først igangsættelse ved 42+0 :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2011

SjeBets

jeg fødte også min den første på viborg sygehus og jeg blev sat i gang 42+3 der kan vi snakke om at gå længe... i dag kan jeg så forstå de siger 42 altså 14 dage over hvor det før i tiden var 17 dage .. 

Det er ikke sjovt at gå over, nummer to kom 3 dage før tid  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

Benjamins'mor

benjamins'mor skriver:

Jeg blev også sat igang, på Viborg Sygehus.  Jeg blev sat igang 3 januar, og havde termin 28 dec. Så var ca. 41+0. Men blev det kun fordi jeg gik med STÆRKE veer, men de kunne ikke udvikle sig til jeg kunne åbne mig. Åbnede mig kun 2 cm på 14 dage.

Ellers havde jeg først fået en tid 16 januar. Det vil sige 43+0 ca? Giver ikke helt mening, men det var det de sagde.

Anmeld

22. september 2011

Mauser.

TrineMine86 skriver:

er det landsdækkende?? det lød virkelig ikke til at man har noget valg omkring det her på Viborg sygehus, det var bare sådan det var

Det er det ja! jeg undersøgte selv sagen, men det kræver at man nærmest går amok før de vil, men man har krav på det! så hvis man er hysterisk nok, så gør de det.
Spurgte igen til fødselsforberedelse og der var hun ikke meget for at fortælle det, men da jeg sagde at overlægen have sagt det måtte hun jo krybe til kors og sige at ja det var korrekt.
så du må skrue bissen på

Anmeld

22. september 2011

1012lmp

TrineMine86 skriver:

what??  det var en stooor baby, det var da vildt  700 g. på EN uge?? waouw....

nej det havde du da ikke, hvis du er spinkel.. pyhh.. godt du blev sat igang

jeps det var sygt...! Og hende JM sagde at det havde hun kun set enkelte gange før så det sker åbenbart ikke så tit..!

Anmeld

22. september 2011

Frejsmor

TrineMine86 skriver:

ja, jeg var lige ved sidste JM besøg idag, og bettemanden står overhovedet ikke fast endnu, og der er absolut INGEN tegn på en snarlig fødsel ØV

Fik så lige at vide at man på Viborg sygehus først laver igangsættelse i uge 42+0, synes der er sååå længe til, især når man har det skidt, skal ringe derind og få tid til undersøgelse samt samtale om igangsættelse når jeg er 41+3..

hvornår er i andre blevet sat igang?

mvh en utålmodig snart mor (39+6)

Iih de har samme procedure på Herlev hvor jeg skal føde..  At man ringer når man er gået over tid og så får man en tid til undersøgelse og snak om igangsættelse 41+3, men bliver først sat igang når man når 42+0, håååber virkelig ikke jeg går så langt over terminen, synes allerede tålmodigheden er ved at slippe op og vil bare gerne have min lille dreng i armene...

Så jeg kan godt forstå du synes det er længe og at det er rigtig træls - synes jeg nemlig også..

Anmeld

22. september 2011

TrineMine86

Mulleunge skriver:

Det er det ja! jeg undersøgte selv sagen, men det kræver at man nærmest går amok før de vil, men man har krav på det! så hvis man er hysterisk nok, så gør de det.
Spurgte igen til fødselsforberedelse og der var hun ikke meget for at fortælle det, men da jeg sagde at overlægen have sagt det måtte hun jo krybe til kors og sige at ja det var korrekt.
så du må skrue bissen på

har lige googlet det lidt, og kan kun finde at man har ret til igangsættelse efter 42 fulde uger

http://www.ouh.dk/wm259676 Svendborg sygehus

http://www.hosp.dk/hhfoedeafdelingen.nsf/ResponseDokumenter/EDB78411EE57DD16C1256A94002781B1 hvidovre sygehus

nu har jeg gået til kontrol for SSF i de sidste 4 uger, kaster op dagligt, og har konstant hovedpine, for højt Blodtryk, og MEGET vand i benene, sover MAKS 1 time af gangen om natten (sådan har det været i over 14 dage nu, og er ved at være godt afkræftet) og ALLIGEVEL bliver man først tilbudt at blive sat igang 42+0

Anmeld

22. september 2011

TrineMine86

1012lmp skriver:

jeps det var sygt...! Og hende JM sagde at det havde hun kun set enkelte gange før så det sker åbenbart ikke så tit..!

nej jeg har godt nok heller aldrig hørt noget lignende.. vildt hehe

Anmeld

22. september 2011

TrineMine86

BabyBambi skriver:

Iih de har samme procedure på Herlev hvor jeg skal føde..  At man ringer når man er gået over tid og så får man en tid til undersøgelse og snak om igangsættelse 41+3, men bliver først sat igang når man når 42+0, håååber virkelig ikke jeg går så langt over terminen, synes allerede tålmodigheden er ved at slippe op og vil bare gerne have min lille dreng i armene...

Så jeg kan godt forstå du synes det er længe og at det er rigtig træls - synes jeg nemlig også..

det er altså øv  selvom det selvfølgelig er det bedste hvis de kom ud af sig selv, så er tålmodigheden bare = 0 når man er over terminen..

Anmeld

22. september 2011

MortilCilas

TrineMine86 skriver:

okei.. her har han ikke sat fast på noget som helst tidpun i graviditeten, hvilket jeg også undrer mig lidt over, da jeg jo er 1 gangs gravid og hører om hvor tidligt de sætter sig fast første gang, og jeg har termin i morgen.. (også den grund til at jeg ikke tror det kommer til at gå igang af sig selv)

mange tak  det håber jeg også meget.. ihh det kunne være så dejligt ikke at skulle gå over 14 dage over tid

Ja det virker lidt underligt.
Men jeg håber, når man går over tid, føles 1 dag som en måned

Anmeld

22. september 2011

TrineMine86

Cilas skriver:

Ja det virker lidt underligt.
Men jeg håber, når man går over tid, føles 1 dag som en måned

ja det kan du godt bilde mig ind, har først termin i morgen, men bare de sidste 3-4 dage er gået uuutroligt langsomt hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.