Tanker om amning+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2011

tinasmor

Ciss skriver:

Hej

Jeg har en enkelt gang oplevet at blive bedt om at gå ud, når jeg skulle amme.

Det endte med at jeg satte mig i en toiletbås (med tøj på selvfølgelig) og ammede, for ungen var jo sulten. Men tårene trillede jo nærmest, for hvad i al verden skulle jeg gøre? Vi var på rejse, og jeg havde ikke rigtig nogen alternative steder at sætte mig. Det var vinter og kraftig vind, så jeg ville ikke sætte mig på bænken ude på gaden....

Der har jeg også engang endt. Det var virkelig en kedelig oplevelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Christine

Anonym skriver:

Jeg må made mit barn med flaske,men ikke med bryst diverse steder. Jer der ammer,hvordan giver i jeres børn mad hvis i ikke er tilhængere af flasken? Jeg har et stort ønske om at kunne amme,men at vide at jeg kan ende udenfor i regn og slud med brystet ude mens moderen med flaskebarnet sidder inde på cafeen,den er modbydelig  

Såfremt det skulle komme på tale så overvejer jeg at starte en amme kampagne til foråret hvor vi protestere ved at møde op og amme. Amning er naturligt. Men de nyere generationer virker kropsforskrækkede.

Selv i svømmehaller kommer der klager over at drengebørn klæder om ved deres mødre i alderen 5+- 9. Jeg ser det som en naturlig ting at barnet følges med moderen hvis der ikke er andre barnet kan følges med i det andet omklædningsrum. Barnet skal ikke overlades til sig selv,så kritikken med aldersbegrænsning i svømmehaller er jeg også modstander af.

Jeg er i 4 måned og har allerede råmælk løbene. Jeg elsker at tage på cafe,men sidst jeg sad i Illum var der en mor med et lille barn der fik kritik for at amme. Hun blev bedt om at amme barnet et andet sted 

Hvad er jeres erfarringer med at gå på cafe med en sulten baby-som var brystbarn..?

Hvordan blev i behandlet?

Nogen af jer der valgte at droppe amning pga fordomme og tanken om at jeres barn skal sulte hvis det kræver mad mens i er offentlige steder?

Håber på svar.

Hav en god dag piger 

Jeg synes Illum har skidt gevaldigt i nælderne med deres ammeforbud - netop fordi det rammer folk på det svageste punkt; vores lille elskede baby.

Og jeg er med på at ingen har lyst til at se på bryster i en café, men så kig dog væk!! Man kan sagtens amme diskret (må i den forbindelse på det kraftigste anbefale en ammekjole/ammetop eller andet tøj der er lavet til formålet). Hvis man har det rigtige tøj på og babyen liggende i babydynen KAN folk simpelthen IKKE se noget som helst. Og hvis nogen har et problem med den blotte tanke at en baby spiser, så er det virkeligt dem der har problemet og ikke den ammende mor

Jeg synes du skal amme hvor du vil, men selvfølgelig diskret de steder der ikke er indrettet til amning.
JEg selv var skrækslagen for at amme offentligt da jeg blev mor første gang, netop af frygt for kritik/skæld ud osv. eller at nogen skulle synes det var ukækkert.
Her anden gang har jeg ammet i op til flere caféagtige steder og jeg har tænkt mig at blive ved. Jeg tror faktisk ikke nogen har opdaget det de gange det er sket og HVIS de har opdaget det så er det fordi de bevidst har gjort en kæmpe indsats for ar se efter mine bryster og så er det godt nok dem der burde skamme sig og ikke mig.

En ammekampagne lyder da som en god idé og sejt initiativ. Selvfølgelig skal dumme/ignorante/fordomsfulde/selvoptagede mennesker ikke forhindre nogen mor i at give sit barn det bedste mad hun kan give. Og selvfølgelig kan ammende mødre finde ud af at vise hensyn, det er vi nødt til for at hjælpe hinanden så vi ikke ubevidst opfordrer til ammeforbud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.