Hvordan føles halsbrand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

SjeBets

jeg havde det fra uge 4 til jeg fødte med dem begge to, ogsåda jegblev gravid den 3. gang fra uge 4 var den sikker. 

Men har så aldrig haft kvalme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Malonde1985

Jep vil også sige halsbrænd!!! :-( føler med dig - det er ikke sjovt!! :-((

Anmeld

28. september 2011

Turtles

Giraffen skriver:

Hej piger

jeg de sidste par uger i graviditeten haft det lidt ligesom når man er syg og skal kaste op der midt mellem der hvor navlen er og brysterne starter.

Det er lidt som sure opstød men ikke sådan at det svir eller brænder

Det er faktisk nøjagtig som når man skal kaste op med ekstra spytproduktion og ubehag, dog uden al sygdommen

Lyder det som halsbrænd eller kan det være noget andet? og spørgsmålet er hvad man kan gøre ved det ift fx piller eller andet, det er især slemt om aftenen når jeg skal sove og har taget jernpillerne

Du kan få nogle tygge tabletter i matas og apoteket som hedder Balancid og de virker lige med det samme, og du må gerne spise dem mens du er gravid

De hjælp mig da jeg var gravid. Og ellers prøv med mælk det skulle også være rigtig godt

Håber det hjælper.

Anmeld

28. september 2011

Silja&Noam

Giraffen skriver:

øvøvøv men tak for bekræftelsen har bare fejet det hen med at sådan ku halsbrænd da ikke føles, troede det var anderledes :p

Det er ret ubehageligt, men spørg lægen, JM eller apoteket, de kan gi dig noget mod det

Anmeld

28. september 2011

Clisolka

Jeg vil som de andre også sige halsbrand... Det er ikke sjovt at have. Jeg gik på rov i køleskabet hver aften lige inden sengetid efter mælk...

Mæææææælk er godt mod halsbrand, men jeg hopper på pillerne mod halsbrand, hvis der bliver en næste gang. Alt for meget mælk kan også være dårligt, fandt jeg ud af 

Anmeld

28. september 2011

Silke83

Man kan også få noget, der hedder 'Gaviscon' - både som væske og som tabletter. Man må gerne tage det under graviditet og jeg tager nærmest væsken hver dag inden sengetid. Det virker helt fantastisk - går ned og lægger et skum på syren i maven og så har man fred for halsbranden i et stykke tid

Anmeld

28. september 2011

Witt

Giraffen skriver:

Hej piger

jeg de sidste par uger i graviditeten haft det lidt ligesom når man er syg og skal kaste op der midt mellem der hvor navlen er og brysterne starter.

Det er faktisk nøjagtig som når man skal kaste op med ekstra spytproduktion og ubehag, dog uden al sygdommen

Lyder det som halsbrænd eller kan det være noget andet? og spørgsmålet er hvad man kan gøre ved det ift fx piller eller andet, det er især slemt om aftenen når jeg skal sove og har taget jernpillerne

uuuuf hvor er det bare ubehageligt at have, har selv døjet RIGTIG meget med det .. Men ja, et godt råd fra en veninde var: DROP bananerne ! (er mega banan fan) & frem med havregrød/gryn ! . Og  ...

Anmeld

28. september 2011

Mira0911

Giraffen skriver:

Hej piger

Det er halsbrand... Jeg led virkelig slemt af det døgnet rundt... Badre... Det kunne være så slemt at jeg faktisk skulle kaste op... 

Jeg kan varmt anbefale Gaviscon flydende til om natten - Det virkede på mig... Synes du skal prøve det... 

Anmeld

28. september 2011

BABYPIGEnr4

Giraffen skriver:

Hej piger

Halsbrand er sure opstød i halsen - lidt mavesyre der kommer op i halsen = ligesom hvis du skal kaste op. Kvalme er en følelse índeni dig, hvor du føler dig utilpas i maven. Du kan tage ingefær piller mod kvalme og Samarin mod kvalme og sure opstød. Fås hos Matas eller dagligvarebutikker.

Baby'este hilsner fra Helle (36+1) Snart mor til 4

Anmeld

28. september 2011

BABYPIGEnr4

BABYPIGEnr4 skriver:

Halsbrand er sure opstød i halsen - lidt mavesyre der kommer op i halsen = ligesom hvis du skal kaste op. Kvalme er en følelse índeni dig, hvor du føler dig utilpas i maven. Du kan tage ingefær piller mod kvalme og Samarin mod kvalme og sure opstød. Fås hos Matas eller dagligvarebutikker.

Baby'este hilsner fra Helle (36+1) Snart mor til 4

Jernpiller kan være lidt hårde ved maven. Prøv med Kraüterblüt fra Matas, som drikkes - det er mildt mod maven og smager godt (synes jeg). Tages ikke sammen med mælkeprodukter, da det gør jernen uvirksom.

Du kan også tage jern andre tidspunkter på dagen og hvis du stadig har kvalme, så prøv med mandler, youghurt eller begge dele. Det spiser jeg inden sengetid istedet for Samarin.

Baby'este hilsner fra Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.