Jeg fødte på Roskilde for et år siden. Vi havde en super dygtig jordemoder - uden hende var det blevet kejsersnit.
Det var anden gang jeg fødte. Og efter en rigtig hård og rædselsfuld fødsel, hvor jeg fødte kl 20 - cirka. Så lå jeg to timer på afdelingen og blev bedt om at gøre mig klar til at tage hjem.
Dog forbarmede jordemoderen sig og fik arrangeret en plads til mig på "hotellet". Her kunne vi så få en tynd madras med plastik og det var knap 1½ mands seng til min mand og jeg. Sengen til den lille var så høj at hvis jeg skulle have fat i ham måtte jeg rejse mig hver gang. Dertil blev vi meget groft (syntes jeg i dag) fortalt, at hvis vi havde brug for hjælp, så kunne vi gå oven på (barselsgangen) og bede om hjælp.
Men egentlig kunne vi ikke få hjælp men klare os selv - da det jo var et hotel! På afdelingen havde de sagt at der var mad deroppe - men det var der ikke og jeg havde ikke fået noget at spise siden tidlig morgen og var død sulten efter en hård fødsel. Vi valge kl 22.30 at køre hjem - død trætte begge to - men jeg ville godt nok hellere være hjemme i trygge omgivelser end på det "hotel". Så det kan ikke anbefales hvis du overvejer det.
Efter vi kom hjem så vi ingen læge/jordemoder før sundhedsplejersken kom 8 dage senere. Så godt vi har en sund og rask dreng.
Tilgengæld har jeg siden erfaret at, hvis man ikke får en overnatning på "hotellet/sygehuset", så kan man i min kommune få gratis rengøringshjælp. Men det er selvfølgelig ikke noget de orienterer om, så man skal selv spørge :-)
Anmeld