jeg kalder det for mild form

Jeg kan godt forstå din frustration over manglende viden og informationer, lever jo selv med den.

Faktisk er min oplevelse med min nye læge, som ellers virker rigtig god, at h*n stiller sprøgsmålstegn ved min diagnose. H*n mener det er bare pop, ligesom børn får diagnosen ADHD i dag. Det dog uden at have fulgt op på det fra min tidligere læge. Det finder jeg rigtig problematisk, da det jo ikke kun handler om det at få børn, men hele ens helbredsituation det bliver i en grad forringet ved at have PCO. Her tænker jeg på overvægt, risikone for diabetes osv....

Men dejligt at der nu er hjælp at hente hos din læge, HUSK at holde hende fast i det

Anmeld

11. oktober 2011

Miin'Baby'Mus

Henriette Aaby skriver:

Tillykke med dit flotte vægttab, jeg er sikker på det er en god start

Da jeg undersøgte hvad der var at få som hjælp, gik jeg til min læge og sagde, at jeg ville have Methformin, for at få styr på mit blodsukker (ikke til at blive gravid med), men det hænger jo sammen

I forholdt til "mild form" det er mit eget udtryk Jeg havde ikke mens/ÆL fra oktober 2007 til april 2008, hvor min datter så blev til i april, med det eneste æg jeg fik lavet i den periode. Før det fik jeg P-piller, som styrede det hele.

Efter jeg har født hende, har jeg haft reglmæssig mens men med en meget lang cyklus 37-42 dage. Jeg har brugt terminsberegningen her inde, og ÆL-test, til at finde ud af hvornår det var muligt at blive gravid igen, så nu venter vi os igen efter at have forsøgt i kun 5 mrd. Har hørt det er lettere at få barn nr 2

For mig har det helt klart været kombinationen af Methformin, ingen sukker, sund kost og cyklen, der har gjort det muligt at blive gravid. Det er derfor jeg kalder det for mild form

Jeg kan godt forstå din frustration over manglende viden og informationer, lever jo selv med den.

Faktisk er min oplevelse med min nye læge, som ellers virker rigtig god, at h*n stiller sprøgsmålstegn ved min diagnose. H*n mener det er bare pop, ligesom børn får diagnosen ADHD i dag. Det dog uden at have fulgt op på det fra min tidligere læge. Det finder jeg rigtig problematisk, da det jo ikke kun handler om det at få børn, men hele ens helbredsituation det bliver i en grad forringet ved at have PCO. Her tænker jeg på overvægt, risikone for diabetes osv....

Men dejligt at der nu er hjælp at hente hos din læge, HUSK at holde hende fast i det

Okay, jeg har haft regelmæssig mens siden jeg stoppede med mine p-piller i januar, perioden er på 28 dage ..

Jeg har nævnt methformin overfor min læge, men hun siger jeg skal under behandling så.

Men tillykke til dig, fedt at du er ved at få nummer 2 Håber jeg er ligeså heldig, men nu må vi se Har prøvet et beregne min egen ægløsning og brugte også tests, men fik aldrig en 100% positiv test, de var meget fesen i farven, det er også derfor jeg er glad for at lægen vil gøre det for mig

Anmeld

11. oktober 2011

Kay

Norman skriver:

Hm, har nu hørt flere inkl min læge der siger at mangodt kan få ægløsning, ellers vil det jo heller ikke være sådan at kvinder godt kan have PCO men aldrig finder ud af det fordi de får børn alligevel.

Men nej, kom ikke til gynækolog, hun sagde der var nogle andre ting i min blodprøve der også viste sig at være anderledes så hun vidste at jeg havde PCO - men jeg ville nu gerne have være til gynækolog. Hm ..

ja nogle med pco har æl en gang i mellem... men langt fra i hver cyklus... derfor kan man jo godt blive gravid med pco...

men ja lægen ved nok bedst men jeg havde nu forlangt en hendvisning til gynekolog...

Anmeld

11. oktober 2011

Miin'Baby'Mus

Kay skriver:

ja nogle med pco har æl en gang i mellem... men langt fra i hver cyklus... derfor kan man jo godt blive gravid med pco...

men ja lægen ved nok bedst men jeg havde nu forlangt en hendvisning til gynekolog...

Altså jeg har fulstændig normal cyklus, og kan derfor godt få regelmæssig ÆL, dem der ikke får ÆL hver måned har uregelmæssig cyklus..

Har også læst mig til at flere kvinder, med pco, der har regelmæssig cyklus også har regelmæssig ÆL  Så det med at have meget få måneder med ÆL, hvis man har PCO, passer ikke.

Ja, ville også gerne afsted til gynækolog, men nu ser jeg lige det er her blodprøve-fis an, har jeg ikke ÆL overhovedet så må jeg jo sige at jeg vil til gynækolog  Gider ikke blive ved at diskuterer med hende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.