Friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2011

Krussedulle

kimfrit skriver:

Heheh det går nok, min mand er voksen lærling, så han får lærlinge løn, men det er ikke særlig meget i sidste ende...

Jeg får omkring de 10.000,00 udbetalt og det synes jeg ikke selv er meget ?

Okay , jamen så er det jo "bare" derfor! Nu ved jeg ikke hvor meget i betaler i husleje, men hvis i bor til leje, kan i jo også søge boligsikring.. min mand og jeg er begge studerende og vi har i hvert fald 10.000 til mad, tøj osv hver måned.. Men det er også værd at søge det man kan af tilskud og fripladser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

Georgia

kimfrit skriver:

Jeg ved det ikke, det var det hun sagde, men jeg har sendt en mail i dag for at høre om det kunne være sandt.... det er jo heeeeeeeelt væk hvis det gør

Ja for pokker, bestemt!!!
Giver du en tilbagemelding

Anmeld

29. september 2011

Brams

Det er Jeres samlede hustandsindkomst og størrelsen på Jeres husleje, der afgør hvor meget I kan få i tilskud til pasning. De tager ikke hensyn til om man har lån i f.eks. bank eller finansieringsselskaber, så hvis I har lån kan der være derfor, du synes det ikke er så meget tilbage når alt er betalt.

Omvendt er det da glædeligt, at man overhovedet har mulighed for at få tilskud fra det offentlige synes jeg, uanset størrelsen på beløbet

Anmeld

29. september 2011

Tvillingemor80

vi er også 4 mennekser her hjemme.. manden arbejder deltid og jeg læser til pædagog.. begge vores unger går i VS .. Vi er også gift..

Vi giver også 17/1800 for VS og så søskenderabat på nummer 2..

så tror det passer meget godt med den beregning.. herhjemme går BFY til VS betaling

Anmeld

29. september 2011

kimfrit

Caroline86 skriver:

altså Jeres tilskud til inst. er jo beregnet ud fra Jeres samlede husstandsindkomst og Jeres udgift til husleje! Så jeg forstår ikke det du har fået at vide med giftemål - det burde absolut ikke have indflydelse!

Samtidig er der jo nogle helt klare intervaller i indkomst/udgift forholdet som afgør hvor meget I kan få i tilskud. Så jeg kan ikke helt forstå hvorfor I sidder så stramt i det?

Kan godt forstå du er frustreret

Måske I skulle lægge et nyt budget og tage med på kommunen så de kan se at det ikke er fair at bede Jer leve for så få penge? Søge om ekstra tilskud osv?

Din mand burde i øvrigt også kunne få noget forsøgertilskud fra kommunen når han er studerende (hæng mig ikke op på det) ligesom han ville kunne få fra SU hvis I begge var studerende!

Knus

Altså vi kunne kun oplyse vores års opgørelse, de tog inge hensyn til de udgifte vi har, kun hvad vi indtjener .....

Vi kan ikke lave vores budget om, det er sparet alle de steder vi kan og det er intet af det vi betale som vi kan undvære

Anmeld

29. september 2011

kimfrit

Tvillingemor90 skriver:

vi er også 4 mennekser her hjemme.. manden arbejder deltid og jeg læser til pædagog.. begge vores unger går i VS .. Vi er også gift..

Vi giver også 17/1800 for VS og så søskenderabat på nummer 2..

så tror det passer meget godt med den beregning.. herhjemme går BFY til VS betaling

BFY?

Anmeld

29. september 2011

Tvillingemor80

kimfrit skriver:

BFY?

Børne familie ydelse

Anmeld

29. september 2011

kimfrit

Brams skriver:

Det er Jeres samlede hustandsindkomst og størrelsen på Jeres husleje, der afgør hvor meget I kan få i tilskud til pasning. De tager ikke hensyn til om man har lån i f.eks. bank eller finansieringsselskaber, så hvis I har lån kan der være derfor, du synes det ikke er så meget tilbage når alt er betalt.

Omvendt er det da glædeligt, at man overhovedet har mulighed for at få tilskud fra det offentlige synes jeg, uanset størrelsen på beløbet

De har ikke taget hensyn til vores udgifter, heller ikke vores huslejer og vi har ingen lån, kun en virkelig dyr husleje...

Ja det fint man kan få tilskud, men når man ikke kan få den hjælp man virkelig har behov for. så er det sgu stadig svært når de KUN går efter vores indtjening

Anmeld

29. september 2011

kimfrit

Georgia skriver:

Ja for pokker, bestemt!!!
Giver du en tilbagemelding

selvfølgelig

Anmeld

29. september 2011

kimfrit

Krussedulle skriver:

Okay , jamen så er det jo "bare" derfor! Nu ved jeg ikke hvor meget i betaler i husleje, men hvis i bor til leje, kan i jo også søge boligsikring.. min mand og jeg er begge studerende og vi har i hvert fald 10.000 til mad, tøj osv hver måned.. Men det er også værd at søge det man kan af tilskud og fripladser

Vi har en andel, som jeg har købt før vi mødtes... kan man søge bolig sikring til det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.