Glukose balastning hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2009

charlottekri

jeg fik det med hjem, hvor jeg skulle drikke det fra morgenen og så komme ind til lægen og få taget en blodprøve... Det var super hårdt for det skulle være fastende for at stresse kroppen... og jeg var bare dybt afhængig af bare en lille smule morgenmad, for elers fik jeg voldsom kvalme!!!!! øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2009

Louise mortil4

jeg har været både i uge 22 og 28, eller jeg skal på mandag, hvor jeg er 29+6, men det har bare ikke kunnet lade sig gøre inden, men tror nu ikke der er noget alligevel, så det gør vel ikke så meget.

Knus Louise 29+1

Anmeld

28. januar 2009

Dinar

hejsa nu blander jeg mig også lige, hvis det i orden!!

hmm gælder den der prøve også hvis ens mands familie lider af sukkersyge eller gælder det kun kvindes familie og hende selv`??

Anmeld

28. januar 2009

charlottekri

Jeg mener også at der er noget med mandens familie, men det kan du forhøre dig om ved lægen... bare spørg efter det til næste tjek

Anmeld

28. januar 2009

Dinar

charlottekri skriver:

Jeg mener også at der er noget med mandens familie, men det kan du forhøre dig om ved lægen... bare spørg efter det til næste tjek

fordi næsten alle fra min mands familie har den
hans far, hans moster, hans onkel.

Anmeld

28. januar 2009

SaNiNa

Stumpen skriver:

Ja overskriften siger jo sig selv.. Hvornår skal den foretages??
Synes ikke jeg kan finde det nogen steder og med Mathilde ser det ud til at være to mdr. før forventet termin, men synes umiddelbart det er sent..
Anja..

jeg fik en i sidste uge hvor jeg var i uge 20 og så skal man igen mellem uge 26-28

gør de iverfald her i odense

Anmeld

28. januar 2009

Katjaro

Stumpen skriver:

Ja overskriften siger jo sig selv.. Hvornår skal den foretages??
Synes ikke jeg kan finde det nogen steder og med Mathilde ser det ud til at være to mdr. før forventet termin, men synes umiddelbart det er sent..
Anja..

Har lige taget min vandrejournal og på side 2 står følgende:

Glucose belastning skal foretages i

uge 18-20 og 28-30

Hvorvidt man skal have lavet glucose testen både første og anden gang afhænger hvor mange af risikofaktorerne man "opfylder"

Følgende er risikofaktorerne:
1) Tidligere GDM (graviditets sukkersyge)
2) Familiær disposition
3) BMI før graviditet >= 27
4) Tidligere fødsel af barn med fødselsvægt >= 4500 g
5) Glucosuri

Ved tidligere GDM eller mindst to risikofaktorer måles i både 18-20 og 28-30
Ved 1 risikofaktor måles kun i 28-30 uge.

Hilsen Katja 25+0 - med BMI på 27 og som derfor også skal til glucose belastning den 19. februar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.