Bliver Sigrid til en psycho-kat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2009

Diana...

En kat smutter hvis de er sure fornærmet eller ikke føler sig velkommen, jeg har aldrig hørt om en kat har angrebet børn. Men jeg ved at katte søger hen hvor der er varm og sove så man skal passe på de ikke lægger sig oven på baby når de spæd for det kan en kat ikke finde ud af som hunde...

Jeg har 2 katte og skal helt sikkert have flere og jeg skal have en lille baby inden for en måned og der skal jeg os helt sikkert have flere...

Knus Diana som over hoved ikke er nervøs for dyr og børn i samme hus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2009

Mca<3

Barnet kan få toxoplasmose ,,, Du må¨ikke røre katte bakken overhoved .. Du skal meddele din læge at du har været i kontakt med en kat og så få taget blod prøver så de kan se om du har det i blodet ,,, Det samme gælder kaniner

Anmeld

24. januar 2009

Diana...

3 gangs mor skriver:

Barnet kan få toxoplasmose ,,, Du må¨ikke røre katte bakken overhoved .. Du skal meddele din læge at du har været i kontakt med en kat og så få taget blod prøver så de kan se om du har det i blodet ,,, Det samme gælder kaniner

Ja det rigtig det en slags forkøelse som man ikke kan mærke man har men hvis man har haft det så må du altså godt ordne kattebakke. men det får du at vide hos lægen.
Jeg må gerne ordne kattebakke for jeg har haft det... Ude på min mors arbejde som arbejder med rotter mus katte kaniner grise hunde osv så snart de får at vide de er gravide så bliver de send af sted til lægen og får taget den blodprøve og de fleste har haft den såkalde "forkølelse" netop fordi de bland flere 1000 dyr hverdag og så må de godt have kontakt ti dyrene og ordne deres bakker folde osv.

Anmeld

24. januar 2009

SaNiNa

Her har vi to katte og da jeg blev garvid vendte vi det lige med mine læge og det eneste jeg ikke måtte var at tømme kattebakke... så det gør kæresten...

du må stadig gerne putte, kramme, kæle og kysse dem...

Kunne aldrig skille mig af med mine to små baby´er de er jo mine børn og de skal nok vende sig til der er en lille ny...

Så tag du bare og behold din kat...

Sanne

Anmeld

24. januar 2009

Janep

vi har os en kat hjemme ved os.
Og den har aldrig gjordt min datter noget. istedet er den blevet så jalu at den kun er hjemme måske et par gange om måneden

Jeg skiftede kattebakke da jeg var gravid. Jeg var ved lægen og få taget blodprøve og da der ikke var noget måtte jeg gerne tømme kattebakken, men dey var så os fordi min kat var indekat på det tidspungt

Anmeld

24. januar 2009

EliasNoah

Jeg har haft 4 katte i begge mine graviditeter og da jeg fødte. Jeg skiftede ikke kattebakken men ellers gjorde jeg alt andet.

Folk gav mig også altid den med at katte søger steder hen hvor der er varme og babyen kunne blive kvalt. Jeg har ALDRIG hørt om at en baby er blevet kvalt pga det. En baby ligger stille men kan altså godt bevæge sig også flytter katten sig. Yder mere ligger katten sig heller ikke et sted hen hvor den ikke ved hvad det er den ligger sig ved.

Den syntes nok ikke at babyen er specielt spændende og ingen at mine, ellers MEGET nysgerrige katte, gad at ligge sig hos babyen. De snuste til begge drengene og det var det.

Anmeld

24. januar 2009

charlottekri

EliasNoah skriver:

Jeg har haft 4 katte i begge mine graviditeter og da jeg fødte. Jeg skiftede ikke kattebakken men ellers gjorde jeg alt andet.

Folk gav mig også altid den med at katte søger steder hen hvor der er varme og babyen kunne blive kvalt. Jeg har ALDRIG hørt om at en baby er blevet kvalt pga det. En baby ligger stille men kan altså godt bevæge sig også flytter katten sig. Yder mere ligger katten sig heller ikke et sted hen hvor den ikke ved hvad det er den ligger sig ved.

Den syntes nok ikke at babyen er specielt spændende og ingen at mine, ellers MEGET nysgerrige katte, gad at ligge sig hos babyen. De snuste til begge drengene og det var det.

Jeg har hørt om det med katte og lægge sig på de små... eller det vil sige at det har min mor... Da jeg var lille skete det nemlig at der var en kat, der var sprunget op i barnevognen og havde lagt sig på tværs af den lilles hals og derved kvalt den (der var jo dejligt varmt). Derfor har min mor altid brugt et fluenet, når mig og mine søskende skulle sove ude i barnevognen. Vi boede nemlig på en gård med masser af katte... Så det er ikke helt uden grund at folk siger det med at man skal passe på når de små sover

Anmeld

24. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tak for alle jeres svar - lærerigt og beroligende.
Skal dog nok liiige rette -forståelsen Jeg er nemlig ikke gravid endnu... Men jeg lover ihvertfald at give lyd når der sker noget :-)

Anmeld

8. februar 2009

BabyMoseHansen

Hej,
jeg er dyrlæge, har selv (i skrivende stund) 6 voksne katte og 4 killinger og har ikke haft toxoplasmose (en parasit) på trods af at jeg altid har haft kat. Jeg tømmer stadig kattebakke, men vasker grundigt hænder og negle bagefter. Jeg har jo også flere kattepatienter, som skal undersøges, og der gælder samme renlighed, hvis jeg har undersøgt dem bagtil.

Min svigermor er også fast overbevist om at vores lille bebs (midt-juli) skal blive kvalt af en kat.

Jeg er dog mere bekymret for om kattene bliver så fornærmede over ankomsten af den lille, at de vælger at flytte hjemmefra, så her skal der forkæles katte, når bebsen er kommet.

Selvfølgelig vil jeg sætte fluenet over barnevognen og holde godt øje, men ellers tager jeg det ganske roligt. Vores katte vil nok gerne sove i lift/barneseng/barnevogn når barnet ikke er der, men ikke hvis pladsen allerede er optaget ;-)

Mange hilsener
Mette

Anmeld

8. februar 2009

Balderson

Når du er gravid er det kattenbakken du ikke må tømme.. Det er simpelhen noget i kattens afføring der kan skade fosteret...

Jeg har selv 2 katte og de er både ude og indekatte.. Min søn er nu 6 mdr. og jeg var da også opmærksom på hvordan de var over for ham i starten og tænkte hvad nu hvis de er onde ved ham.. Men alt det er gjort til skamme... Min søn han kan hive i dem og rykke i deres ører uden der sket noget som helst..

Den ene har en enkelt gang hoppe op i hans tremmeseng og så skældte jeg godt nok ud.. Og siden har der ikke været noget...

Faktisk er det sådan at mine katte selv opsøger Christian for at blive kælet..

Så din mor er nok bare i komme i det hjørne, som alle bedsteforældre kommer på et tidspunkt hvor de helst vile putte deres barnebarn i en bobbel ;0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.