ikke endnu godkendt navn - what 2 do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2009

Pia.

Må jeg spørge hvad barnet skal hedde hvis det bliver en dreng nu er jeg da helt nysgerrig når nu din datter skal hedde YNDIG...

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2009

Cris

Man kan også give en godkendt navn og så kan man altid have en lille navn som man bruger mellem mor og datter/søn. Jeg kender faktisk mange der har.

Jeg synes, at man også skal tænke på den stor verden. Den er slet ikke længere så stor... Jeg er danskgift og heldigvis har ingen problem med mit navn, allesammen kan forstå det. Netop fordi min mor boede i et andet land i et styk tid og blev træt at skrive sit navn hele tiden på et styk papir, for der var ingen der kunne udtale det. Hun bestuttede sig, at min søster og jeg skulle have internationale navne. Men der skal ikke være international hele tiden, men måske bare en lille smule nemt at udtale i et andet land. Nu hvis din lille datter beslutter sig for at læse eller arbejde i England, eller Spanien eller i Kina... puha! Jeg kan godt fortælle dig, at det bliver aldrig udtalt rigtigt.

Og jeg er også enig om, at når en lille pige ikke længere er en lille pige og pludseligt har et problem med vægten (måske 1,65m og 90kg) ville det være hårdt for hende at sige: jeg hedder Yndig :-) Men det her er kun fantasi. Det kunne være at hun bliver yndig resten af livet som mange andre :-) Men det her er kun en mening fra en flok mennesker, som du ikke kender, så bare rolig. Jeg ønsker dig held og lykke med resten af graviditeten, fødslen og babien.

Anmeld

26. januar 2009

Diana...

Heidi-Godsk skriver:

Jeg bliver altså nød til og komme med min mening.. UDEN og være nedladende eller noget.. Men jeg syntes altså man bliver nød til at tænke lidt på barnet.. Der er nogle navne der bare ikke er i orden og kalde sine børn.. F. eks Bror og Søster.. Man skal ikke kalde sine børn titler.. JEg syntes at Yndig er MEGET specielt, og er måske et nemt drilleemne.. Specielt som en skriver, hvis nu det bliver en pæn pige, så kunne hun måske gå under snop??

Men Hvem siger egentlig det bliver en pige???

Bare min mening

Enig.

Anmeld

26. januar 2009

Diana...

PiaR skriver:

Må jeg spørge hvad barnet skal hedde hvis det bliver en dreng nu er jeg da helt nysgerrig når nu din datter skal hedde YNDIG...

Knus Pia.

Jeg os nysgerrig hi hi

Anmeld

26. januar 2009

Pia.

Ja så er det lige mig igen - nu lover jeg det er mit sidste spørgsmål....

Hvad skal hun hedde til efternavn... ?

Dav jeg hedder Yndig Jensen ).... Husk når hun bliver voksen og skal pressentere sig i en telefon - det kan også give problemer...

Nå nok fra mig... - er jo bare pokkers nysgerrig....

Anmeld

26. januar 2009

Pia.

Diana/Claus skriver:

Jeg os nysgerrig hi hi

He he - godt det ikke kun er mig ... *SS*

Anmeld

26. januar 2009

Becks

Bliver altså lige nød til og kommentere det her...

Yndig er uden tvivl et "yndigt" navn.. Men måske du skulle vælge et lidt mere mobbesikret navn... Jeg ved godt, at man kan gøre grin og mobbe med alle navne.. Men der er ingen grund til og gøre det så direkte...
Kan komme med et eks. Jeg gik i klasse med en Tyrkisk dreng der hed Ferdhi, og når han lavede ballade i klassen, råbte læren altid er du så færdig Ferdhi, og det lagde et godt og solidt grundlag, for at han blev mobbet i skolen..
Selvfølgelig bestemmer du selv, og hvis du synes det navn passer til din pige, hvis du får sådan én, så er det du vælger...
Men husk og tænk frem af, ...

Knus Beck, som selv er blevet mobbet med hendes navn gennem skoletiden...

Anmeld

26. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ElisabethLennert skriver:

Heeej alle sammen!

Jeg har et rigtig dejligt navn hvis min lille baby bliver en pige. Men navnet er (endnu) ikke godkendt kunne jeg se på en hjemmesiden over alle godkendte navne!!!!!

WHAT AM I GOING TO DO ?? hvor kan man få godkendt navne henne?

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej

MEEEGA STORT

Du skal skrive en ansøgnning til navneforskningsinstitutet. Deri skal du begrunde HVORFOR det navn og HVORFOR stavemåde mv.

Gør det i god tid, mit navn tog et halvt år gennem systemet...

Anmeld

26. januar 2009

tascia

tænk dig om, dit barn skal have det navn resten af livet!

//Natascia

Anmeld

26. januar 2009

Christinahr

Heller ikke min smag, men hvis man kan få godkendt navnet "cirkel" eller "perle "kan man vel også hedde "yndig"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.