Hvorfor hospitalet frem for hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2009

Fam. Madsen

Diana/Claus skriver:

Oki netop det med navlestrengen har jeg lige snakket med min jordmord om for det har jeg os tænkt meget over. og hun sagde at stort set næsten alle børn har navlestrengen rund om sig os om halsen og det har ikke nogen betydning for det er den de trækker vejret igennem, hun havet lige haft en der havet den 7 gange rundt om halsen og en gang rundt om benet og der er ingen problemer den bliver rullet ud af den og først klippet over der efter.

oka... men lige netop i mit tilfælde så var min navle streng ikke så lang så den kvælet ham faktis og han var blå da han kom ud så han fik ilt og der kom en overlæge og kigget på ham... men der var heldigvis ikke noget med ham..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2009

Diana...

Familien Madsen skriver:

oka... men lige netop i mit tilfælde så var min navle streng ikke så lang så den kvælet ham faktis og han var blå da han kom ud så han fik ilt og der kom en overlæge og kigget på ham... men der var heldigvis ikke noget med ham..

åhh det godt han har det godt. det jeg glad for...

Knusser.

Anmeld

25. januar 2009

bette

jeg ville ikke kunne finde på at føde hjemme.. det turde jeg slet ikke..
da jeg fødte min søn gik jeg meget i stykker.. og var ret glad for at være på hospitalet hvor der var alt den hjælp jeg skulle bruge.

og hvis der nu pludselig opstår noget akkut som gør at endten jeg eller babyens liv er i fare ville jeg hade mig selv for ikke at være på hospitalet hvor alle remedierne til sådanne akutte tilfælde er.

Anmeld

26. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
bette skriver:

jeg ville ikke kunne finde på at føde hjemme.. det turde jeg slet ikke..
da jeg fødte min søn gik jeg meget i stykker.. og var ret glad for at være på hospitalet hvor der var alt den hjælp jeg skulle bruge.

og hvis der nu pludselig opstår noget akkut som gør at endten jeg eller babyens liv er i fare ville jeg hade mig selv for ikke at være på hospitalet hvor alle remedierne til sådanne akutte tilfælde er.

Der er langt langt færre der får bristninger ved hjemmefødsler end hospitalsfødsler.
PÅ sygehuset får 80% bristninger. Hjemme er tallet 20%, og de bristninger der kommer er ofte langt mindre.

JM der føder hjemme, har træning i at instruerer folk, hvornår/hvordan de skal holde igen under udviddelser/pressefaser, så folk ikke brister. Det tager længere tid og derfor gør man det ikke tit på sygehuset.

Anmeld

26. januar 2009

82Miraklet

Da jeg gik i fødsel før tid var det oplagt at føde på sygehuset !! Men man skal vel bare vælge hvad man føler sig mest tryk ved.. noget er mere trykke hjemme andre vil gerne på sygehus !! Og så er det vist bare at vælge ud fra det !!

Anmeld

26. januar 2009

82Miraklet

Maria82 skriver:

Da jeg gik i fødsel før tid var det oplagt at føde på sygehuset !! Men man skal vel bare vælge hvad man føler sig mest tryk ved.. noget er mere trykke hjemme andre vil gerne på sygehus !! Og så er det vist bare at vælge ud fra det !!

og kan da tilføje at jeg igen denne gang har valgt at føde på sygehuset, der er jeg bare mere tryk end hjemme !!

Anmeld

26. januar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Diana/Claus skriver:

Oki netop det med navlestrengen har jeg lige snakket med min jordmord om for det har jeg os tænkt meget over. og hun sagde at stort set næsten alle børn har navlestrengen rund om sig os om halsen og det har ikke nogen betydning for det er den de trækker vejret igennem, hun havet lige haft en der havet den 7 gange rundt om halsen og en gang rundt om benet og der er ingen problemer den bliver rullet ud af den og først klippet over der efter.

Ja, min søn havde også navlestrengen 2 gange rundt om halsen, men der var ingen problemer, og det er heller ikke noget der er noteret nogen steder, så det var åbenbart helt uden betydning.

Anmeld

26. januar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg har også født begge mine børn på sygehuset, netop fordi jeg følte mig mere tryg ved at føde der.
Første gang blev jeg sat igang på grund af vandafgang men ingen veer, så der ville jeg alligevel ikke have kunnet føde hjemme.
Anden gang tænkte jeg faktisk over at føde hjemme, men da min store pige skulle passes hjemme hvis jeg skulle føde om natten, var det ikke så smart.

Jeg boede også i lejlighed dengang, og ville nok have lidt røde ører når jeg mødte naboerne efterfølgende, hvis jeg var kommet til at råbe lidt for meget under fødslen.

Anmeld

26. januar 2009

Nemesis

Første gang var det tryghed og godt for det, for han havde også navlesnoren rundt om halsen og den var så kosrt at han ikke kunne nå ned og stå fast..det endte i aks.

Efter et aks - ja så er en hjemmefødsel ikke en mulighed og anden gang endte da også med aks.

Om jeg så har lyst til det...tjaa det tror jeg faktisk ikke. har ikke lyst til at få mit hjem forbundet med det at føde.

:-) Sisse

Anmeld

26. januar 2009

Miamaja

jeg ville vaelge hospitalet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.