Fra soveværelse til eget værelse, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

CA

I følge Anne Wahlgren (som har skrevet bogen "de kære børn") er 4 mdrs alderen det helt perfekte tidspunkt. Det tror jeg egentlig også det havde været her, for der var han bare så nem at putte og sov godt. 

MEN jeg læste ikke bogen før han blev 8 mdr. og jeg har ikke været klar til at flytte ham før. Vi har sovet fint alle 3. Johannes og jeg har bare sovet selvom far er stået op om morgenen.
Men den sidste måned har det æret et problem at kunne gå i seng uden at vække ham og for Martin at stå op. Så NU er han flyttet i en alder af 8 mdr. Det er gået fint, men vi kunne godt have risikeret at ramle ind i seperationsangsten. Det er vist kun hans forældre det har været hårdt for. Jeg savner i hvert fald at have ham hos mig, men omvendt er det også skønt ENDELIG at kunne ligge og snakke sammen uden at skulle være mussestille.
I følge Anne Wahlgreen, kan det være med risiko for at barnet føler sig "smidt ud" at vente til 1 års alderen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

patella

Bastian var ½ år. Af samme grund som jer At vi forstyrrede hinandens søvn helt vildt. Og det hjælper! Tror den næste kommer i eget værelse langt tidligere... Pøj pøj

Anmeld

26. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Tak for alle de mange svar..

Tror også helt sikkert det er godt for os begge, for jeg kan ikke vende mig eller noget uden hun så vågner.. Men kommer til og savne hende!! Syntes det var så svært bare da hun skulle i egen seng..

Men hvordan med baby alarm, i kan fint høre og vågne af dem og i er ikke bange for, hvad nu hvis og alt det?

Anmeld

26. september 2011

SussieThyssen

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej piger..
Som overskriften siger, hvornår kom jeres små poder på eget værelse og sove?
Vi gik fra Maja sov i vores seng, til sin tremmeseng for enden af vores seng for ca 3 mdr siden.. Nu er det så jeg overvejer lidt, at hun skal ind på sit eget værelse og sove, både for hendes men også for min skyld, for når mig og Mike går i seng så vågner hun jo, og kun nogle gange sover hun videre andre gange vil hun op og så kan jeg sidde til kl 2 om natten.. Og kan ikke en gang vende mig eller noget uden og være ved og vække hende, så tænker lidt det kunne være godt for os begge?

Men hvad siger i piger, hvornår gjorde i det, hvordan gjorde i det og har jeg ret i det er ved og være på tide eller er hun for lille? hun er 7 mdr, snart 8..

- Malene&Maja

Mine poder er alle kommet i eget værelse fra de var ca 4-6 uger.

Jo før jo lettere er det at vende dem til det, plus at det giver ordentlig nattero og søvn for alle parter.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. september 2011

Albert/Alberthe1

kigger lige med, vi er selv i tvivl om hvornår lille pigen skal sove på eget værelse!!

Anmeld

29. september 2011

asr2009

Tobias kom ind på sit værelse allerede ved en et måneders alder, både fordi at jeg vågnede hver gang han lavede den mindste lyd  Men også for at det ikke skulle blive et svært valg når han blev ældre

Anmeld

29. september 2011

FruDall

Den ældste var omkring 3½ år og den mellemste 3 år den yngste på 11 mdr. sover hos os endnu

Anmeld

29. september 2011

Dansker i England

Min datter kom på eget værelse, da hun var ca 11 mdr, da vi først skulle have en større lejlighed, men det var heller ikke et minut for tidligt. Hun vr klar til det før, da vi blev ved med at vække hinanden om natten

Anmeld

29. september 2011

K&S

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej piger..
Som overskriften siger, hvornår kom jeres små poder på eget værelse og sove?
Vi gik fra Maja sov i vores seng, til sin tremmeseng for enden af vores seng for ca 3 mdr siden.. Nu er det så jeg overvejer lidt, at hun skal ind på sit eget værelse og sove, både for hendes men også for min skyld, for når mig og Mike går i seng så vågner hun jo, og kun nogle gange sover hun videre andre gange vil hun op og så kan jeg sidde til kl 2 om natten.. Og kan ikke en gang vende mig eller noget uden og være ved og vække hende, så tænker lidt det kunne være godt for os begge?

Men hvad siger i piger, hvornår gjorde i det, hvordan gjorde i det og har jeg ret i det er ved og være på tide eller er hun for lille? hun er 7 mdr, snart 8..

- Malene&Maja

Anton sov i tremmeseng på eget værelse, da han var 3 måneder - vi vækkede simpelthen hinanden

Anmeld

29. september 2011

Worldwide

Vi valgte at flytte Lorelai til eget værelse da hun var knap 1 mdr af den simple grund vi vækkede hinanden på skift. Når hun vågnede om natten vækkede un os begge og ingen af os kunne falde i søvn igen. Vi aftalte at prøve ad med en uge og se om hun kunne sove 'alene', hvis ikke måtte hun rykkes tilbage igen. Men fra dag et på hende værelse sov hun igennem - nu er hun 9 mdr og sover stadig igennem. Dog vågner hun og vil have sutten eller bamsen.

Vi fik meget mere overskud til hende og til hinanden når vi fik sovet mere. Jeg var dog meget nervøs for ikke at høre hende den første mdr hun sov på sit værelse, så jeg havde babyalarmen liggende lige ved siden af mit hovede og hvis jeg ikke synes jeg kunne høre hende overhovedet gik jeg ind til hende. Nu sov hun med næsten lukket dør og vi høre hende fint. Mange har givet os dumme blikke og trælse kommentar når vi har fortalt hun sov alene så tidligt, men vi mener begge det har hjulpet hende til en bedre søvn og det hun sover igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.