hjælp piger :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

Anonym trådstarter

tithi skriver:

I så tilfælde ville jeg få en tid hos lægen, bare for lige at få det tjekket.

okay, må jeg gøre imorgen så - vis jeg tør. tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

hende-nanna

Anonym skriver:

hvor hurtigt forgård sådan noget? og kan ikke finde noget på google.

http://privathospitaletkollund.dk/Default.aspx?ID=485

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200194.htm

Her er noget hvis det er en seneknude. Det kan godt gå i sig selv, men de kan altså sagtens komme igen! Men ja, få lægen til at kigge på det - han/hun trykker lidt på det og sådan - ikke noget som gør ondt. Jeg har en veninde som har en, og den skal opereres væk, så skal hun bruge sin hånd så meget som hun kan de næste to uger, og derefter være klar igen. Så værre er det ikke :-)

Anmeld

26. september 2011

debbie19

Anonym skriver:

kun på den ene, og det var der imorges da jeg stod op det har aldrig været der før.

det er ikke en hånd vorte ??

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

debbie19 skriver:

det er ikke en hånd vorte ??

den sidder under huden?

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

nannafrederiksen skriver:

http://privathospitaletkollund.dk/Default.aspx?ID=485

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200194.htm

Her er noget hvis det er en seneknude. Det kan godt gå i sig selv, men de kan altså sagtens komme igen! Men ja, få lægen til at kigge på det - han/hun trykker lidt på det og sådan - ikke noget som gør ondt. Jeg har en veninde som har en, og den skal opereres væk, så skal hun bruge sin hånd så meget som hun kan de næste to uger, og derefter være klar igen. Så værre er det ikke :-)

tusd tak (: vis nu vi siger at det er sådan en hvor lang tid går der så før man skl opereres? de der 14 dage eller?

Anmeld

26. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har idag opdaget en knude/kugle på hånden lige over håndledet, i det skykke hvor pegefingeren sidder, altså 2 cm ca fra håndledet. Den er hård, så jeg kan ikke presse ned i den, og den gør overhoved ikke ondt . hvad tror i det er? det bekymre mig ret meget

Det er temmeligt sikkert en såkaldt Seneknude og skyldes overbelastning af håndrodsmuskulaturen.
Du må lave noget med den hånd som belaster senerne, fx brug af mus eller andet ledbelastende monotomt arbejde.

Det kan aflastes med at købe en håndskinne på apoteket og du kan hos lægen få noget dybdevirkende salve.
Men få en tid hos lægen og få ham til at kigge på det, og lad ham så vurdere, hvad der evt. skal gøres ved det.

Du skal nu ikke bekymre dig, er jeg sikker på, min mand fik også pludseligt sådan en, og den gik væk i løbet af et halvt års tid med netop de remedier og så det at han fik en anden type musemåtte af dem der understøtter håndledet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. september 2011

baby012

jeg har en seneknude på halsen, og den har været der i et år.. der er ikke noget at gøre ved det andet end at vente til det forsvinder igen  fik en ultralydsskanning for at være sikker på det ikke var kræft. 

men ville lige smutte forbi lægen alligevel.. 

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er temmeligt sikkert en såkaldt Seneknude og skyldes overbelastning af håndrodsmuskulaturen.
Du må lave noget med den hånd som belaster senerne, fx brug af mus eller andet ledbelastende monotomt arbejde.

Det kan aflastes med at købe en håndskinne på apoteket og du kan hos lægen få noget dybdevirkende salve.
Men få en tid hos lægen og få ham til at kigge på det, og lad ham så vurdere, hvad der evt. skal gøres ved det.

Du skal nu ikke bekymre dig, er jeg sikker på, min mand fik også pludseligt sådan en, og den gik væk i løbet af et halvt års tid med netop de remedier og så det at han fik en anden type musemåtte af dem der understøtter håndledet.

Kærligst
Sussie

tak for svar er bare temmelig meget mand hvad sådan noget angård . tror straks det er livsfarligt, hihi. kunne nærmest ikke få vejret da jeg opdagede den haha, jeg ringer til lægen imorgen tidlig

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

jeg har en seneknude på halsen, og den har været der i et år.. der er ikke noget at gøre ved det andet end at vente til det forsvinder igen  fik en ultralydsskanning for at være sikker på det ikke var kræft. 

men ville lige smutte forbi lægen alligevel.. 

tak for dit svar .. jeg tænkte også strakt at jeg har kræft og jeg skal dø nu haha, jeg er minder ufattelig meget om en mand hvad det angård . kunne nærmest ikke få vejret da jeg opdagede den

Anmeld

26. september 2011

hende-nanna

Anonym skriver:

tusd tak (: vis nu vi siger at det er sådan en hvor lang tid går der så før man skl opereres? de der 14 dage eller?

Altså du skal til lægen, for de skal give dig en henvisning til sygehuset. Så får du så et brev fra sygehuset til indkaldelse, hvor de vil kigge på den. Så bliver du højest sandsynlig opereret og derefter går der 14 dage før du kan bruge din hånd helt normalt igen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.