Hjælp om potte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.945 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. januar 2009

Joan ( Smallie )

Niels har i noget tid gerne ville på potte når hans far også har siddet på toilet og det har han fået lov til. Idag kom han så selv om bad om at komme på potte, og tro mig mor hun var stolt.

Nu ligger landet sådan at den potte vi har er min gamle jeg sad på da jeg var lille. Men men knægtens lille tissetrold kan ikke rigtig komme til at vende ned ad når han sidder der, hvilket jo så gør at når han tisser så er det over kanten og ud på gulvet eller hvad det lige rammer. Og så syntes jeg jo ikke det bliver en god oplevelse for ham når han nu alligevel tisser på sig selv.

Så tøser jeg mangler nogen gode råd til hvad for en potte jeg skal få fat i?
Har været ved at kigge men blev da bare meget mere forvirret.

Så be om hjælp

Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2009

Anja

Da Jonas skulle bruge en potte gik jeg ind i en af baby/børn forretningerne og spurgte om, hvilke de havde. Da anbefalede en af de billige som går højere op foran og har et hulrum inden i , så der er plads til tissetroleden. Den har vi og det er den Elias også så småt er begyndt at bruge.

Anmeld

26. januar 2009

Astrid P

WHAT? Potte? Begynder man allerede på det nu?

Anmeld

26. januar 2009

Anja

Astrid P skriver:

Ja, altså både og Vi har fundet den frem og Elias vil gerne sidde på den. Han får lov at sidde på den med bar numse før og efter bad ellers sætter han sig bare ofte på den, når han går med ud på badeværelset, når andre skal på toilettet. Han tisser nogle gange andre gange ikke ..... men han synes det er spændende.

Hvis vi ikke havde den i forvejen, ville han ikke have set skyggen af en potte endnu

Anmeld

26. januar 2009

Lise

Jeg går og tænker på at skaffe os sådan et børnesæde til toilettet med trappe til... er det bedre med en potte?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. januar 2009

heaven

Astrid P skriver:

ja shit - det tænkte jeg også lige, hehe...

Jannie - hvis søn bare gør i bleen

Anmeld

26. januar 2009

Anja

Lise skriver:

Jeg går og tænker på at skaffe os sådan et børnesæde til toilettet med trappe til... er det bedre med en potte?

Vi købte sådan en indsats til toilettet til Jonas - for han gad slet ikke potten. Og ja, indsatsen gad han heller ikke, han ville hellere sidde direkte på toiletbrættet.

Vi købte det, da vi tænkte at de var lidt mindre klamt end at skulle tømme potten .....

Ved ikke hvad der er bedst. Har dog hørt at nogle børn bliver utrygge ved at gå på toilettet i starten, da de ikke byder sig om følelsen af at noget forsvinder ud af dem og ned i vandet .....

Anmeld

26. januar 2009

BellaT

He He. Jeg måbede også lige. Synes godt nok de er dygtige!!
Har ikke selv prøvet potte.... Eller jo... Jeg mener at jeg har ikke selv prøvet at putte Phillip på potte endnu. Så ved ikke om han ville synes at det er hylende morsomt. Måske. Kunne jeg faktisk godt forestille mig..
De gamle mennesker fabler jo om at dengang de var børn, da var alle børn renlige ved halvandet års-alderen... Hvordan kunne det lade sig gøre? Eller husker alle gamle bare forkert?

Anmeld

26. januar 2009

Astrid P

Shit, nogle gange rammer det mig som en forhammer at vores unger nu er 1½ år gamle... Hvor blev de små babyer af?

Anmeld

26. januar 2009

Anja

Ja, de er slet ikke så små længere ! Og tro mig, det bliver kun mere markant af at få en lille ny baby !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.