vores lille skønhed kom til verden tirsdag aftes d. 27 september kl 22.14,
Blev sat igang mandag kl 21 med balonkateter hvor jeg fik en masse slemme veer, men kl 2 holde de op kunne dog stadig ikke sove pga smerterne i bækknet.
Mit vand blev taget 09.30, fik lagt epudiral kl 11.20, kl 12 for jeg lagt vee-drop hvor jeg også har fint med veer, men åbner mig ikke en dyt kl ca 15 er lillepigen hoppe op af bækknet igen og vi forsøget alverdens ting for at hjælpe hende ned igen. kl 19.20 siger min jdm og lægen der ikke er andre udveje end et aks da hun hele tiden ligger meget højt med sin hjerterytme
Jeg blev rigtig ked af det og skulle lige have tid til at komme mig over det igen ikke var den øsnkede fødsel og kl 20 slukker de for veedroppet og venter på veerne aftager det gør de også rigtig hurtig jeg nåede at åbne mig 3-4cm på 12 timer.
vi bliver kørt til oprations stuen ved en 21 tiden hvor de starter med at køre min epudiral op men, den virker ikke nok så jeg skal have lagt en rygmarvsbedøvelsespinal som så får lammet mig så meget at jeg lige pludselig ikke kan tale eller trække vejret selv og på 2 sek er jeg lagt til at sove og i respirator og koma. Bliver vækket omkring kl 24 igen hvor jeg er pænt forvirrede, men hurtig er klar over det ikke var gået som ønsket.
Jeg kommer over på opvågningen, hvor de har mere forstand på aks patienter ende de har på intensiv, min dejlig mand og skønne datter kommer op så jeg kan se hende og så taget jdm hende med tilbage til barselsgangen, hvor min mand imellem tiden er blevet skrev ind sammen med vores datter min mand bliver ved mig på opvågningen hvor de bare er så søde og hele tiden spøger om jeg nu også har det godt nok og. ca kl 3 kommer vi op på barselsgangen hvor vi bliver taget rigtig godt imod. og hjulper på plads og benner får en seng ved siden af mig og lillepigen stor trives til trods for der var rigtig meget grønt fostervand. hun sover det meste af onsdagen og fik lidt mme på kop da jeg var for dårlig og træt til at kunne amme hende først onsdag eftermiddag får jeg hende forsigtig op til mig. sygeplejersken var blevet lidt urolig for min mave da jeg slet ikke har trukket sig sammen men var blevet hårde og mere oppuset så hun tilkalder en læge som kommer løbende og mærker (hvilket gjore pisse hammerede ondt) får lagt sådan et kateter som skulle hjælpe på at få luftet tarmen ud efter alt var blevet lammet under bedøvelsen, men det virke ikke, så kl 17.15 kommer jeg til scanning så de kan måle mine tarme og kl 17.45 ligger jeg igen på oprationsbordet for at få styr på tarmen hvor de får 2-3L luft ud. kl 19.20 er jeg endelig tilbage til min mand og datte. hvad en rigtig søde jdm studerende med under den sidste opration da jeg var rigtig bange efter oplevelse for dagen før og min mand måtte ikke komme med.
vi har nu fået en ene stue hvor de hele tiden passer os rigtig godt op, det midste vi har brug for hjælp står i de, har været alene med lillepigen i nat forførste gang mens manden tog hjem og sov.
De sidste 2 dag har jeg været oppe at gå fik dog et lille tilbage fald idag i et bad da jeg lige pludselig ikke kan trække vejret selv igen, men de kom og hjalp mig på rette vej igen. det skyldtes at min slimhinder er påvirket efter røret fra respiratoeren (satves).
Nicklas var ude at se lillesøster for første gang i torsdags så stolt en bror hun har han skulle hele tiden side og kigge på hende røre hende og så skulle hun da også smage hans saftevand. han hvade slet ikke tid til at sige hej til mor og far for han hvade en gave og en tegning med til lillesøster som hun skulle have.
nu er Nicklas hos mormor og morfar, men kommer hjem igen i eftermiddag og vi glæder os rigtig meget.
Store Naia blev skønnet til 3900g under fødslen
Naia født kl 22.14
vægt: 3950g (søndag d. 2 oktober vejet til 3700g efter hun hvade tabt sig til 3650g)
længde: 52 cm
Og vi fik lov at komme hjem igår selvom det var lige før de ville behold mig pga smerterne, men hvad bare sådan brug for at komme hjem efter 14 dages indlæggelse.
Billede 1 dagen efter (onsdag)
Billede 2 lørdag