Tanker om amning+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.351 visninger
21 svar
0 synes godt om
27. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg må made mit barn med flaske,men ikke med bryst diverse steder. Jer der ammer,hvordan giver i jeres børn mad hvis i ikke er tilhængere af flasken? Jeg har et stort ønske om at kunne amme,men at vide at jeg kan ende udenfor i regn og slud med brystet ude mens moderen med flaskebarnet sidder inde på cafeen,den er modbydelig  

Såfremt det skulle komme på tale så overvejer jeg at starte en amme kampagne til foråret hvor vi protestere ved at møde op og amme. Amning er naturligt. Men de nyere generationer virker kropsforskrækkede.

Selv i svømmehaller kommer der klager over at drengebørn klæder om ved deres mødre i alderen 5+- 9. Jeg ser det som en naturlig ting at barnet følges med moderen hvis der ikke er andre barnet kan følges med i det andet omklædningsrum. Barnet skal ikke overlades til sig selv,så kritikken med aldersbegrænsning i svømmehaller er jeg også modstander af.

Jeg er i 4 måned og har allerede råmælk løbene. Jeg elsker at tage på cafe,men sidst jeg sad i Illum var der en mor med et lille barn der fik kritik for at amme. Hun blev bedt om at amme barnet et andet sted 

Hvad er jeres erfarringer med at gå på cafe med en sulten baby-som var brystbarn..?

Hvordan blev i behandlet?

Nogen af jer der valgte at droppe amning pga fordomme og tanken om at jeres barn skal sulte hvis det kræver mad mens i er offentlige steder?

Håber på svar.

Hav en god dag piger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

K.Rehder

Synes bestemt at du skal amme hvis du kan. jeg ammede min datter til hun var 5 måneder og har da også prøvet at få kommentarer på en café sidst jeg var i København. Skal lige siges at jeg ammede MEGET diskret, så man skulle virkelig kigge godt efter for at kunne se at jeg ammede. Den mandlige medarbejder på caféen fik en højlydt kommentar tilbage i hovedet om, at han virkelig måtte have stået og overbegloet mig siden han kunne se det....Nøj hvor fik han røde kinder. Da min datter havde spist færdig forlod jeg caféen uden at betale. Synes ikke jeg ville batale for min kaffe når jeg ikke kunne få lov til at drikke den!

Efterfølgende begyndte jeg at stikke hovedet ind af døren på caféerne og spørge om de var bange for små børn og bryster, inden jeg begyndte at bakse barnevognen ind. Synes heldigvis kun det er meget få steder de er anti-baby.
Synes

Anmeld

27. september 2011

Balinus

Jeg ammer, når min datter har brug for det!

Men jeg har heller ikke været udsat for nogle kommentar eller problemer.

- I min verden er det en menneskeret at give sit barn mad, det er jo kun i den vestlige verden at det er et problem at amme sit barn.

Anmeld

27. september 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Har faktisk tit tænkt på siden jeg fik min datter for 3 år siden at jeg sku åbne min egen cafe, med legeplads, og " fri mælkebar" og kreativ butik! Ik fordi jeg selv har oplevet negative komentar osv, men simpelhen fordi der mangler sådan nogle steder! Ka være man sku kalde den " Den kreative Ammebar" vh Stine

Anmeld

27. september 2011

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg må made mit barn med flaske,men ikke med bryst diverse steder. Jer der ammer,hvordan giver i jeres børn mad hvis i ikke er tilhængere af flasken? Jeg har et stort ønske om at kunne amme,men at vide at jeg kan ende udenfor i regn og slud med brystet ude mens moderen med flaskebarnet sidder inde på cafeen,den er modbydelig  

Såfremt det skulle komme på tale så overvejer jeg at starte en amme kampagne til foråret hvor vi protestere ved at møde op og amme. Amning er naturligt. Men de nyere generationer virker kropsforskrækkede.

Selv i svømmehaller kommer der klager over at drengebørn klæder om ved deres mødre i alderen 5+- 9. Jeg ser det som en naturlig ting at barnet følges med moderen hvis der ikke er andre barnet kan følges med i det andet omklædningsrum. Barnet skal ikke overlades til sig selv,så kritikken med aldersbegrænsning i svømmehaller er jeg også modstander af.

Jeg er i 4 måned og har allerede råmælk løbene. Jeg elsker at tage på cafe,men sidst jeg sad i Illum var der en mor med et lille barn der fik kritik for at amme. Hun blev bedt om at amme barnet et andet sted 

Hvad er jeres erfarringer med at gå på cafe med en sulten baby-som var brystbarn..?

Nogen af jer der valgte at droppe amning pga fordomme og tanken om at jeres barn skal sulte hvis det kræver mad mens i er offentlige steder?

Håber på svar.

Hav en god dag piger 

Du har min støtte. Og du må ikke droppe amning pga. nogle kropsforskrækkede tosser.

Anmeld

27. september 2011

hekran

Anonym skriver:

Håber på svar.

Hav en god dag piger 

Jeg ammer min datter, men af en eller anden mærkelig grund kan jeg bare ikke finde ud af at mælke ud med den dumme maskine. Helena må være en supersuger, så hun kan sagtens. 

Jeg ammer hende, men nu er hun ved at være så gammel (snart 4 mnd), at jeg kan læse, hvornår hun snart bliver sulten. Så jeg timer det. Men jeg har endnu ikke været et sted, hvor det ligefrem var forbudt.

Men jeg har en underlig oplevelse fra svømmehallen. Jeg går til babysvømning med Helena. Alle går jo splitravende nøgne i omklædningsrummet, inden brusebad og badetøj - det skal man jo! Men af en eller anden grund har jeg fået de ondeste øjne og opstoppede næser, hvis jeg har valgt lige at amme hende, inden vi smutter under bruseren. Skal jeg tage tøjet på igen for at amme hende oder? Alle andre er nøgne, også opstoppernæserne! Deres bryster forarger mig ikke. Hvorfor gør mine?

Anmeld

27. september 2011

Frk. Himmelblå

Marita skriver:

Jeg ammer min datter, men af en eller anden mærkelig grund kan jeg bare ikke finde ud af at mælke ud med den dumme maskine. Helena må være en supersuger, så hun kan sagtens. 

Jeg ammer hende, men nu er hun ved at være så gammel (snart 4 mnd), at jeg kan læse, hvornår hun snart bliver sulten. Så jeg timer det. Men jeg har endnu ikke været et sted, hvor det ligefrem var forbudt.

Men jeg har en underlig oplevelse fra svømmehallen. Jeg går til babysvømning med Helena. Alle går jo splitravende nøgne i omklædningsrummet, inden brusebad og badetøj - det skal man jo! Men af en eller anden grund har jeg fået de ondeste øjne og opstoppede næser, hvis jeg har valgt lige at amme hende, inden vi smutter under bruseren. Skal jeg tage tøjet på igen for at amme hende oder? Alle andre er nøgne, også opstoppernæserne! Deres bryster forarger mig ikke. Hvorfor gør mine?

Jeg tror simpelthen, at vores samfund er blevet så tilsexet, at bryster kun kan accepteres som sexede. Når du helt og aldeles afsexer dem ved at amme dit barn med dem, så ser du den moderne kropsforskrækkelse: En forskrækkelse for kroppens i dens oprindelige og tiltænkte brug. 

Øv siger jeg bare...

Anmeld

27. september 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Man skal i hvert fald ik lade andres mening påvirke om man ønsker at amme sit barn og det med svømmehallen, er jo bare folk som er lidt amme forskrækket. Ka ik se at der er noget galt i dat og har også tit selv gjort det. Bare man gør det diskret, tror jeg endelig de fleste syntes det ser lidt hyggeligt ud! Det er i hvert fald det jeg har oplevet. Især de ældre stopper op og kommer med hygge komentar! Så bare am løs, hvis det fungere godt for jer! Vh Stine

Anmeld

27. september 2011

kitra

jeg har ammet begge mine tøser til de var 5 mdr og har aldrig fået sure opstød eller sure blikke over det. jeg ammede når de var sultne og var fløjtende ligeglad hvor jeg var, hvis de var sultne skulle de da spise om det så var i det offentlige rum. folk må sku kigge den anden vej hvis de har et problem i don´t care

Anmeld

27. september 2011

Muhmi

WARGH!

Det gør mig altså gal at folk skal kommetere at man giver sit barn mad!! Ærlig talt, FUCK DEM! Jeg giver mit barn mad ligemeget hvad folk tænker og der er INGEN der skal jage mig ud fra hverken café, svømmehal eller nogle som helst andre steder... Ja det er ikke optimalt for mig at sidde og amme offentligt og jeg bryder mig bestemt heller ikke om det, men er mit barn sulten, så er der bare ingen der skal stoppe mig og hvis de gør, får de min vrede at føle...... Den er ikk rar kan jeg hilse og sige!

Mht. svømmehal... Ja nu har jeg jo en dreng og der er heller ikke nogle der skal fortælle mig at han som 5 årig skal kunne klare sig selv inde i mandeomklædning... Nej nej nej... Han kommer med mig ind.... Sådan er DET bare, det gjorde man også tidligere så hvorfor ikke nu? Da jeg svømmede med min far da jeg var 6- 9 år der kom jeg med ind i mandeomklædning... No probs der, jeg anede jo ikke hvad de der dinglende tingester skulle bruges til.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.