At købe kopimøbler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2011

SussieThyssen

Mamalou skriver:

Som overskriften lyder... Kunne du finde på at købe kopi af de dyre designermøbler, der kopieres og sælges i England - ganske lovligt. 

Begrund gerne hvorfor...

P1 Jeg bryder mig ikke om designermøbler.

P2 Det er ulovligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Filuca

SussieThyssen skriver:

P2 Det er ulovligt.

Det er så ikke korrekt.
Du har helt ret i, at det efter dansk lovgivning ikke er tilladt at købe eller sælge kopivarer. Men som TS skriver, så er der tale om en engelsk hjemmeside, og engelsk lovgivning forbyder ikke produktion og formidling af kopivarer. Så du må gerne importere kopivarer fra f.eks. England til Danmark, blot der er tale om varer til eget forbrug, og ikke med henblik på videresalg

Anmeld

6. oktober 2011

SjeBets

har stemt nej, JEG kunne ikke finde på det, men det er mere fordi jeg er ikke til mange af de gænse designer. Jeg køber det jeg kan lide om det koster 20K eller 200 kr,

Anmeld

6. oktober 2011

TinaPina

Nej det kunne jeg ikke. jeg synes på en måde det er lidt fejt overfor designeren.

Men jeg er nok også tilpas snoppet til at synes fup-møbler er ufede.

Anmeld

6. oktober 2011

ekzunz

SussieThyssen skriver:

P2 Det er ulovligt.

Hvilke møbler har du så?? Alle møbler er jo designet af en eller anden? Selv i Ikea kataloget kan man læse navnet på designeren ved de fleste møbler.....

Anmeld

6. oktober 2011

SussieThyssen

Znuzke skriver:

Hvilke møbler har du så?? Alle møbler er jo designet af en eller anden? Selv i Ikea kataloget kan man læse navnet på designeren ved de fleste møbler.....

Antikviteter

Nu taler jeg om designermøbler som er yngre end 70 år..det skulle jeg selvfølgelig have skrevet.

Men møbler der er ældre end det er som regel opkaldt efter bestemte epoker og lignende og ikke efter personen der i sin tid lavede dem.

Anmeld

6. oktober 2011

Mette.

Mamalou skriver:

Som overskriften lyder... Kunne du finde på at købe kopi af de dyre designermøbler, der kopieres og sælges i England - ganske lovligt. 

Begrund gerne hvorfor...

Nej, aldrig.

De ville på ingen tænkelig måde giver mig den samme værdi som den ægte varer, også synes jeg det er super dårligt man overhovedet tilladt kan sælge kopier.

Vi har sparet til de ting vi gerne vil have, og glæden vil så at få dem er så meget større, end ved at købe en kopi. Men alt respekt for dem der vælger det, jeg ville bare aldrig selv gøre det.

Anmeld

6. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Mamalou skriver:

Begrund gerne hvorfor...

aldrig nogensinde vil jeg kunne gøre det

Jeg dur simpelthen ikke til at have "fake" ting  alle mine designer tasker er også ægte og med kvittering og det hele..

Min samvittighed dur bare ikke til det andet, jeg synes det er urimeligt at folk ikke skal betales for deres gode idéer  

Anmeld

6. oktober 2011

DenLykkelige

Hvis jeg kan lide stilen, så ja, selvfølgelig

Så vil jeg da hellere spare hvor jeg kan.. Jeg samler ikke på design, og kommer heller aldrig til det, det siger mig intet

Jeg køber udfra udseende og pris, ikke den mand der har siddet og designet det..

Anmeld

6. oktober 2011

Moster Lagkage

Filuca skriver:

Det er så ikke korrekt.
Du har helt ret i, at det efter dansk lovgivning ikke er tilladt at købe eller sælge kopivarer. Men som TS skriver, så er der tale om en engelsk hjemmeside, og engelsk lovgivning forbyder ikke produktion og formidling af kopivarer. Så du må gerne importere kopivarer fra f.eks. England til Danmark, blot der er tale om varer til eget forbrug, og ikke med henblik på videresalg

hvad er det for en hjemmeside? hvis man må spørge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.