Uh, der er gang i tingene herhjemme lige nu.
Det er i hvert fald en af årsagerne til, at jeg har været lidt stille herinde!
Nå, for at starte fra en ende.
Ida skal starte i DP imorgen!!! Fårk, for et år siden diskuterede vi navne
https://www.baby.dk/debat/67631pi1/1--kvartal-2011/navne-.aspx
til vores babyer, mens de stadig lå trygt og godt i vores maver! Og nu skriver vi om dagpleje og vuggestue!
Øv, skal vi ikke alle blive gravide lige nu
, så vi kan fortsætte vores hyggelige "snakke" herinde

? Det kan vi selvfølgelig stadig, men det bliver jo nok knap så meget, som vi har gjort hidtil...
Nå, det hjælper jo alligevel ikke på, at Ida skal starte imorgen. Vi har heldigvis fået en rigtig dejlig og godt dagplejemor, hvor Zilan også har været i gæstedagpleje et par gange.
Flere af mine kolleger har haft deres børn hos hende, og de siger alle, at hun slet ikke ved alt det gode, hun skal gøre for børnene, så det er da i hvert fald en god begyndelse!

Vi har en hel måned til at køre hende ind, så det bliver stille og roligt og få timer ad gangen. Jeg er spændt, for hun er ikke altid så god til fremmede, men det er lidt forskelligt - det kommer an på hvilket humør hun er i....og så hjælper det jo også, så længe man kan se mor!
Men det kan hun jo ikke på tirsdag, hvor hun skal prøve at være der lidt alene
, men det er kun ½-1 time
! Imorgen skal jeg være der sammen med hende!
Men mon ikke det går - hun er jo trods alt ikke det første barn, der nogensinde skal starte i DP!

Ellers er der bare sket meget inden for de sidste par dage og uger. Hun møver rigtig meget og hurtigt nu, og har det lige som Mette skriver i den anden tråd, at jeg også kan blive helt i tvivl, om hun får lært at kravle, for det går bare stærkt. 
I formiddags var jeg lige ned at handle og da jeg kommer tilbage er Serdar ved at skifte tøj på hende. Hun var blevet væk for ham, så Oliver og ham havde ledt efter hende
. Hun lå så inde i brusenichen og legede med shampoo-flasker, så hun var blevet pladdervåd på maven!
Så nu er det slut med bare at sætte hende - så er det godt, hun skal i DP, så skal jeg kun rende efter hende om aftenen!
Derudover har bisserne meldt deres ankomst. Den første kom forrige fredag og for to dage siden kom nr. 2 så.
Jeg tror måske, der er flere på vej, for hun skider og skider, skider lidt mere og så lidt mere lort, og så skider hun igen!!

Hold kæft, jeg er ved at være træt af lortebleer - vi kan ingen steder tage hen uden en milliard bleer i pusletasken!
Det går meget bedre med maden, så det er dejligt!
Det har været en af mine bekymringer (måske I har fornemmet det herinde

) ift. DP-start, for jeg er der jo lige som ikke til at supplere med amning.
Jeg er nede på at amme om morgenen efter havregrøden, kl. 16-17-stykker og et par gange om aftenen. Hun sover lidt uroligt, men de sidste par nætter har hun kunne nøjes med sutten, så jeg satser på, at det også er slut med nat-amningen.
Nå, men nu til det BEDSTE, mest FANTASTISKE og JUBIIII, HURRAAAAAA, YYYYYYEEEEEEESSSSSS, WEEEEEEEEEEE, JAAAAAA!
Vi har solgt huset!!!!!!!!

Det er bare så fedt! Vi skal skrive under sidst i næste uge, så tiden må gerne gå meget hurtig nu.
Vi blev enige med køber lørdag formiddag, så der skal bare lige hentes tilbud på en ejerskifteforsikring samt vi skal have tilstandsrapporten fornyet, så er vi klar til at skrive under. Imorgen går byggefirmaet i gang med at søge byggetilladelse, og så går de forhåbentligt snart i gang med at bygge.

Jeg er bare så glad
, og jeg glæder mig SÅ meget til at få et helt nyt hus, hvor alt er nyt og (næsten) vedligeholdesesfrit.
Så kryds lige fingre for

, at køber ikke trækker i land igen, men det skulle undre mig, for de har været for at se vores hus 3 gange, og det lyder til på ejendomsmægleren, at de er lige så ivrige. 
De vil overtage 15. januar, så det er perfekt - så skal vi ikke skynde os at pakke og når at få julen med.
De kan ikke nå at få bygget huset, før vi skal være ude herfra, men det er lige meget. Vi har jo hele tiden vidst, at vi bliver nødt til at finde noget midlertidigt alligevel, og når det måske kun bliver 2 måneder er det ok.
I kan se huset, vi skal bygge, her:
http://www.nyhuse.dk/udstillingshus.php?p_id=245
Det er næsten magen til. Dog bliver tag, vinduer og træværk sort og murstenen er meget svag gullig/nærmest grå/beige-agtig. Derudover er pejsestuen skåret væk, så det "kun" bliver 188 m2 og alle 4 værelser (forstuen bliver lavet om til et ekstra værelse) bliver lige store, så ungerne ikke kommer op at toppes over, hvem der skal have det største værelse.
Derudover bliver der ingen mur mellem køkken-alrum og stue, for jeg har altid drømt om et stort rum. Nogle har godt nok fortalt mig, at de ikke ville bryde sig om det, fordi der vil være for meget larm, men jeg mener, det er nemmere at smække en gipsvæg op, hvis man fortryder, end at vælte en mur!
Jeg GLÆÆDER mig som en sindssyg
(det ved jeg ikke om I kan fornemme
), men jeg tør ikke helt tro på det endnu, før vi har skrevet under og de 6 hverdage er gået.

Nå, til sidst får I lige de nyeste billeder af vores lille guldklump!