Kan godt forstå din umiddelbare frustration over ikke at have flere penge end 3200 når først vuggestuen er betalt.
Men når I har en Andelsbolig, så er det jo der I skal se jer om efter at kunne spare. Nu ved jeg ikke om I har flere lån end Andelsboligen eller hvad den koster, men det må være en stor post. I kunne evt. fremleje den eller sælge og flytte i leje bolig, så kan I nemlig få boligstøtte, da der ikke gives boligstøtte til andelsboliger.
Jeg er enlig mor og samtidig studerende - Det er ikke meget man får, men man skal bare bruge sine penge rigtigt. Der er mange fornøjelser man må sige nej til. Har selv solgt min egen andelslejlighed, fordi det ikke kunne løbe rundt da den lille kom. Selvom jeg elskede min lejlighed, så var det mere vigtigt at få luft i økonomien. Men igen, det kommer jo helt an på hvad I har af udgifter.
Boligstøtte og friplads udregnes efter hustandsindkomst, der tages aldrig højde for udgifter - Det er kun hvis du skylder kommunen penge eller skal låne til indskud i en lejebolig 
Håber I finder ud af det :-)
Anmeld