Åhh jeg er skidt!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2011

Linda-M

Mmm... vandmelon. Det er helt sikkert noget jeg vil prøve i morgen, jeg har haft held til at kunne spise æbler, hvilket er mærkeligt da det ellers er noget der plejer at sætte gang i maven på mig pga. syren.

Akupunktøren snakkede også om ingefærste. Har kigger efter færdig te, men det kan jeg ikke finde. Og så ingefær i varmt vand syntes jeg ikke lidt jeg kan håndtere lige nu

Det er da heller ikke nemt  

-Sigrid- skriver:

Herhjemme var frugt skide godt - især vandmelon, men jeg var så også lidt længere ude end dig... Mange har gode erfaringer med ingefærthe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

-Sigrid-

Linda-M skriver:

Mmm... vandmelon. Det er helt sikkert noget jeg vil prøve i morgen, jeg har haft held til at kunne spise æbler, hvilket er mærkeligt da det ellers er noget der plejer at sætte gang i maven på mig pga. syren.

Akupunktøren snakkede også om ingefærste. Har kigger efter færdig te, men det kan jeg ikke finde. Og så ingefær i varmt vand syntes jeg ikke lidt jeg kan håndtere lige nu

Det er da heller ikke nemt  

Ja, så husk bare at kun spise et halvt stykke af gangen, og så ligesom lade det falde ned

Normalt lader man det dampe af - altså theen

Anmeld

25. september 2011

Linda-M

-Sigrid- skriver:

Ja, så husk bare at kun spise et halvt stykke af gangen, og så ligesom lade det falde ned

Normalt lader man det dampe af - altså theen

Dampe af? Hun sagde jeg skulle rive frisk indefær og så knuge saften ned i det varme vand, det er måske ikke sådan man gør?

Anmeld

25. september 2011

MisMille

Føler så meget med dig, jeg har stadig min bedste ven spanden med mig  når jeg er ude og er 16+2.. øv øv

Rød grapefrugt, jordbær forskellig meloner.. Frugt med meget vand i  også paranødder fik dem anbefalet af min læge, da de har et bestemt stof det skulle tage kvalmen.. Men mandler er også gode..    

Anmeld

25. september 2011

katrineoerum

Linda-M skriver:

Ved snart ikke hvilket ben jeg skal stå på!

Jeg har konstant kvalme, bare i dag har jeg kastet op 3 gange, har kunnet holde en lille portion coco pops i mig og nu kæmper jeg med en banan

Mit arbejde må ikke vide jeg er gravid, da jeg stadig er i min prøvetid. Jeg ved snart ikke hvordan jeg skal komme igennem dagene...

Jeg kan ikke tænke på andet end min kvalme, hvordan jeg skal komme igennem dagen og hvordan jeg skal få noget nærring i kroppen.

Var til akupunktur første gang i fredags og skal igen på onsdag for at se om det kan hjælpe mig...

Jeg er ca. 7 uger henne, så der er lang tid til jeg rammer de 12 uger hvor folk plejer at sige det går den anden vej...

Jeg har brug for alle de input jeg kan få, det er ikke til at holde ud det her

Fik du prøvet de der Sea bands jeg krev til dig tidliger?

Anmeld

25. september 2011

-Sigrid-

Linda-M skriver:

Dampe af? Hun sagde jeg skulle rive frisk indefær og så knuge saften ned i det varme vand, det er måske ikke sådan man gør?

Ja, du ved... Lade det køle, dem jeg har snakket med har tit lavet det aftenen i forvejen og så en tur i køleskabet natten over

Jeg lavede samme indlæg som dig, og fik det her svar;

Ingefær hjalp da jeg havde kvalme. Jeg koger en kop vand og snitter tynde skiver af frisk ingefær ned i vandet. Du kan evt. tilsætte lidt sukker eller lidt citron (men jeg kunne bedst lide den "ren"). Du skriver at du ikke er glad for varme drikke - det kan sættes i køleskabet og drikkes koldt :-) Prøv at give ingefær et forsøg - som sagt, det var det eneste der rent faktisk kunne lindre min kvalme da jeg havde den.

Da jeg havde kvalme levede jeg stort set af sodavandsis, yoghurt, blommer, vandmelon og appelsiner. Derudover fik jeg af vide af en veninde at ananasjuice skulle hjælpe på kvalmen, så det købte jeg også - det virkede....i starten, blev ret træt af det til sidst  men måske det også kan hjælpe dig lidt, måske bare i nogle dage.

Du kan evt kigge i min debat, fik nogle rigtig gode svar 

Anmeld

25. september 2011

Linda-M

katrineoerum skriver:

Fik du prøvet de der Sea bands jeg krev til dig tidliger?

Ja, det har jeg, og tak for tippet - men desværre tror jeg ikke de virker.

Går med dem stort set hele tiden. Jeg gik med dem nogle dage efter anvisningerne, men min akupunktør fandt ud af, at akupressurpunktet sidder lidt lægere oppe end de 3 fingre, altså i kanten af 2. finger. Så har gået med dem der siden fredag, men syntes ikke de hjælper mig.

Tør dog heller ikke tage dem af, for tænk hvis de alligevel hjælper lidt og det så bare bliver værre

Anmeld

25. september 2011

Linda-M

-Sigrid- skriver:

Du kan evt kigge i min debat, fik nogle rigtig gode svar 

Ahhh.... det lyder noget mere lækker koldt og så med lidt sukker eller citron. Det vil jeg helt sikkert forsøge mig med

Kunne jeg evt. lokke dig til at smide et link på din kvalme tråd, er ikke så kendt her inde endnu, så ved ikke lige hvordan jeg skal finde frem til den

Anmeld

25. september 2011

-Sigrid-

Linda-M skriver:

Ahhh.... det lyder noget mere lækker koldt og så med lidt sukker eller citron. Det vil jeg helt sikkert forsøge mig med

Kunne jeg evt. lokke dig til at smide et link på din kvalme tråd, er ikke så kendt her inde endnu, så ved ikke lige hvordan jeg skal finde frem til den

Jeg kunne heller ikke finde det, men google det (den tekst jeg havde gemt og sendt til dig), og her er den så;

https://www.baby.dk/debat/116285pi1/graviditet/noget-at-drikke.aspx

Anmeld

25. september 2011

Giraffen

Linda-M skriver:

Ved snart ikke hvilket ben jeg skal stå på!

Jeg har konstant kvalme, bare i dag har jeg kastet op 3 gange, har kunnet holde en lille portion coco pops i mig og nu kæmper jeg med en banan

Mit arbejde må ikke vide jeg er gravid, da jeg stadig er i min prøvetid. Jeg ved snart ikke hvordan jeg skal komme igennem dagene...

Jeg kan ikke tænke på andet end min kvalme, hvordan jeg skal komme igennem dagen og hvordan jeg skal få noget nærring i kroppen.

Var til akupunktur første gang i fredags og skal igen på onsdag for at se om det kan hjælpe mig...

Jeg er ca. 7 uger henne, så der er lang tid til jeg rammer de 12 uger hvor folk plejer at sige det går den anden vej...

Jeg har brug for alle de input jeg kan få, det er ikke til at holde ud det her

Jeg har desværre ikke så mange råd mod kvalmen - har du hørt din  læge ad?

Mht arbejdet kan du måske få en lægeerklæring eller få noget influenza agtigt eller andet så du kan blive sygmeldt?

jeg ved godt det er super træls når det er i prøveperioden, er du bange for at blive fyret hvis de opdager det? for du kan evt undersøge reglerne for om de overhovedet må fyre dig pga graviditet i en prøveperiode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.