Friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2011

Mette.

kimfrit skriver:

Altså vi kunne kun oplyse vores års opgørelse, de tog inge hensyn til de udgifte vi har, kun hvad vi indtjener .....

Vi kan ikke lave vores budget om, det er sparet alle de steder vi kan og det er intet af det vi betale som vi kan undvære

Hvad man får i tilskud, både som boligstøtte og institutionstilskud har intet at gøre med jeres udgifter, men udelukkende jeres indtægter, så det er korrekt i ikke skal kunne oplyse det.

Vi er to på su, det vil sige 2 x 5500 kr., + 2 x forsørgertillæg på 2200 kr., så alt i alt er vores indtægt ikke ret høj, og vi får altså også kun delvis friplads, så det lyder ikke som om det er forkert som det er beregnet hos jer.

Kan i ikke tage su-lån eller lignende, for at supplere op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

Caroline86

kimfrit skriver:

Altså vi kunne kun oplyse vores års opgørelse, de tog inge hensyn til de udgifte vi har, kun hvad vi indtjener .....

Vi kan ikke lave vores budget om, det er sparet alle de steder vi kan og det er intet af det vi betale som vi kan undvære

nå, så er det måske kun på indtægt... troede også det var udgifter (kun husleje).. Men så har I jo samme forudsætninger som andre, når det er opgjort efter indkomst...

Ved godt det er surt, men reglerne er jo ens for alle Og de trækker en så snart de kan komme til det (taler af erfaring)...

Men jeg synes da I skal tage en tur på borgerservice og tale med dem om hvad I kan søge af tilskud... For det kan ikke være rigtigt I skal sidde SÅ stramt!!!

knus

Anmeld

29. september 2011

kimfrit

Caroline86 skriver:

nå, så er det måske kun på indtægt... troede også det var udgifter (kun husleje).. Men så har I jo samme forudsætninger som andre, når det er opgjort efter indkomst...

Ved godt det er surt, men reglerne er jo ens for alle Og de trækker en så snart de kan komme til det (taler af erfaring)...

Men jeg synes da I skal tage en tur på borgerservice og tale med dem om hvad I kan søge af tilskud... For det kan ikke være rigtigt I skal sidde SÅ stramt!!!

knus

Ja det kunne være man skulle gå derned.... Det kan være de er venligere end dem i den anden ende af telefonen

Tak for dine svar

Anmeld

29. september 2011

kimfrit

Tvillingemor90 skriver:

Børne familie ydelse

arggggg. heheh

Anmeld

29. september 2011

Caroline86

kimfrit skriver:

Ja det kunne være man skulle gå derned.... Det kan være de er venligere end dem i den anden ende af telefonen

Tak for dine svar

hvis I er heldige sidder der en ved skranken som rent faktisk vil hjælpe det er en sjældenhed, men det sker

Jeg håber I finder en løsning så I kan få lidt mere luft i økonomien

Anmeld

29. september 2011

henh01

Der er intet at gøre, desværre..

I får ikke særbehandling fordi I ejer en andelsbolig og fordi I har gæld.. Desværre, eller desværre ikke

I må sælge boligen og finde noget billigere, ellers må en af jer finde et fritidsjob, sådan er virkeligheden desværre.. Og så kan man jo tænke at man burde have tænkt på vuggestueplads udgifter inden man fik barn -sådan er kommunens holdning og egentlig er det jo fair nok. Jeg sidder selv med stor gæld grundet tab på hussalg, og der er intet at gøre andet end at leve med det og overleve.

Anmeld

29. september 2011

Mille83

Ved godt det lyder træls, men i kunne også sende jeres barn i dagpleje? Det er billigere end vuggestue, bare lige en tanke herfra. 

Anmeld

29. september 2011

natalia86

Kan godt forstå din umiddelbare frustration over ikke at have flere penge end 3200 når først vuggestuen er betalt. 

Men når I har en Andelsbolig, så er det jo der I skal se jer om efter at kunne spare. Nu ved jeg ikke om I har flere lån end Andelsboligen eller hvad den koster, men det må være en stor post. I kunne evt. fremleje den eller sælge og flytte i leje bolig, så kan I nemlig få boligstøtte, da der ikke gives boligstøtte til andelsboliger. 

Jeg er enlig mor og samtidig studerende - Det er ikke meget man får, men man skal bare bruge sine penge rigtigt. Der er mange fornøjelser man må sige nej til. Har selv solgt min egen andelslejlighed, fordi det ikke kunne løbe rundt da den lille kom. Selvom jeg elskede min lejlighed, så var det mere vigtigt at få luft i økonomien. Men igen, det kommer jo helt an på hvad I har af udgifter. 

Boligstøtte og friplads udregnes efter hustandsindkomst, der tages aldrig højde for udgifter - Det er kun hvis du skylder kommunen penge eller skal låne til indskud i en lejebolig

Håber I finder ud af det :-) 

Anmeld

29. september 2011

Brams

kimfrit skriver:

De har ikke taget hensyn til vores udgifter, heller ikke vores huslejer og vi har ingen lån, kun en virkelig dyr husleje...

Ja det fint man kan få tilskud, men når man ikke kan få den hjælp man virkelig har behov for. så er det sgu stadig svært når de KUN går efter vores indtjening

Det kan jeg sagtens forstå og det er da også vildt hårdt når man er i det, men omvendt er det offentlige jo også nødt til at tage mere efter indtægten end efter hvor mange udgifter man har til f.eks. husleje.

Ellers kan man jo sidde med en ultra dyr husleje og så forvente at få flere penge end dem som har en billig husleje og det er vel i bund og grund ikke det offentliges skyld at man sidder alt for dyrt i det (absolut ikke sagt som en fornærmelse eller minded på lige din situation, men mere generelt).

Anmeld

29. september 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Helt ærlig, jeg syntes det er så forkert af dig at skrive de ting du skriver!!Hvorfor har du mere ret til det end så mange andre?? Hvad så med dem der har gæld, selvforskyldt eller ej, skal de også have betalt det?I har valgt at bo hvor i bor, i har selv valgt job og uddannelse!Reglerne er ens for alle, bÅde dig og mig!!

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.