pco?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. september 2011

msmukke

Siden jeg stoppede på p piller i marts har jeg haft en meget lang og uregelmæssige cyklus.. ( omkring 40 - 50 dage) er det nok tegn på pco eller er der flere symptomer man skal være obs på?
vi har prøvet siden marts på at blive gravid men ikke lykkes endnu. Jeg har brugt ægløsnings test men det har ikke hjulpet

Det skal siges jeg ikke kan gå til læge og spørger ham, da han overhoved ikke tager mig seriøst.. så bruger ham kun i nødstilfælde..
Håber i kan hjælpe mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

Kris89

jeg ved meget lidt om PCO, men giv det tid... det kan tage op til et år før p-piller eller andre hormonelle præventioner er ude af kroppen. for mig tog det 9 mdr. fra p-pille stop til en graviditet og de første tre måneder efter p-pille stop havde jeg slet ikke mens..

tror du som mange af os andre desværre er nød til at væbne dig med tålmodighed

Anmeld

22. september 2011

Kris89

sorry tog mig ikk 9 mdr. men 5 mdr... er ikk helt mig selv idag

Anmeld

22. september 2011

msmukke

Hvis der er symptomer for det, vil jeg heller finde ud af det nu end om et år.. håber bare det er fordi jeg har tænkt meget over det, så det ikke er sket.. men det er virkelig svært at vente,

Anmeld

22. september 2011

Molly8

msmukke skriver:

Siden jeg stoppede på p piller i marts har jeg haft en meget lang og uregelmæssige cyklus.. ( omkring 40 - 50 dage) er det nok tegn på pco eller er der flere symptomer man skal være obs på?
vi har prøvet siden marts på at blive gravid men ikke lykkes endnu. Jeg har brugt ægløsnings test men det har ikke hjulpet

Det skal siges jeg ikke kan gå til læge og spørger ham, da han overhoved ikke tager mig seriøst.. så bruger ham kun i nødstilfælde..
Håber i kan hjælpe mig...

Har selv PCO. Symptomer kan være: øget kropsbehåring, uren hud, fedtet sætter sig først og fremmest på maven/æbleform. Desuden er 90% af PCO'ere overvægtige.

I øvrigt: Hvis du er ked af din læge, burde du måske skifte, hvis det er praktisk muligt?

Kh Molly

Anmeld

22. september 2011

foto på lærred

Jeg ville ikke vente. Jeg ville bede min lægen om en henvisning til en gynækolog som ved en scanning kan give dig svar. Der er massere af tynde piger med PCO og uden øget hårvækst så du kan desværre godt have PCO uden at vide det ved første øjenkast.

Anmeld

22. september 2011

Kay

foto på lærred skriver:

Jeg ville ikke vente. Jeg ville bede min lægen om en henvisning til en gynækolog som ved en scanning kan give dig svar. Der er massere af tynde piger med PCO og uden øget hårvækst så du kan desværre godt have PCO uden at vide det ved første øjenkast.

Jeg sad og tænkte det samme... der er så mange ting du kan gøre når først du ved du har pco...

fx. hvis man er overvægtig hjælper det en hel deabe sig... jeg har selv pco og vejede 120 kg. nu er jeg nede på 87 og godkendt til behandling... men mange læger vil ha man taber sig først...

der ud over er der koste man kan ændre og spise efter principperne i "spis dig gravid" som er lavet til pco piger

så se at få en hendvisning til gyn  

Anmeld

22. september 2011

msmukke

Tak for jeres dejlige svar.. jeg har desværre ikke mulighed for at skifte læge, da han er den eneste der har åben for nye men kan man godt bare sige man vil have en henvisning til en gyn? Tror ikke jeg kan slappe af før jeg ved om alt er som det skal være har overvejet gyn hvor det er egenbetaling - ingen henvisning fra lægen, men hvis det er muligt at få en henvisning bare sådan vil jeg heller det..
Jeg har nævnt for ham at der er meget langt mellem mens men det er han fuldstændig ligeglad med.

Anmeld

22. september 2011

foto på lærred

Kay skriver:

jeg har selv pco og vejede 120 kg. nu er jeg nede på 87 og godkendt til behandling... men mange læger vil ha man taber sig først...

Godt gået

Anmeld

22. september 2011

Kay

msmukke skriver:

Tak for jeres dejlige svar.. jeg har desværre ikke mulighed for at skifte læge, da han er den eneste der har åben for nye men kan man godt bare sige man vil have en henvisning til en gyn? Tror ikke jeg kan slappe af før jeg ved om alt er som det skal være har overvejet gyn hvor det er egenbetaling - ingen henvisning fra lægen, men hvis det er muligt at få en henvisning bare sådan vil jeg heller det..
Jeg har nævnt for ham at der er meget langt mellem mens men det er han fuldstændig ligeglad med.

prøv og rige og sige du gerne vil bede om en hendvisning til gynekolog... og se hvad der sker... du kan kun få nej... men håber på du får ja...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.