Tanker om amning+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2011

Muttitil1+1

Kan godt forstå din bekymring omkring den forestående amning - jeg havde det på samme måde

Personligt rør det mig ikke at amme i det offentlige rum, men jeg ved at andre kan føle sig stødt over det, hvis man fx sidder på café eller lignende. Jeg gør det, at jeg lige hører personalet ad, inden jeg sætter mig ind på en café, for så har jeg mit på det rene!

At jeg så synes, det er dybt foruroligende, at man snart ikke må give sit barn mad nogen steder, fordi folk er så "sarte", er en helt anden sag - for det er intet mindre end latterligt!

Men du skal ikke lade frygten for cafébesøg og kommentarer forhindre dig i at amme - det er de andre, der har et problem og IKKE dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg må made mit barn med flaske,men ikke med bryst diverse steder. Jer der ammer,hvordan giver i jeres børn mad hvis i ikke er tilhængere af flasken? Jeg har et stort ønske om at kunne amme,men at vide at jeg kan ende udenfor i regn og slud med brystet ude mens moderen med flaskebarnet sidder inde på cafeen,den er modbydelig  

Såfremt det skulle komme på tale så overvejer jeg at starte en amme kampagne til foråret hvor vi protestere ved at møde op og amme. Amning er naturligt. Men de nyere generationer virker kropsforskrækkede.

Selv i svømmehaller kommer der klager over at drengebørn klæder om ved deres mødre i alderen 5+- 9. Jeg ser det som en naturlig ting at barnet følges med moderen hvis der ikke er andre barnet kan følges med i det andet omklædningsrum. Barnet skal ikke overlades til sig selv,så kritikken med aldersbegrænsning i svømmehaller er jeg også modstander af.

Jeg er i 4 måned og har allerede råmælk løbene. Jeg elsker at tage på cafe,men sidst jeg sad i Illum var der en mor med et lille barn der fik kritik for at amme. Hun blev bedt om at amme barnet et andet sted 

Hvad er jeres erfarringer med at gå på cafe med en sulten baby-som var brystbarn..?

Hvordan blev i behandlet?

Nogen af jer der valgte at droppe amning pga fordomme og tanken om at jeres barn skal sulte hvis det kræver mad mens i er offentlige steder?

Håber på svar.

Hav en god dag piger 

Åhhh jeg stoppede faktisk med at amme, fordi jeg ikke brød mig om at gøre det offentligt. Jeg gik ikke uden for en dør de første 6 uger, hvis Isabella skulle ammes. 

Jeg havde så mange problemer med amningen, at jeg til sidst fik et flaskebarn (6 uger gammel) - det gjorde mit liv meget nemmere, og jeg fik en gladere baby  

Jeg syntes det er forkasteligt, at mødre ikke må amme deres børn! Jeg kan seriøst ikke forstå alle de fordomme 

Anmeld

27. september 2011

Mikkel's mor <3

du skal gøre hvad du føler for og ikke droppe at amme bare fordi at nogen mener noget andet.
næste gang håber jeg at kunne amme mere end denne gang min søn var 14 dage da han blev flaskebarn. og jeg må indrømme at jeg er skide ligeglad med hvor jeg sidder/er hvis mit barn er sulten så skal H*n da have noget mad.. har sågar fået en negativ kommentar på at jeg sad og gav min søn en flaske på en bænk ude i Kolding storcenter.

der på være billeder i butiksvinduer på busser osv. af bare bryster, det er der ikke noget galt i så kan satme ikke se problemet i at et lille barn skal have noget mad!!!

Anmeld

27. september 2011

L-Mortil3

Jeg har heldigvis ikke oplevet andet end søde kommentarer , Milan er godt 7 mdr, og jeg Ammer endnu, hvor han vil, når han vil. Færdig bum ! Og mine drenge skal skismer også med mig når jeg er i svømmeren, det skal ingen ændre end jeg bestemme! Lad aldrig kropsforskrækkede mennesker stå i vejen før dit valg !!!

Anmeld

27. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg bliver både trist og glad når jeg læser jeres svar. Jeg kan ikke finde ud af at multi quote så jeg håber i selv ved hvem jeg hentyder til fra kommentarene

Det med en amme shop,den støtter jeg. Der mangler tilladte steder hvor man ikke skal frygte fordomme eller modbydelige blikke 

Jeg havde heller ikke betalt for min kaffe hvis jeg havde fået kritik for at give mit barn mad..

Hvor er det forfærdeligt at du stoppede amning pga det offentlige skue som sådan Men jeg må sige at jeg forstår. For nogen kan det være svært at blotte brystet hvis de er meget blufærdige anlagt. Når de så endelig gør det er det med efterfølgene kommentare og onde øjne. Den slags ødelægger lysten til amning 

-Amning er svært nok i forvejen (formoder jeg efter at have læst om revner,sårskorper,hævelse,smerter og ømhed). Jeg forstår ikke at det skal gøres endnu svære at forholde sig til. Min kæreste ønsker amningen lykkedes endnu højere end jegselv gør,men det er jo heller ikke ham der skal blotte sig og tackle hele verdens fordomme. Jeg er spændt på det liv jeg går i møde.Jeg havde også ammet mit barn i omklædningsrummet. Det er et anderledes syn bevares,for i dag er amning efterhånden lige så unaturligt som flasken var for nogle generationer siden. Men jeg havde som du, ammet mit barn!

Hvis det var min 5årige søn der var med i svømmehallen og der ikke var andre til at hjælpe ham i mændenes omklædningsrum,skabsnumrene,kodenøglen ect,så havde jeg også taget ham med indtil kvindernes omklædningsrum. 

Tænk at bryster skal være så besværlige på det mest naturlige plan i denne verden?! 

Anmeld

27. september 2011

channie-g

er fuldstændig enig med jer andre i at man skal have lov at amme hvor og hvornår det passer barnet, men lige et spørgsmål?

hvad gør i hvis i kommer et sted hvor de faktisk ikke vil have det ? jeg spørg fordi vi har en caf'e i ikast hvor jeg kommer ofte med veninder og der er blevet snakket meget om at hvis man sidder og ammer der inden skal man ikke komme igen og de vil simpelhen ikke have det?

jeg ved b.la. ikke om jeg "tør" amme der når min søn kommer til verden, a ren skræk for at blive jagtet ud og ikke skal komme der igen, og hvor må det da være flovt, specielt i en lille by som ikast hvor alle kender alle

Anmeld

27. september 2011

piadas

StineW79 skriver:

Har faktisk tit tænkt på siden jeg fik min datter for 3 år siden at jeg sku åbne min egen cafe, med legeplads, og " fri mælkebar" og kreativ butik! Ik fordi jeg selv har oplevet negative komentar osv, men simpelhen fordi der mangler sådan nogle steder! Ka være man sku kalde den " Den kreative Ammebar" vh Stine

Har selv tænkt på at gøre det samme!

Anmeld

27. september 2011

Ciss

Hej

Jeg har en enkelt gang oplevet at blive bedt om at gå ud, når jeg skulle amme.

Det endte med at jeg satte mig i en toiletbås (med tøj på selvfølgelig) og ammede, for ungen var jo sulten. Men tårene trillede jo nærmest, for hvad i al verden skulle jeg gøre? Vi var på rejse, og jeg havde ikke rigtig nogen alternative steder at sætte mig. Det var vinter og kraftig vind, så jeg ville ikke sætte mig på bænken ude på gaden....

Men det er det eneste, jeg har oplevet af den slags.

Ellers hedder det jo at "verden vil forarges" - så gør du det, du mener er rigtig. Der vil altid være nogen som forarges om du ammer eller om du giver flaske. Ikke tænk på det. Hvis man er lidt diskre og spørger betrjeningen først, hvis man er i tvivl, så kan det ikke gå helt galt.

Lykke til!

Anmeld

27. september 2011

tinasmor

Jeg synes simpelthen det er så latterligt at man ikke kan få lov at amme. Jeg er ganske sikker på at 99 procent ammer så diskret (når man er ude) at man næsten ikke kan se noget som helst. De cafeer der forbyder det tror jeg hundrede procent gør det fordi de ikke synes de tjener nok hvis der sidder en mødregruppe og "bare" drikker cafe. Men helt ærlig hvor mange andre kunder er der på en f.eks tirsdag formiddag, der kan da ikke være overfyldt.

Skal man så også bede kvinder der har vildt nedringede toppe på, om at forlade cafeen? Nej, dem vil de fleste mænd ikke have noget i mod at kigge på, er jeg ret sikker på.

Nå, men som I kan høre er jeg altså vred over at det pludseligt skal være "forbudt" at give sit barn mad.

Anmeld

27. september 2011

tinasmor

channie-g skriver:

er fuldstændig enig med jer andre i at man skal have lov at amme hvor og hvornår det passer barnet, men lige et spørgsmål?

hvad gør i hvis i kommer et sted hvor de faktisk ikke vil have det ? jeg spørg fordi vi har en caf'e i ikast hvor jeg kommer ofte med veninder og der er blevet snakket meget om at hvis man sidder og ammer der inden skal man ikke komme igen og de vil simpelhen ikke have det?

jeg ved b.la. ikke om jeg "tør" amme der når min søn kommer til verden, a ren skræk for at blive jagtet ud og ikke skal komme der igen, og hvor må det da være flovt, specielt i en lille by som ikast hvor alle kender alle

Personligt ville jeg boycutte sådan en cafe- ammende eller ej. Nu kender jeg ikke området men hvis der er flere cafeer at vælge imellem så havde jeg klart valgt en anden. Jeg ville aldrig lægge mine penge et sted hvor de ikke lod mig give mit barn mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.