Night terror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

894 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

AnneBJ

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Kit

Hvor er det bare hårdt at læse Anne.

Jeg har ikke oplevet noget lignende. Alberte har nætter, hvor hun vågner mange gange og står op i sengen og græder, men ikke noget der ikke stopper, når jeg tager hende op og trøster/giver bryst.

Hvis jeg var dig, ville jeg tale med SP først.

Håber du finder en løsning og snart.

Kit

Anmeld

4. oktober 2011

AnneBJ

Kit skriver:

Hvor er det bare hårdt at læse Anne.

Jeg har ikke oplevet noget lignende. Alberte har nætter, hvor hun vågner mange gange og står op i sengen og græder, men ikke noget der ikke stopper, når jeg tager hende op og trøster/giver bryst.

Hvis jeg var dig, ville jeg tale med SP først.

Håber du finder en løsning og snart.

Kit

Tusind tak Kit!

Ja, Felix vågner også af og til og er sulten, mangler en sut eller lignende og der er virkelig bare forskel på gråden... 

Jeg tror desværre bare, ud fra hvad jeg kan læse, at spl ikke ved ret meget om det, og at der heller ikke er ret meget at gøre..

Anmeld

5. oktober 2011

Elvers

Åhh Anne!!! Jeg tror vi er i ude i det samme som jer Otto har de sidste par uger, 1-3 timer efter han er blevet lagt, "vågnet" og i et skrig, og har samtidig vredet sig og virket så ulykkelig... Har vi taget ham op, er han blevet endnu mere ulykkelig og har skubbet os væk med hænder og fødder, så trøste kan vi heller ikke det er mega hårdt at se sit lille pus have det sådan, og jeg har svært ved at lade ham være, selvom jeg godt kan se, at det foregår i søvne... Jeg håber det bliver en kort fase for os begge!!! Ved du om det kun hører natten til, eller kan det også forekomme om dagen? For jeg oplever det samme om dagen.... Knus fra Laura

Anmeld

5. oktober 2011

AnneBJ

Elvers skriver:

Åhh Anne!!! Jeg tror vi er i ude i det samme som jer Otto har de sidste par uger, 1-3 timer efter han er blevet lagt, "vågnet" og i et skrig, og har samtidig vredet sig og virket så ulykkelig... Har vi taget ham op, er han blevet endnu mere ulykkelig og har skubbet os væk med hænder og fødder, så trøste kan vi heller ikke det er mega hårdt at se sit lille pus have det sådan, og jeg har svært ved at lade ham være, selvom jeg godt kan se, at det foregår i søvne... Jeg håber det bliver en kort fase for os begge!!! Ved du om det kun hører natten til, eller kan det også forekomme om dagen? For jeg oplever det samme om dagen.... Knus fra Laura

Hej Laura,

Åh hvor synd I også skal opleve det! Udfra navnet vil jeg mene det hører natten til - jeg har ikke oplevet det om dagen... Jeg har stadig et håb om, at det "bare" er den voldsomme udvikling der sker, der forstyrrer ham i søvnen også - han har haft en megaurolig nat.... 

Hvis (man har lov at håbe ikk'?) det sker igen, vil jeg virkelig forsøge ikke at tage ham op, men som du skriver er det bare så forfærdeligt svært...!

Hvordan går det ellers hos Jer??

Anmeld

5. oktober 2011

Elvers

AnneBJ skriver:

Hej Laura,

Åh hvor synd I også skal opleve det! Udfra navnet vil jeg mene det hører natten til - jeg har ikke oplevet det om dagen... Jeg har stadig et håb om, at det "bare" er den voldsomme udvikling der sker, der forstyrrer ham i søvnen også - han har haft en megaurolig nat.... 

Hvis (man har lov at håbe ikk'?) det sker igen, vil jeg virkelig forsøge ikke at tage ham op, men som du skriver er det bare så forfærdeligt svært...!

Hvordan går det ellers hos Jer??

Ja, jeg synes nu, at vi har haft de svære perioder, som vi skulle have, så det ville ærgrer mig, hvis dette natteroderi er noget der skal vare ved jeg tænker hele tiden på at skulle lave en update og fortælle, hvordan vi har det, men jeg har ikke lige fundet tiden til det... Vi er dagsindlagt på Bispebjerg 4 dage om ugen i 5 timer, for at finde ud af, om der er noget fysisk eller psykisk, der generer Otto, så det bruger vi mange kræfter på, men kan allerede mærke, at der er sket en forandring, siden vi begyndte derude, så jeg føler, at der er håb forude kolikken lagde sig for 1 måned siden, så vi har fået en glad dreng i løbet af dagen og det er skønt!!! Nå, men jeg håber, at vi 2 har set det sidste til den Night- terror, så vi kan få nogle rolige nætter igen - men det er godt nok skræmmende at høre, hvor længe, der nogle, der har døjet med det Knus Laura

Anmeld

5. oktober 2011

AnneBJ

Elvers skriver:

Ja, jeg synes nu, at vi har haft de svære perioder, som vi skulle have, så det ville ærgrer mig, hvis dette natteroderi er noget der skal vare ved jeg tænker hele tiden på at skulle lave en update og fortælle, hvordan vi har det, men jeg har ikke lige fundet tiden til det... Vi er dagsindlagt på Bispebjerg 4 dage om ugen i 5 timer, for at finde ud af, om der er noget fysisk eller psykisk, der generer Otto, så det bruger vi mange kræfter på, men kan allerede mærke, at der er sket en forandring, siden vi begyndte derude, så jeg føler, at der er håb forude kolikken lagde sig for 1 måned siden, så vi har fået en glad dreng i løbet af dagen og det er skønt!!! Nå, men jeg håber, at vi 2 har set det sidste til den Night- terror, så vi kan få nogle rolige nætter igen - men det er godt nok skræmmende at høre, hvor længe, der nogle, der har døjet med det Knus Laura

Ej nej altså, er det stadig maden I bøvler med eller hvordan? Det gør mig ondt at den lille Otto ikke har det tip-top! Hvordan med din barsel, hvor lang tid har du tilbage?
Få ikke stress over at opdatere os, Otto har mere brug for dig!

Anmeld

5. oktober 2011

Elvers

AnneBJ skriver:

Ej nej altså, er det stadig maden I bøvler med eller hvordan? Det gør mig ondt at den lille Otto ikke har det tip-top! Hvordan med din barsel, hvor lang tid har du tilbage?
Få ikke stress over at opdatere os, Otto har mere brug for dig!

Det at få maden i ham er som sådan ikke noget problem, det er det, det gør ved ham, når den skal ud igen og bøvserne generer ham også rigtig meget... Så alt i alt er det den uro han har i forbindelse med det og bare generelt, der er fokus på I forhold til barsel, så har jeg ikke lige nu en bestemt dato, men har nogle ting på studiet, der skal laves til bestemte datoer, så det må jeg se, hvordan jeg får flettet ind... nu glæder jeg mig egentlig bare til at vi flytter til Viborg til januar og får noget ro omkring os tak for din bekymring og spørgsmål!!!

Anmeld

7. oktober 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

https://www.baby.dk/debat/137979pi1/boern-01-aar/night-terror.aspx

Hej Anne

Det er da ikke rart at læse at Felix får sådan nogle ture om natten. Hvor må det være svært at se på.. Håber det er noget han vokser fra hurtigt!

Mange

Anmeld

28. oktober 2011

_-Kathrine-_

Hej Anne! Tillader mig lige at tage den op igen, for nu er Villads samme alder som Felix var da du skrev denne tråd og han er begyndt at vågne med et KÆMPE skrig flere gange om natten... Og så ville jeg bare lige høre om det er blevet bedre med Felix, og hvad i gjorde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.