er der nogle der har prøvet at have...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

BellaCiinea

Simon's moar <3 skriver:

seneskedehindebetændelse?

Spørger fordi, jeg har så ulideligt ondt i mit venstre håndeld. Kan  ikke bukke det hverken frem eller tilbage, mine fingre sover og er en smule hævet. Kan intet med den hånd  
Ringer til lægen her kl 8, men hold kæft hvor gør det ondt!! Er blevet enig med mig selv om, at hvis lægen ikke vil se mig, så må jeg tage på skadestuen, for det her er ikke til at holde ud.

Ja jeg har det i begge håndled.... Gør pisse ondt når jeg overbelaster dem.. Og har også oplevet at de er gået i krampe, så mine hænder krøllede sammen...

Har gået med sådan nogle skinner på, men de hjalp ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Simon's moar <3

IsabellaCiinea skriver:

Ja jeg har det i begge håndled.... Gør pisse ondt når jeg overbelaster dem.. Og har også oplevet at de er gået i krampe, så mine hænder krøllede sammen...

Har gået med sådan nogle skinner på, men de hjalp ikke..

Ej, det lyder godt nok ubehageligt ! Er der slet ikke noget de kan gøre ved det?

Anmeld

28. september 2011

Simon's moar <3

AnneBJ skriver:

Prøv evt. at google det. Overordnet er det nogle nerver i hånden der bliver klemt - vist nok, hvilket giver den sovende fornemmelse... 

Ja okey, det sagde lægen også kunne være en mulighed. Altså at det er en nerve der sidder i klemme. 
Men puha, de smereter, er sku godt nok ulidelige.! Når de er værst, så vil jeg sku hellere føde end ha dem  

Anmeld

28. september 2011

Simon's moar <3

Honey<3 skriver:

Jeg har seneskedehindebetændelse i begge håndled:/ Men vil da lige berolige dig med at det ikke er en vedvarende smerte, det kommer og går som det har lyst til..

Men så vidt muligt, se om du kan finde en anden mpde at komme feks op ad sofaen på, end ved at ståtte med hånden.. ( ja det er virkelig svært!!)

Din læge kan desværre ikke gøre noget ved det, men du kan sikkert godt få noget smertestillende mod det

Ja, gør alt hvad jeg kan, for ikke bruge den hånd. For det gør sku for ondt !

Anmeld

28. september 2011

BellaCiinea

Simon's moar <3 skriver:

Ej, det lyder godt nok ubehageligt ! Er der slet ikke noget de kan gøre ved det?

nix =)

Anmeld

28. september 2011

FrkT

Jeg har det i højre håndled (og er højrehåndet), det kommer og går, og jeg er aldrig sluppet helt af med det, siden det kom første gang for 3-4 år siden. Det er møgirriterende, og jeg har hele tiden en lille bule øverst på håndledet, hvor betændelsen sidder, og de perioder hvor det er rigtig slemt hæver den helt vildt op, så det ligner et misfosterhåndled eller noget  Og det gør bare SÅ ondt.... en skinne på hånden afhjælper det. Men i virkeligheden handler det om, at man bruger håndledet forkert, og får det ud i nogle dumme yderstillinger. Det bliver især værre ved at cykle, bruge en computermus, kaste med ting, røre i ting (fx en gryde) og løfte ting - specielt tunge ting. Så undgå at gøre de ting så meget som muligt, da de gør det meget værre.

Jeg har endnu ikke oplevet at smertestillende hjælper på det, men kunne være man skulle afprøve dem som Sussie foreslog 

Anmeld

28. september 2011

Simon's moar <3

FrkT skriver:

Jeg har det i højre håndled (og er højrehåndet), det kommer og går, og jeg er aldrig sluppet helt af med det, siden det kom første gang for 3-4 år siden. Det er møgirriterende, og jeg har hele tiden en lille bule øverst på håndledet, hvor betændelsen sidder, og de perioder hvor det er rigtig slemt hæver den helt vildt op, så det ligner et misfosterhåndled eller noget  Og det gør bare SÅ ondt.... en skinne på hånden afhjælper det. Men i virkeligheden handler det om, at man bruger håndledet forkert, og får det ud i nogle dumme yderstillinger. Det bliver især værre ved at cykle, bruge en computermus, kaste med ting, røre i ting (fx en gryde) og løfte ting - specielt tunge ting. Så undgå at gøre de ting så meget som muligt, da de gør det meget værre.

Jeg har endnu ikke oplevet at smertestillende hjælper på det, men kunne være man skulle afprøve dem som Sussie foreslog 

Har lige været ved vagtlægen med min hånd, og jeg skal sygemeldes, holde den i ro, til læge fredag som så skal sende mig til scanning på sygehuset

Anmeld

28. september 2011

Simon's moar <3

SussieThyssen skriver:

Åhh din stakkel.

Ja det er overordentligt ubehageligt og meget smertefuldt.
Jeg er sikker på at lægen nok skal tage imod dig.
Bed om at få noget smertestillende og hvad han nu ellers vil behandle dig med...man kan også få noget dybdevirkende salve.
Man kan få nogle super smertestillende piller, der hedder Bonyl, som indvirker netop på lukkede betændte områder, som fx betændelse i sener eller tænder. De tages sammen med pamol eller panodil. 1 morgen og 1 aften, og de virker i løbet af nul komma fem.
Snak med lægen om evt. at få dem.
Og så gå på apoteket og køb en god støtteforbinding.
Hold området varmt, for det er masser af varme, der skal til. Så hjælper du områdets egne mekanismer til at bekæmpe betændelsen, og forbindingen understøtter håndledet.
Og rigtig god bedring.

Kærligst
Sussie

Har til aften været et tur ved vagtlægen, kunne simpelthen ikke holde mine smerter ud.
Hans "dom" er så, at jeg skal holde den total i ro, sygemeldes, til læge fredag og ind på sygehuset og scannes, da der er væske i den og den er hævet + mine fingre sover
Øv hvor er det træls!  

Anmeld

28. september 2011

SussieThyssen

Simon's moar <3 skriver:

Har til aften været et tur ved vagtlægen, kunne simpelthen ikke holde mine smerter ud.
Hans "dom" er så, at jeg skal holde den total i ro, sygemeldes, til læge fredag og ind på sygehuset og scannes, da der er væske i den og den er hævet + mine fingre sover
Øv hvor er det træls!  

Gav han dig så noget ordentligt smertestillende??

Anmeld

29. september 2011

Simon's moar <3

SussieThyssen skriver:

Gav han dig så noget ordentligt smertestillende??

Nope. Det har jeg ringet til min læge og fået her til morgen.

Var også en tur forbi skadestuen i nat, som nok mente jeg var komplet idiot at troppe op der. Hun ville absolut ikke se på den eller give mig noget smertestillende. Som hun sagde: "ring til vagtlægen igen, tag noget smertestillende og gå hjem og sov"
Så stod jeg der, tudede af smerte og følte mig rigtig dum! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.