ikke endnu godkendt navn - what 2 do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2009

Pia.

LotteN skriver:

Jeg forstår godt hvad "mikkelmusen" mener...
Trådstarteren spørger hvor hun kan få sit navn godkendt og bede ikke om jeres meninger om navnet !
Måske trådstarteren finder det rigtig trals og høre på I kan kan lide det navn hun er helt vild med...!
Svar på hvad der bliver spurgt om i stedet for.!

Det ved man jo ..... - når nogen skriver om et specielt navn så kommetere vi det jo og Yndig er da specielt, men ingen har da skrevet noget dårligt omkring det....

Er sikker på trådstarteren godt kan klare at høre vores mening - hvis ikke får hun problemer når hun skal fortælle resten af Danmarks befolkning hvad hendes datter skal hedde... - For vi bliver ikke de sidste der syntes Yndig er specielt... men det er hendes barn og hendes valg og jeg håber da hun får det godkendt....

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2009

Loggidut

hmmm...inden folk er så hårde til at bedømme...så vil jeg da lige indskyde at navnet er givet af kærlighed.

forresten synes jeg det er et dejligt navn, der findes sørme så mange navne som betyder noget andet end hvad det er...

Rose, rune, tue, lærke, og bla bla bla...her har navnet jo bare yndig.

Jeg synes du skal forsøge at få det gennemført, og eftersom den her tråd er basseret på et spørgsmål om hvordan man gør, og ikke om hvad folk mener, så vil jeg lade min mening ligge for nu, og bede dig gå på kirkekontoret, der plejer de at være usædvanlig flinke til at hjælpe med sådan et spørgsmål.

pøj pøj med det!

Anmeld

26. januar 2009

Heidi.

Mikkelmusen skriver:

Hov hov tøser, uanset om i bryder jer om navnet eller ej, behøver i jo ikke være sådan der....

?? Jeg er tabt her... Der er ikke engang noget negativt i disse indlæg.

Anmeld

27. januar 2009

Frk. Mig.

Okay folkens.....

Kan godt forstå hvis i syntes navnet er lidt anderledes,
men det er nu mere til mellemnavn også er min plan blot at kalde hende yndig, så må hun blive kaldt hendes andet navn i skolen hvis det er det hun vil - jeg vil selvfølgelig ikke vælge allerede fra start at hun skal blive mobbet, men børn nu om dage er nogle lede sataner når det gælder mobning! De kan jo finde hvad som helst som grundlag til at mobbe om!

Anyway, med mulighed for at blive raglet ned med kommentarer om at i ikke kan lide navnet, skal han hedde Pelle hvis det bliver en dreng - tror jeg...

Efternavnet bliver mit, nemlig Lennert

Anmeld

27. januar 2009

Frk. Mig.

måske bliver hendes fornavn, noget grønlandsk som Ivalou idet jeg er grønlænder og gerne vil have det med videre til hende...

Anmeld

27. januar 2009

Miamaja

jolu skriver:

hvorfor ikke bare vælge et af de tusindevis af godkendte navne......har aldrig forstået hvorfor man skal gøre navnene til sådan en farce.....undskyld men sådan synes jeg det bliver,- ligesom "christophpher" sagen.....altså helt ærligt så stav dog det navn med enkelt ph eller 2 F'er!

enig.. christopher her tak

Anmeld

27. januar 2009

Becks

ElisabethLennert skriver:

måske bliver hendes fornavn, noget grønlandsk som Ivalou idet jeg er grønlænder og gerne vil have det med videre til hende...

Ejs, det er et sødt navn...

kan egentlig også godt lide navnet Pelle...

Anmeld

27. januar 2009

Cris

Hej igen, jeg har sagt min mening om Yndig og jeg synes, at det er kun fair, at jeg siger min mening om de andre navne også ;-)

Ivalou er et rigtigt smuk navn, synes jeg! Jeg har aldrig hørt om det. Det lyder anderledes men nemt at udtale, og det lyder også godt for en voksne kvinde. Meget flot!!!!

Pelle er et rigtigt sød navn, synes jeg. Jeg kender ikke så mange Pelle, men dem jeg kender er allesammen nogle søde sjovet drenge.

Anmeld

23. februar 2009

mortil(nichlasogmathias)

Ivalou er et sødt navn... og hvis du vil have hun skal hedde Yndig, jamen så er det , det hun skal hedde... Ivalou Yndig syntes jeg er et smukt navn når man lige vender sig til det... jeg syntes ikke at man ligger mærke til at Yndig er noget man siger til, eller om folk, ikke når det kommer i den sammenhæg... kløg på og få det godkendt... held og lykke...

Anmeld

14. april 2009

Nadi

Jeg synes Yndig er et fantastisk navn !! Og så er jeg vild med Panneraq (udtales panerak og aner ikke om det er stavet korrekt) det betyder "lille datter" på grøndlands og jeg er helt vild med det!

Kan godt forstå Mikkelmusens kommentar, for det er absolut ikke sjovt at få at vide man allerede har dømt sit barn til at blive mobbet ol. Men man kan mobbe med ALLE navne, det gælder bar om at være opfindsom nok og som Loggi skriver, så giver vi vores børn navne med kærlighed, ære og respekt, og så er det lige meget om man hedder det ene eller det andet!
Jeg synes det er fedt at man i dagens DK kan hedde stortset hva man vil. Det giver en god blanding og det ville dæleme også være kedeligt hvis vi alle gik rundt og hed Trine og Troels.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.