ikke endnu godkendt navn - what 2 do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.577 visninger
49 svar
1 synes godt om
25. januar 2009

Frk. Mig.

Heeej alle sammen!

Jeg har et rigtig dejligt navn hvis min lille baby bliver en pige. Men navnet er (endnu) ikke godkendt kunne jeg se på en hjemmesiden over alle godkendte navne!!!!!

WHAT AM I GOING TO DO ?? hvor kan man få godkendt navne henne?

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej

MEEEGA STORT

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2009

Stumpen

Jeg ved at min svorgers bror for mange år siden (over 30) blev døbt Donny, men dette var ikke et godkendt navn dengang -ved ikke om det er det i dag.. Men de fik lov til at give ham det, fordi han fik et godkendt mellemnavn, som aldrig bliver brugt.... Men om man kan gøre sådan i dag ved jeg ikke, mange regler kan jo være lavet siden 1970'erne..
Anja..

Anmeld

25. januar 2009

Frk. Mig.

Hehe okai, tror jeg spørger dem ude på skejby sygehus når jeg skal til scanning

Anmeld

25. januar 2009

Stumpen

Jeg tror det er kirke kontoret du skal have fat i, men ved det ikke.. Kunne ikke foretille mig en sygeplejerske der scanner er inde i de regler..

Anmeld

25. januar 2009

LouiseViola

Hej
Du skal henvende dig til dit lokale kordegnekontor, det ligger i forbindelse med kirken. De kan fortælle dig hvordan det foregår, men det er vist noget med at du skal skrive en ansøgning om at kalde din datter det navn.
For ca. 5 år siden blev navnereglerne lempet kraftigt, så jeg tror ikke det er så svært at få et ikke-godkendt-navn godkendt

Anmeld

25. januar 2009

Frk. Mig.

Weeeeeeeeee!! mange mange tak

Anmeld

25. januar 2009

Mikkelmusen

Hvilken side har du kigget på? For så vidt jeg ved er det kun Familiestyrelsens side der er opdateret for nylig.

Anmeld

25. januar 2009

Janep

Må vi høre hvad hun skal hede hvis det blir en pige og hvis det blir godkendt??

Anmeld

25. januar 2009

Frk. Mig.

Yndig

Anmeld

25. januar 2009

Heidi.

Skal hun hedde yndig???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.