Ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.144 visninger
30 svar
0 synes godt om
21. september 2011

B&J

Hej er der nogle der kan hjælpe mig med en ansøgning..

feks med hovede punkter over hvad der er godt at skrive osv.. jeg har aldrig været så god til det så håber nogle kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

2babygirls

B&J skriver:

Hej er der nogle der kan hjælpe mig med en ansøgning..

feks med hovede punkter over hvad der er godt at skrive osv.. jeg har aldrig været så god til det så håber nogle kan hjælpe mig

hvorfor du søger jobbet, og hvorfor de skal vælge dig

dine kvalifikationer

Lidt om dig selv

og HUSK personlig underskrift

Anmeld

21. september 2011

B&J

Tina&Martin skriver:

hvorfor du søger jobbet, og hvorfor de skal vælge dig

dine kvalifikationer

Lidt om dig selv

og HUSK personlig underskrift

Ihh mange mange tak for dine gode råd det vil jeg straks komme igang med

Anmeld

21. september 2011

Skouboe

Lav et fyldestgørende CV hvor du lister din erfaring (sørg for at fokusere på erfaring der er relevant for stillingen du søger - også selvom det ikke direkte relaterer sig til den):

- Personlige oplysninger (navn, adresse, tlf nr, email civilstand etc)
- Erhvervserfaring (hvor du har arbejdet, hvornår, hvad du har lavet osv)
- Uddannelse (hvad, hvor - husk evt. kurser osv.)
- IT kendskab hvis det er relevant i forhold til stillingen (det kan fx være specielle programmer osv)
- Sprog hvis det er relevant.

Dernæst tager du udgangspunkt i stillingsopslaget. Der kan du læse hvad de lægger vægt på, og det er selvfølgeligt også det du skal fokusere mest på i din ansøgning.

Selve ansøgningen plejer jeg at strikke sammen efter følgende model: Hvorfor vil jeg gerne arbejde for dem (sørg for at have sat dig lidt ind i firmaet - tjek deres hjemmeside hvis de har en osv.), Hvorfor kan de ikke undvære mig og så slutter jeg af med andet jeg gerne vil sige.

Det er vigtigt at ansøgningen giver dem et indtryk af hvam DU er - hvad du kan, kan de læse i dit CV, så sørg for at det primære fokus i ansøgningen er på dig som person og hvilke karaktertræk du har der gør dig perfekt til stillingen. Hvis du har nogle specielle faglige kvalifikationer i forhold til stillingen er det godt at fremhæve dem også, men husk at ansøgningen er den eneste måde hvorpå de får et indtryk af dig som person.

Og et par praktiske ting: Læs stillingsopslaget grundigt - beder de om at du medsender noget så gør det, sørg for at der ikke er stave og kommafejl, angiver de en reference der skal henvises til så skriv det i overskriften. Firmanavn og ATT i øverste venstre hjørne, dit eget navn og adresse samt dato i højre. Husk at underskrive.

Det var hvad jeg lige kunne ryste ud af ærmet.

Anmeld

21. september 2011

kirsti

stik mig din mail så kan jeg sende den jeg blev ansat på så kan du måske finde lidt inspiration. Jeg havde kun sendt ansøgning to-tre steder inden jeg havde job.

Anmeld

21. september 2011

B&J

Skouboe skriver:

Lav et fyldestgørende CV hvor du lister din erfaring (sørg for at fokusere på erfaring der er relevant for stillingen du søger - også selvom det ikke direkte relaterer sig til den):

- Personlige oplysninger (navn, adresse, tlf nr, email civilstand etc)
- Erhvervserfaring (hvor du har arbejdet, hvornår, hvad du har lavet osv)
- Uddannelse (hvad, hvor - husk evt. kurser osv.)
- IT kendskab hvis det er relevant i forhold til stillingen (det kan fx være specielle programmer osv)
- Sprog hvis det er relevant.

Dernæst tager du udgangspunkt i stillingsopslaget. Der kan du læse hvad de lægger vægt på, og det er selvfølgeligt også det du skal fokusere mest på i din ansøgning.

Selve ansøgningen plejer jeg at strikke sammen efter følgende model: Hvorfor vil jeg gerne arbejde for dem (sørg for at have sat dig lidt ind i firmaet - tjek deres hjemmeside hvis de har en osv.), Hvorfor kan de ikke undvære mig og så slutter jeg af med andet jeg gerne vil sige.

Det er vigtigt at ansøgningen giver dem et indtryk af hvam DU er - hvad du kan, kan de læse i dit CV, så sørg for at det primære fokus i ansøgningen er på dig som person og hvilke karaktertræk du har der gør dig perfekt til stillingen. Hvis du har nogle specielle faglige kvalifikationer i forhold til stillingen er det godt at fremhæve dem også, men husk at ansøgningen er den eneste måde hvorpå de får et indtryk af dig som person.

Og et par praktiske ting: Læs stillingsopslaget grundigt - beder de om at du medsender noget så gør det, sørg for at der ikke er stave og kommafejl, angiver de en reference der skal henvises til så skriv det i overskriften. Firmanavn og ATT i øverste venstre hjørne, dit eget navn og adresse samt dato i højre. Husk at underskrive.

Det var hvad jeg lige kunne ryste ud af ærmet.

mange mange tak hvor er der bare mange gode oplysninger 1000 tak såå søde du er

Anmeld

21. september 2011

Skouboe

B&J skriver:

mange mange tak hvor er der bare mange gode oplysninger 1000 tak såå søde du er

Velbekomme

Husk også at gøre noget ud af at gøre den overskuelig og let at læse. Prøv at forestille dig at du skulle læse 100 ansøgninger.. så får ansøgninger der er skrevet i et klart og tydeligt sprog og en pænt over overskueligt CV automatisk et plus der.

Anmeld

21. september 2011

Lisbeth1985

God tråd - det får jeg nemlig også brug for lige om lidt

Anmeld

21. september 2011

B&J

Skouboe skriver:

Velbekomme

Husk også at gøre noget ud af at gøre den overskuelig og let at læse. Prøv at forestille dig at du skulle læse 100 ansøgninger.. så får ansøgninger der er skrevet i et klart og tydeligt sprog og en pænt over overskueligt CV automatisk et plus der.

Mange tak... det er jeg så glad for...

Anmeld

21. september 2011

B&J

Lisbeth1985 skriver:

God tråd - det får jeg nemlig også brug for lige om lidt

Dejligt jeg også kan hjælpe andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.