Så kommer der lige en FB - Kanon fødsel! :O)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

Gaia

Tullemuzz skriver:

Kan godt forstå dig, jeg oplevede lidt af det samme ved min første, så er også nervøs for denne men har fået skrevet i min journal at jeg ønsker og blive til amning er på plads da det ikke gik godt sidst ( jeg fik min søn på min mave efter han var født 5-10 min efter knirkede han og kom på børneafdelingen, imens skulle jeg sys sammen det var ikke slemt men havde fået mange små rifter og så var der en hudflad der var tvivl om hvor skulle være, ikke rart og ligge og hører om men der skulle 3 ind for og prøve sig frem i alt tog det dem ca 2 timer ìg få mig lappet sammen imens mistede jeg jo meget blod, fik også at vide at sønnen havde det fint nu så vi skulle ikke være bekymret. De prøvede flere gange og få mig op og stå og gå selv men var ved og falde om hver gang. Efter 3timer og et vagtskifte blev det besluttet at jeg kunne køres op og hente sønnen i seng det blev vi glade for og hører og hvor var det dejligt rigtigt og kunne se han igen. Ved min 8 ugers undersøgelse blødte jeg stadig en del, men ingen havde fortalt hvor længe man ca ville bløde så havde ikke tænkt over det, men vi fant ud af at min livmoder ikke havde trukket sig helt sammen og at jeg skulle på sygehuset og tjekkes, der blev snakket om en udskrapning men de besluttede sig til og give mig en slags fortrydelses pulle i stedet og det virkede.

Håber bare jeg må blive lidt længere end 4 timer....bare et døgn... Men ved. Ik hvad politikken er omkring sådan noget. Men tænker jeg skal snakke med jordemoderen og få skrevet det i journalen ligesom dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

norenberg

Dejligt at læse om sådan en fødsel, sådan var min den anden også...ankom til fødestuen til igang sættelse og 10 timer senere sad vi hjemme i sofaen med lille bebsen og den stolte storesøster...

Anmeld

26. september 2011

Hailiesmom11

Stort tillykke med lillesøster

Anmeld

26. september 2011

pussekat

Mira0911 skriver:

Jeg havde termin 19. September... Om morgen var der intet tegn på noget som helst - så havde sat mig i hovedet at jeg vil gå mange dage over tid.. 

Ved middagstid begynder jeg at få smerter i lændet, som slet ikke bliver regelmæssigt på nogen tidspunkter, de tager til og forsvinder hele tiden... Jeg vælger at gå  ind og sove lidt inden Julie og farmand kommer hjem... Smed en sms til kæresten om hvordan det lige stod til... 

Jeg kommer op igen efter et par timer, og der er det stadig det samme, det kommer og går hele tiden.. Nogle bider mere end andre... Hen på aften forsvinder det sådan lidt igen og kommer hurtigt tilbage før midnat... Jeg tænker, det hele er snyd... 

Jeg går i seng ved midnatstid Mandag aften... Og der synes jeg allerede at de er kraftige, og tænker at de forsvinder når jeg ligger mig i sengen og falder i søvn... Jeg vender og drejer mig, og sukker dybt... 

Kl. 00.50 Beder jeg kæresten om at gå ud og finde en flaske og komme varmt vand i og så rulle det på lændet af mig... Det hjælper lidt, men ikke meget... Så vi bestemmer os for at finde varmepuden frem... Og der er kl. ved at være 01.30... Jeg går i køkkenet for at finde noget at drikke... 

Kæresten siger, om det ikke er tid til at få ringet til vores venner som skulle tage Julie.. Han får ringet til dem, og vi får pakket taske osv til Julie... Pakket hunden samtidig med... De er så hos os ½ time senere.... Vi vælger at vække Julie et kvarter før de er her og forbereder hende på at hun skal ud og køre i bil og Thor skal med hende og at de skal sove ved Onkel og tante (Vores venner) .... 

På det kvarter mens vi går og venter, skjuler jeg veerne rimelig godt for Julie, for synes bestemt ikke at hun skal se hvor ondt det gør på mor... Hun klarede det i stiv arm alligevel... Den nat fik hun ikke meget søvn... Men lidt.. 

Kl. 02.45 ca ringer jeg til fødegangen og snakker med en jordemoder... Fortæller hvordan veerne er, og får en ve under samtalen, hvor hun siger, koncentrere dig om veen og træk vejret dybt, så snakker vi videre når den er over... Da veen endelig er slut, snakker vi videre, hun siger at vi skal komme ind og at de gør en fødestue klar... 

Vi skynder os og får pakket noget til os begge, og det vigtigste af det hele var Cola og slik vi skulle have med..  Vi køre hjemmefra ca. kl 03.15 og så går turen mod Viborg.. (25 km) Føj jeg synes den tur var rigtig lang... Veerne begyndte at komme rimelig tit undervejs, og gjorde mere og mere ondt, at jeg vred mig rundt på forsædet af smerte og holdte samtidig i panik håndtaget... 

Kæresten kunne tydeligt høre når jeg havde en ve, så trak jeg vejret ret tungt og sukkede enormt meget... For hver gang han hørte det, trådte han lidt mere på speederen... Altså vi kørte efter reglerne hele vejen... 

Vi ankommer til sygehuset kl. 04.00, smider bilen og går ind i receptionen og beder om en kørestol, for veerne var så stærke at jeg ikke kunne gå... Så mig op i den og afsted det gik mod fødegangen... 

Vi kommer på fødegangen og jordemoderen sidder pænt på vagtkontoret og venter på os.. Da vi kommer viser hun os ind på fødestuen, og beder mig om at gå derind, for hun vil gerne se at jeg kunne gå selv... Hvilket jeg klarede fint... 

Der bliver tjekket blodtryk, hun mærker på maven osv... Til sidst mærker hun mig indvendigt... Jeg er 4 cm åben... Så jeg bliver indlagt kl. 04.15... Jeg kommer i noget af deres tøj og får en gang klyx... 

Da vi kommer til fødegangen er jeg rigtig skidt, helt bleg og enormt meget kvalme... 

Efter jeg havde været ude og tømme efter engang klyx, beder jeg om cola, for det skulle jeg bare have lige nu... Ellers kastede jeg op... Efter et par slurke, ligger jeg mig og prøver at slappe af... Det var enormt svært, for veerne bed virkelig, virkelig så jeg kunne tude... 

Kl. 04.50 bliver jeg rigtig dårlig og kaster op og efter det, havde jeg det okey og bad om at få lagt Epiduralblokaden, for jeg kunne virkelig ikke holde til den smerte, den er langt værre end første gang... 

Jeg ligger hvert fald og mumler og brokker mig lidt over de veer.. Og får også spurgt mange gange om den lægen ikke snart kommer og ligger den blokade.. 

Kl. 5.40 kommer narkosen ind og endelig kunne vi begynde at få den lagt... det tog sin tid, da mine veer virkelig var stærke på det tidspunkt, jeg kunne ikke sætte mig op, når de bad mig om det, det er ikke lige til at sætte sig op midt i en ve.. Til sidst måtte jeg gøre det, da narkosen skulle videre til andre fødende... 

Efter at blokaden er lagt, går det hele sådan lidt i stå for en kort stund... Men hurtigt er der gang i veerne igen... 

Kl. 7.00 bliver der mærket på mig igen og der er jeg 9 cm meter åben... Og mærker lidt pressen bagtil, men ikke den vilde trang til at presse... 

Vagtskifte... 

Kl. 7.30 har jeg enormt tissetrang og kommer på bækken, men kommer ikke af med noget... Så jeg sludder videre med jordemoderen... 

Kl. 8.00 vælger vi at slukke for blokaden for at få ordentlig gang i presseveerne, der gik alt for lang tid imellem fra kl. 7 til 8... Derefter kommer der virkelig gang i sagerne... 

Kl. 8.10 får jeg virkelig pressetrang og må gerne presse med, hvis jeg føler for det, gu vil jeg da presse med... Hun skal jo ud... 

Kl. 8.40 Begynder man at se hovedet komme ud når jeg presser... Det skal lige siges at jeg har fulgt med under fødslen med et spejl... så jeg kunne se hvad der foregik i understellet... Jeg presser rigtig godt, og først der begynder fostervandet at sive langsomt... 

Da jeg føder hovedet, går vandet virkelig og det sagde plask, jordemoderen kunne flytte sig hurtigt... 

Kl. 9.01 Er lillesøster født - Hun fik apgar score 9 - 10 - 10 

Jeg må sige det har været den bedste fødsel jeg har haft, jordemoderen var med på pjat og fis imellem presseveerne, vi havde det sjovt, når jeg ikke skulle presse... 

Fantastisk fødsel, som gik stærkt også... 

Jeps det var FB'en som lovet!! 

tillykke med lille pige

vil se et billde af pige

Anmeld

26. september 2011

Kay

Stort Tillykke med den lille pige

mor til to dejlige tøser

Anmeld

26. september 2011

Mira0911

pussekat skriver:

tillykke med lille pige

vil se et billde af pige

Tak.. Jeg har lavet en anden tråd med billeder... Du kan gå ind under min profil og finde den... 

Anmeld

26. september 2011

Mira0911

NNM skriver:

det var da kun godt.

Ja for søren da... Rigtig skøn... 

Anmeld

26. september 2011

Mira0911

Kay skriver:

Stort Tillykke med den lille pige

mor til to dejlige tøser

Tusind tak skal du have... Så dejligt at være mor til 2... 

Anmeld

26. september 2011

Mira0911

Wulffi89 skriver:

Stort tillykke med lillesøster

Tusind tak skal du have... 

Anmeld

26. september 2011

Mira0911

norenberg skriver:

Dejligt at læse om sådan en fødsel, sådan var min den anden også...ankom til fødestuen til igang sættelse og 10 timer senere sad vi hjemme i sofaen med lille bebsen og den stolte storesøster...

Det var virkelig en skøn fødsel... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.