Bliver Sigrid til en psycho-kat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.072 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nu er jeg simpelthen nødt til at spørge... Min mor påstår hårdnakket at det er almen viden at katte kan bære rundt på en smitte som kan skade det ufødte barn OG at katte kan blive jaloux og angribe den lille baby og hun mener derfor at vores Sigrid-mis skal UD når babyen en dag kommer - men hun bekymrer sig nu også over de skøreste ting, min søde mutti

Men for en sikkerheds skyld : Er der andre der har viden eller erfaringer med katte og graviditet?

Rosa
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2009

lonemus

Nu er jeg simpelthen nødt til at spørge... Min mor påstår hårdnakket at det er almen viden at katte kan bære rundt på en smitte som kan skade det ufødte barn OG at katte kan blive jaloux og angribe den lille baby og hun mener derfor at vores Sigrid-mis skal UD når babyen en dag kommer - men hun bekymrer sig nu også over de skøreste ting, min søde mutti

Men for en sikkerheds skyld : Er der andre der har viden eller erfaringer med katte og graviditet?

Rosa

Du må ikke skifte deres kattebakke, mens du er gravid. Der er noget i deres afføring, som kan skade barnet.

Men nej, ellers har jeg ikke haft problemer med mine katte...jeg har så altid kun haft indekatte, ved ikke om der gælder noget andet med udekatte.

Og nej, de har aldrig angrebet børnene - de er jo ikke rov-dyr

Behold du bare din kat, det ville da være synd at skille sig af med den.
Tror din mor tænker på nogle gamle skrøner! Spørg evt. din læge, så får du et sikkert svar

Lone

Anmeld

23. januar 2009

malou

Det ved jeg ikke noget om..men har hørt man ikke må rense kattebakken ihvertfald!!!

Desuden skal man når babyen er født være ekstra opmærksom da katte elsker at ligge sig ved babyens hovedet og så kan den måske blive kvalt..

ellers har du bare en mor ligesom min... smiler, som bekrymre sig om alt og ingenting(har selv 2 amstaffs) og ikke til min mors store glæde..

knus malou

Anmeld

23. januar 2009

Moderator

Nejj hvor træls at jeg ikke må skifte kattebakken - det er ellers en af mine yndlingsbeskæftigelser Hehe...
Men ja, min mor er en rigtig pylremor af og til... Men da hun var heroppe i julen blev hun da ret gode venner med katten som insisterede på at sove i hendes seng - hvilket de får sig en lille snak om på billedet Til stor morskab for os andre...

Anmeld

23. januar 2009

frk Jensen

Jeg havde kat gennem hele graviditeten, og det eneste jeg blev frarådt var at tømme kattebakken, der er vist nok noget med bakterier..

Efter jeg kom hjem med den bette var der slet ikke noget med min kat. Så han sit snit til det lagde han sig til at sove i lifte, barnevognen ja sågar i min søns skråstol har han også sovet på..

Held og lykke med bebsen...

Knus Betina

Anmeld

23. januar 2009

Moderator

Ihh sikke en dejlig misser :-) Og hvor dejligt at høre - så behøver jeg heller ikke tænke på at skulle snakke med Niklas om at "det er mig eller katten" Den er nemlig hans og en rigtig "fars lille baby-kat" som sover i hans arme præcis som en lille bebs... Tror ikke han går af med den på vilkår

Anmeld

23. januar 2009

Rasmine

Og nej, de har aldrig angrebet børnene - de er jo ikke rov-dyr

Hvad???
Er katte ikke rovdyr?
Underligt, det har alle de katte jeg har haft, været!
Sidst jeg kiggede på en kat, havde den meget skarpe kløer, og sylespidse tænder!
At tænke sig, jeg troede faktisk også katten var i familie med andre kattedyr, løver, tigrer, osv.

Derudover er det vel umuligt at sige om katten bliver jaloux, dyr er jo dyr.

Anmeld

23. januar 2009

Becks

Rosa skriver:

Ihh sikke en dejlig misser :-) Og hvor dejligt at høre - så behøver jeg heller ikke tænke på at skulle snakke med Niklas om at "det er mig eller katten" Den er nemlig hans og en rigtig "fars lille baby-kat" som sover i hans arme præcis som en lille bebs... Tror ikke han går af med den på vilkår

Haha godt billede

Tillykke med graviditeten..

Som de andre skriver må du ikke skifte kattebakken...

Men ellers når I kommer hjem med den lille ny, så lad ham snuse til ham, så han vænner sig til ham... De kan godt blive jaloux, men så længe han ikke bliver fjernet fra bebsen hver gang han nærmer sig den, så ser han den ikke som en fjende, men én der er velkommen i hjemmet...

Husk endelig at dække barnevognen til, da katte ELSKER og ligge i dem haha...

Knus og held og lykke

Anmeld

23. januar 2009

Rasmine

Beck skriver:

Haha godt billede

Tillykke med graviditeten..

Som de andre skriver må du ikke skifte kattebakken...

Men ellers når I kommer hjem med den lille ny, så lad ham snuse til ham, så han vænner sig til ham... De kan godt blive jaloux, men så længe han ikke bliver fjernet fra bebsen hver gang han nærmer sig den, så ser han den ikke som en fjende, men én der er velkommen i hjemmet...

Husk endelig at dække barnevognen til, da katte ELSKER og ligge i dem haha...

Knus og held og lykke

Ja, det er vist rigtigt, det med lige at lade katten hilse på den lille ny.

Beck, skulle i øvrigt hilse dig fra en fælles bekendt.
-spøjst det er en lille verden, hva.

Anmeld

23. januar 2009

Becks

Mebach skriver:

Ja, det er vist rigtigt, det med lige at lade katten hilse på den lille ny.

Beck, skulle i øvrigt hilse dig fra en fælles bekendt.
-spøjst det er en lille verden, hva.

Hvem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.