Jer der er blevet gravide på p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Man skal tage sin p-piller hver dag for, at være beskyttet og hvis man ikke gør det, så kan man godt blive gravid. Man er ikke blevet gravid på p-piller, men fordi man har "sjusket" med dem.

Men tag en test, så finder du ud af det

Jeg har hørt historier om dem der er blevet gravide, selvom de har taget pillerne præcist. Hm.

Jeg tog en test for 2 dage siden som var negativ, ifølge terminsberegneren skulle jeg være 3+3 på det tidspunkt, så det er meget muligt at det var for tidligt.. Men jeg tænkte jo selvfølgelig at der nok bare ikke var noget.. men i dag ligger jeg for 3. gang i træk, hjemme med kvalme og svimmelhed.. De små stik osv er der ikke så meget mere, men kvalmen tilgengæld.. :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Halbschön

Hej,
jeg blev gravid med Nicolai da jeg var på p-piller. Og ja, det kan godt lade sig gøre, da p-piller "kun" er 97 % sikre.

Jeg opdagede det da jeg var 12 uger henne.. Jeg havde haft to "menser"(viste sig senere at have været blødninger i graviditeten på præcis de tidspunkter, hvor jeg normalt havde min mens), så jeg havde ikke skænket graviditet en tanke, da jeg tog mine p-piller meget præcist og på klokkeslettet hver dag. Men denne gang var min mens 1 dag forsinket, så jeg tog en test der var bragende positiv... Og mange måneder senere kom Nicolai til verden..

For halvanden måned siden havde jeg min mens.. Og knap en uge efter at den var slut, fik jeg en kæmpe blødning med store koagler og klumper... Der havde jeg en SA, uden jeg vidste at jeg havde været gravid.. Igen gravid på p-piller.. Min læge, fortalte mig at der er nogle kvinder, hvor p-piller ikke er så effektive på.. Så nu er præventionsformen skiftet ud... Nu er jeg så gået 14 dage over tid denne gang, og stadig ingen mens, men negativ graviditetstest, så jeg er ret utålmodig

Anmeld

28. september 2011

Tvillingemor80

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Jeg blev gravid på p-piller.

Jeg havde 6 uger før lige gjort det over med min kæreste, så jeg tænkte overhovedet ikke over at MEGET øget tissetræng kunne være pga en graviditet.

Dog fortsætter den her øget tissetræng, og jeg sender derfor min veninde afsted til læge med en urin prøve for mig, mens jeg selv er på arbejde. Jeg var overbevist om at jeg havde blærebetændese....

Min veninde ringer så til mig at hun havde svar på prøven og hun vie lige komme forbi mit job med noget til mig. Jeg tænkte stadig ikke at jeg kunne være gravid, jeg var jo p-piller....

Men frem fra hendes jakke lomme trækker hun en positiv graviditetstest......

Jeg kiggede på min veninde og sagde JEG SKAL VÆRE MOR. Også græd jeg, jeg var SÅ lykkeig, og skænkede slet ikke min eks kæreste en tanke, før senere på dagen.....

Knus

Årh så fik du mig så lige til at tude ! sikke en dejlig historie .

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

Halbschön skriver:

Hej,
jeg blev gravid med Nicolai da jeg var på p-piller. Og ja, det kan godt lade sig gøre, da p-piller "kun" er 97 % sikre.

Jeg opdagede det da jeg var 12 uger henne.. Jeg havde haft to "menser"(viste sig senere at have været blødninger i graviditeten på præcis de tidspunkter, hvor jeg normalt havde min mens), så jeg havde ikke skænket graviditet en tanke, da jeg tog mine p-piller meget præcist og på klokkeslettet hver dag. Men denne gang var min mens 1 dag forsinket, så jeg tog en test der var bragende positiv... Og mange måneder senere kom Nicolai til verden..

For halvanden måned siden havde jeg min mens.. Og knap en uge efter at den var slut, fik jeg en kæmpe blødning med store koagler og klumper... Der havde jeg en SA, uden jeg vidste at jeg havde været gravid.. Igen gravid på p-piller.. Min læge, fortalte mig at der er nogle kvinder, hvor p-piller ikke er så effektive på.. Så nu er præventionsformen skiftet ud... Nu er jeg så gået 14 dage over tid denne gang, og stadig ingen mens, men negativ graviditetstest, så jeg er ret utålmodig

Så du havde egentlig ikke nogle symptomer?

Anmeld

28. september 2011

Halbschön

Anonym skriver:

Så du havde egentlig ikke nogle symptomer?

Intet.... Hverken smerter, kvalme eller noget som helst..

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

Halbschön skriver:

Intet.... Hverken smerter, kvalme eller noget som helst..

hm okay

Anmeld

28. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Jeg har hørt historier om dem der er blevet gravide, selvom de har taget pillerne præcist. Hm.

Jeg tog en test for 2 dage siden som var negativ, ifølge terminsberegneren skulle jeg være 3+3 på det tidspunkt, så det er meget muligt at det var for tidligt.. Men jeg tænkte jo selvfølgelig at der nok bare ikke var noget.. men i dag ligger jeg for 3. gang i træk, hjemme med kvalme og svimmelhed.. De små stik osv er der ikke så meget mere, men kvalmen tilgengæld.. :/

Der er en anden bruger der skriver, at p-piller kun beskytter 97,5% - det passer ikke. De beskytter 99,5%, hvis man tager dem som man skal.

http://www.peqqik.gl/da/Sundhed/Sexliv/Praevention/Ppiller.aspx

Anmeld

28. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hej,

P-piller beskytter 99,5%, hvis man tager dem som man skal http://www.peqqik.gl/da/Sundhed/Sexliv/Praevention/Ppiller.aspx

Anmeld

28. september 2011

Fru Aagaard

Anonym skriver:

Havde i en mistanke om graviditet? Og hvornår testede i så? Hvilke symptomer mærkede i? - ikke noget med at man ikke kan blive gravid på pillerne fordi man ikke har æg løsning osv for det er jo tydeligvis ikke sandt i alles tilfælde

Jeg fandt ud jeg var blevet gravid på p-piller d. 8 juni 2005. Jeg var til rutinetjek hos lægen, fordi jeg troede jeg var blevet syg. Men, det var bare et lille mirakel der bankede under mit eget hjerte

Jeg havde haft kvalme og ondt i ørerne og maven, sådan omgangssyge, også spurgte hun til min mens, og den var ikke så kraftigt sidst, altså i uge 4 har det jo så været, men det tænkte jeg jo ikke over , da jeg var på p-piller. Men, lægen tog en test og lavede en GU, og jeg var 7-8 uger henne. Lidt et chok - men et dejligt et

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Der er en anden bruger der skriver, at p-piller kun beskytter 97,5% - det passer ikke. De beskytter 99,5%, hvis man tager dem som man skal.

http://www.peqqik.gl/da/Sundhed/Sexliv/Praevention/Ppiller.aspx

Det er stadig 0,5% hvor det ikke er sikkert

- ej, men det kan jo tydeligvis lade sig gøre alligevel.. Min tante fortalte eksempelvis at på hende, virkede pillerne kun 50%, kan ikke lige huske grunden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.