Åhh jeg er skidt!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2011

Bette-mor9o

Da jeg var gravid første gang, kastede jeg op fra 12 uger til slut.
Og nu er jeg gravid igen, er næsten 12 uger henne - jeg begyndte og kaste op fra 6 uger henne ca. Og jeg taber mig ): jeg kan intet holde nede. Er skidt tilpas hver eneste dag og jeg får ingen næring overhovedet - men jeg har ingen bekrymringer for den lille ny, den tager jo det den skal ha'. Jeg har så været på sygehuset fordi min læge siger jeg har væskemangel grundet alt det opkast, vil sige jeg nok kaster op 10x om dagen, måske mere? :/ jeg har prøvet alt! .. men sygehuset ville ikke give mig noget, da jeg havde taget 300gr på ? .
Og ligeså snart jeg indtager mad, så får jeg ondt i maven .. også skal jeg bare ud og give wc'et et besøg :/!

Nåh men ja, godt du kæmper med at holde noget nede! ..
Du er ikke den eneste !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

katrineoerum

Linda-M skriver:

Ja, det har jeg, og tak for tippet - men desværre tror jeg ikke de virker.

Går med dem stort set hele tiden. Jeg gik med dem nogle dage efter anvisningerne, men min akupunktør fandt ud af, at akupressurpunktet sidder lidt lægere oppe end de 3 fingre, altså i kanten af 2. finger. Så har gået med dem der siden fredag, men syntes ikke de hjælper mig.

Tør dog heller ikke tage dem af, for tænk hvis de alligevel hjælper lidt og det så bare bliver værre

Øv hvor er det bare æveligt :-(

Jeg ved også at nogen for nogle piller min læge ville bare ikke give mig nogle. Hun synes åbenbart ikke det var så godt... jeg ved ikke lige hvorfor.

Anmeld

25. september 2011

Linda-M

Jeg er meget bange for at blive fyret under min prøvetid hvis de finder ud af det, det er de desværre i deres fulde ret til. Jeg er også kun elev, så det er jo nemt for dem at finde en anden til stillingen

Når man er under prøvetid behøver de ikke en grund, så de kan bare sige at jeg ikke lige var den rigtige alligevel.

Snakkede med min læge om det, som også mente akupunktur kunne være vejen frem, så det giver jeg helt sikker en chance.

Syntes det vil være så ærgeligt at blive sygemeldt i prøvetiden, det sender lidt et forkert signalt syntes jeg  - men hvis man blive rigtig syg kan man jo ikke gøre for det.

Giraffen skriver:

Jeg har desværre ikke så mange råd mod kvalmen - har du hørt din  læge ad?

Mht arbejdet kan du måske få en lægeerklæring eller få noget influenza agtigt eller andet så du kan blive sygmeldt?

jeg ved godt det er super træls når det er i prøveperioden, er du bange for at blive fyret hvis de opdager det? for du kan evt undersøge reglerne for om de overhovedet må fyre dig pga graviditet i en prøveperiode

Anmeld

25. september 2011

Linda-M

JonasMama2010 skriver:

Da jeg var gravid første gang, kastede jeg op fra 12 uger til slut.
Og nu er jeg gravid igen, er næsten 12 uger henne - jeg begyndte og kaste op fra 6 uger henne ca. Og jeg taber mig ): jeg kan intet holde nede. Er skidt tilpas hver eneste dag og jeg får ingen næring overhovedet - men jeg har ingen bekrymringer for den lille ny, den tager jo det den skal ha'. Jeg har så været på sygehuset fordi min læge siger jeg har væskemangel grundet alt det opkast, vil sige jeg nok kaster op 10x om dagen, måske mere? :/ jeg har prøvet alt! .. men sygehuset ville ikke give mig noget, da jeg havde taget 300gr på ? .
Og ligeså snart jeg indtager mad, så får jeg ondt i maven .. også skal jeg bare ud og give wc'et et besøg :/!

Nåh men ja, godt du kæmper med at holde noget nede! ..
Du er ikke den eneste !!

Puha, det er da ikke til at bære! Øv at du skal have det så dårligt! Jeg kan trods alt holde lidt inde

Får det helt dårligt over at jeg brokker mig over min situation, når der selvfølgelig at nogen der har det mere værre.

Håber du klarer dig igennem det igen, selvom tiden må føltes uendelig lang

Anmeld

25. september 2011

Giraffen

Linda-M skriver:

Jeg er meget bange for at blive fyret under min prøvetid hvis de finder ud af det, det er de desværre i deres fulde ret til. Jeg er også kun elev, så det er jo nemt for dem at finde en anden til stillingen

Når man er under prøvetid behøver de ikke en grund, så de kan bare sige at jeg ikke lige var den rigtige alligevel.

Snakkede med min læge om det, som også mente akupunktur kunne være vejen frem, så det giver jeg helt sikker en chance.

Syntes det vil være så ærgeligt at blive sygemeldt i prøvetiden, det sender lidt et forkert signalt syntes jeg  - men hvis man blive rigtig syg kan man jo ikke gøre for det.

Nej det er rigtig

krydser fingre for akupunktur går selv jævnligt til akupunktur for en muskelirritation i skulderen og det virker helt vildt godt så thumbs up for akupunktur

Anmeld

25. september 2011

4xGreve

Linda-M skriver:

Ved snart ikke hvilket ben jeg skal stå på!

Jeg har konstant kvalme, bare i dag har jeg kastet op 3 gange, har kunnet holde en lille portion coco pops i mig og nu kæmper jeg med en banan

Mit arbejde må ikke vide jeg er gravid, da jeg stadig er i min prøvetid. Jeg ved snart ikke hvordan jeg skal komme igennem dagene...

Jeg kan ikke tænke på andet end min kvalme, hvordan jeg skal komme igennem dagen og hvordan jeg skal få noget nærring i kroppen.

Var til akupunktur første gang i fredags og skal igen på onsdag for at se om det kan hjælpe mig...

Jeg er ca. 7 uger henne, så der er lang tid til jeg rammer de 12 uger hvor folk plejer at sige det går den anden vej...

Jeg har brug for alle de input jeg kan få, det er ikke til at holde ud det her

lakrids virket her og det er også noget de "kloge" anbefaler, bare ikke i alt for store mængder...

Anmeld

25. september 2011

Linda-M

Jeg har også en pose blue jeans i tasken og en gang salte fisk fra katjes i skabet. Syntes også de kan holde det lidt væk, men har også læst at man skal passe på mængden. Så det bliver bare til et par stykker

WiitrioeN skriver:

lakrids virket her og det er også noget de "kloge" anbefaler, bare ikke i alt for store mængder...

Anmeld

25. september 2011

Linda-M

MisMille skriver:

Føler så meget med dig, jeg har stadig min bedste ven spanden med mig  når jeg er ude og er 16+2.. øv øv

Rød grapefrugt, jordbær forskellig meloner.. Frugt med meget vand i  også paranødder fik dem anbefalet af min læge, da de har et bestemt stof det skulle tage kvalmen.. Men mandler er også gode..    

Det lyder spændende med nødderne! Det må jeg lige prøve.

Tænk at noget så dejligt skal være så hårdt at gå igennem, altså

Anmeld

25. september 2011

Barbamama

Jeg havde også voldsom kvalme!!! Jeg fik en folder hvor alt det her stod i. Håber du kan bruge lidt af det:

1. Få rigeligt hvile og søvn

2. Få frisk luft hver dag. Gå en lille tur.

3. Gå i brusebad hver dag. Det giver velvære

4. Vær opsøgende i samvær med andre

5. Det er vigtigt du ikke giver op selvom du har det skidt.

KOSTRÅD:

-spis små hyppige måltider

- spis nødder og mandler, kiks, rosiner, brød, henkogt frugt

- undgå stærkt lugtende og krydrede madvarer

- Drik kolde forfriskende drikke

- spis bolcher

- hvil før og efter måltider

- spis i et udluftet ventileret rum

- få andre til at tilberede maden

- spis langsomt og tyg maden grundigt

Forslag til morgenmad:

havregrød, øllebrød, a38, ymer, youghurt, musli, brød, knækbrød

frokost:

brød med smør og pålæg, råkost eller henkogte grøntsager og pasta, suppe, lune retter.

aftensmad:

retter du normalt spiser, kartoffelmos med smør, kogte grøntsager, suppe, sammenkogte retter, dessert (is, frugt)

mellemmåltider:

drikkevarer, koldskål, kager, kiks, chips, nødder, rosiner, chokolade, sodavandsis, frugtgrød

I den står der også at B6 vitamin hjælper. Jeg tog det frem til uge 12-14. Man kan også få noget der hedder Ranitiden på apoteket.

Jeg fik også at vide at jeg skulle få noget "fedt" indenbords fordi jeg tabte mig 4,5kg pga kvalmen. Dvs høj fedtprocent i kødet, flødeskum på frugtsalat hvis jeg spiste det, sødmælk i stedet for letmælk osv osv

Anmeld

25. september 2011

Linda-M

michella80 skriver:

Jeg havde også voldsom kvalme!!! Jeg fik en folder hvor alt det her stod i. Håber du kan bruge lidt af det:

1. Få rigeligt hvile og søvn

2. Få frisk luft hver dag. Gå en lille tur.

3. Gå i brusebad hver dag. Det giver velvære

4. Vær opsøgende i samvær med andre

5. Det er vigtigt du ikke giver op selvom du har det skidt.

KOSTRÅD:

-spis små hyppige måltider

- spis nødder og mandler, kiks, rosiner, brød, henkogt frugt

- undgå stærkt lugtende og krydrede madvarer

- Drik kolde forfriskende drikke

- spis bolcher

- hvil før og efter måltider

- spis i et udluftet ventileret rum

- få andre til at tilberede maden

- spis langsomt og tyg maden grundigt

Forslag til morgenmad:

havregrød, øllebrød, a38, ymer, youghurt, musli, brød, knækbrød

frokost:

brød med smør og pålæg, råkost eller henkogte grøntsager og pasta, suppe, lune retter.

aftensmad:

retter du normalt spiser, kartoffelmos med smør, kogte grøntsager, suppe, sammenkogte retter, dessert (is, frugt)

mellemmåltider:

drikkevarer, koldskål, kager, kiks, chips, nødder, rosiner, chokolade, sodavandsis, frugtgrød

I den står der også at B6 vitamin hjælper. Jeg tog det frem til uge 12-14. Man kan også få noget der hedder Ranitiden på apoteket.

Jeg fik også at vide at jeg skulle få noget "fedt" indenbords fordi jeg tabte mig 4,5kg pga kvalmen. Dvs høj fedtprocent i kødet, flødeskum på frugtsalat hvis jeg spiste det, sødmælk i stedet for letmælk osv osv

Tak for svar, det var en masse gode råd

Der er nogle rigtig gode forslag iblandt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.