er der nogle der har prøvet at have...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.988 visninger
24 svar
0 synes godt om
28. september 2011

Simon's moar <3

seneskedehindebetændelse?

Spørger fordi, jeg har så ulideligt ondt i mit venstre håndeld. Kan  ikke bukke det hverken frem eller tilbage, mine fingre sover og er en smule hævet. Kan intet med den hånd  
Ringer til lægen her kl 8, men hold kæft hvor gør det ondt!! Er blevet enig med mig selv om, at hvis lægen ikke vil se mig, så må jeg tage på skadestuen, for det her er ikke til at holde ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Jakob'sMor

Simon's moar <3 skriver:

Spørger fordi, jeg har så ulideligt ondt i mit venstre håndeld. Kan  ikke bukke det hverken frem eller tilbage, mine fingre sover og er en smule hævet. Kan intet med den hånd  
Ringer til lægen her kl 8, men hold kæft hvor gør det ondt!! Er blevet enig med mig selv om, at hvis lægen ikke vil se mig, så må jeg tage på skadestuen, for det her er ikke til at holde ud.

Har aldrig haft det, men det du beskriver lyder smertefuldt, mon ikke lægen tager dig

Anmeld

28. september 2011

SussieThyssen

Simon's moar <3 skriver:

Åhh din stakkel.

Ja det er overordentligt ubehageligt og meget smertefuldt.
Jeg er sikker på at lægen nok skal tage imod dig.
Bed om at få noget smertestillende og hvad han nu ellers vil behandle dig med...man kan også få noget dybdevirkende salve.
Man kan få nogle super smertestillende piller, der hedder Bonyl, som indvirker netop på lukkede betændte områder, som fx betændelse i sener eller tænder. De tages sammen med pamol eller panodil. 1 morgen og 1 aften, og de virker i løbet af nul komma fem.
Snak med lægen om evt. at få dem.
Og så gå på apoteket og køb en god støtteforbinding.
Hold området varmt, for det er masser af varme, der skal til. Så hjælper du områdets egne mekanismer til at bekæmpe betændelsen, og forbindingen understøtter håndledet.
Og rigtig god bedring.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. september 2011

Simon's moar <3

SussieThyssen skriver:

Åhh din stakkel.

Ja det er overordentligt ubehageligt og meget smertefuldt.
Jeg er sikker på at lægen nok skal tage imod dig.
Bed om at få noget smertestillende og hvad han nu ellers vil behandle dig med...man kan også få noget dybdevirkende salve.
Man kan få nogle super smertestillende piller, der hedder Bonyl, som indvirker netop på lukkede betændte områder, som fx betændelse i sener eller tænder. De tages sammen med pamol eller panodil. 1 morgen og 1 aften, og de virker i løbet af nul komma fem.
Snak med lægen om evt. at få dem.
Og så gå på apoteket og køb en god støtteforbinding.
Hold området varmt, for det er masser af varme, der skal til. Så hjælper du områdets egne mekanismer til at bekæmpe betændelsen, og forbindingen understøtter håndledet.
Og rigtig god bedring.

Kærligst
Sussie

Ja, det er virkelig ikke til at holde ud. 
De vil først se mig på fredag, fik bare afvide, at jeg skal tage nogle smerte stillende og tage et støttebind på, så det må jeg prøve.
Kan slet slet ikke holde ud, hvis det bliver værre end det er nu

Og tak  

Anmeld

28. september 2011

Simon's moar <3

Jakob'sMor skriver:

Har aldrig haft det, men det du beskriver lyder smertefuldt, mon ikke lægen tager dig

Lægen vil først se mig fredag, så må bide smerten i mig og tage nogle smertestillende og få støttebind på

Anmeld

28. september 2011

Simon's moar <3

Jakob'sMor skriver:

Lægen vil først se mig fredag, så må bide smerten i mig og tage nogle smertestillende og få støttebind på

Anmeld

28. september 2011

AnneBJ

Når dine fingre sover kan det også stamme helt oppe fra nakke/skuldre regionen.
Mine fingre sover aldrig når jeg har seneskedehindebetændelse, jeg har døjet med det i 10 år ca. Du kan evt. lægge noget koldt på - et køleelement pakket i et viskestykke eller lignende, og for mig hjælper det at holde den  over hjertehøjde; fx støtte på modsatte skulder eller noget, så ofte det er muligt!

Håber lægen finder grunden fredag, carpaltunnelsyndrom lyder også til at kunne være årsagen, uden at det er noget jeg har selv har, og derfor kender ret meget til..

Anmeld

28. september 2011

Simon's moar <3

AnneBJ skriver:

Når dine fingre sover kan det også stamme helt oppe fra nakke/skuldre regionen.
Mine fingre sover aldrig når jeg har seneskedehindebetændelse, jeg har døjet med det i 10 år ca. Du kan evt. lægge noget koldt på - et køleelement pakket i et viskestykke eller lignende, og for mig hjælper det at holde den  over hjertehøjde; fx støtte på modsatte skulder eller noget, så ofte det er muligt!

Håber lægen finder grunden fredag, carpaltunnelsyndrom lyder også til at kunne være årsagen, uden at det er noget jeg har selv har, og derfor kender ret meget til..

Okey, seneskedehindebetændelse var bare min første tanke, da det sidder lige i håndleddet.

Hvad er det der carpa..et eller andet du skrev?

Anmeld

28. september 2011

Darling<3

Simon's moar <3 skriver:

Jeg har seneskedehindebetændelse i begge håndled:/ Men vil da lige berolige dig med at det ikke er en vedvarende smerte, det kommer og går som det har lyst til..

Men så vidt muligt, se om du kan finde en anden mpde at komme feks op ad sofaen på, end ved at ståtte med hånden.. ( ja det er virkelig svært!!)

Din læge kan desværre ikke gøre noget ved det, men du kan sikkert godt få noget smertestillende mod det

Anmeld

28. september 2011

AnneBJ

Simon's moar <3 skriver:

Okey, seneskedehindebetændelse var bare min første tanke, da det sidder lige i håndleddet.

Hvad er det der carpa..et eller andet du skrev?

Prøv evt. at google det. Overordnet er det nogle nerver i hånden der bliver klemt - vist nok, hvilket giver den sovende fornemmelse... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.