lige et ? til jer som er kloge på skoldkopper...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.370 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. januar 2009

Loggidut

hvordan startede jeres unger med at få dem?
Tiffanie slår pludselig ud i hele ansigtet med sådan nogle knopper her...ved godt det er lidt utydeligt, men håber i kan se det anyway...

der er så vidt jeg kan se ikke noget andre steder på hende, kun i ansigtet...

kan det mon være begyndende skoldkopper?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2009

Mikkelmusen

Ja det er jo svært at sige om det er skoldkopper. Det ved du når der kommer blære. Vi vidste heller ikke hvad Filuca havde før dagplejen sagde at det var skoldkopper. Hun havde 1 på brystet, som allerede samme eftermiddag var med blære, og dagen efter havde hun dem bare OVERALT: I hele ansigtet og på kroppen. Ingen på arme og ben.

Jeg ligger lige et par billeder ind om lidt i mit lukkede album da det er billeder taget i bad.

Anmeld

22. januar 2009

Loggidut

jeg ved såment godt hvordan skoldkopper ser ud, er mere nysgerrig efter om det kan passe de begynder i ansigtet...jeg har altid kun set de starter på kroppen...men de ligner begyndene skoldkopper...men for pokker...i ansigtet???

jeg er lidt...hmmm....i tvivl...

kan jo også bare være voldsomme tandknopper, som starter ved det ene øre og breder sig ned over ansigtet...men så voldsom har de nu aldrig været før...

Anmeld

22. januar 2009

Mary

Mine har endnu ikke haft skoldkopper - nærmest mirakuløst eftersom de begge har været omgivet af det mange gange i vuggestuen! Så derfor ved jeg ikke nøjagtigt hvordan de ser ud.... Jeg har dog fået fortalt af en pædagog i vs at de somregel starter i ansigtet

Kh og bedring fra Maria

Anmeld

22. januar 2009

Mary

Hov! Og at de ofte starter ved ørene...... Det har jeg fået fortalt

Anmeld

22. januar 2009

Mikkelmusen

Nååårh... jeg har hørt de starter ved ører og på kroppen hvor der er varmt f.eks. i armhuler og i skridtet.

Anmeld

22. januar 2009

Loggidut

Mikkelmusen skriver:

Nååårh... jeg har hørt de starter ved ører og på kroppen hvor der er varmt f.eks. i armhuler og i skridtet.

ja se det er også den variation jeg har hørt...og levet efter...

og havde det været bag ørene...var jeg ikke så underlig over det, men det her er foran dem...så det er derfor jeg er sådan lidt, hmmm agtig over det, men jeg kigger hende lige an i et par timer, og ser om ikke der kommer blære på dem...

hvis der gør, så tager jeg fri i morgen, for michael er helt ked af at stå med et barn med skoldkopper selv, og det kan jeg i grunden godt forstå!

Anmeld

22. januar 2009

Mikkelmusen

Filuca var ikke syg af dem overhovedet. Hun sov kun dårligt om natten. Ellers var der intet.

Albummet hedder skoldkopper og koden har jeg sendt dig i pb

I øvrigt er der skoldkopper overalt for tiden. Der var kun ca 30 % af børnene i legestue idag. Næsten alle der var syge var pga skoldkopper.

Anmeld

22. januar 2009

Tynen

Har ingen forstand på skoldkoppis - Men hun er altså en lækker unge

Anmeld

22. januar 2009

Loggidut

hæ hæ...tak Tynen for kommentaren...og hunni tak for kigget!

det billede af filuca hvor hun har lækker pelskrave på, der ligner hun altså de der små søde rumpenisser fra Ronja røvedatter...aj hun er lækker!

jeg vil prøve at kigge nærmere på hende i morgen, for jeg har lige puttet hende, og jeg kan ikke rigtig se om det går frem eller tilbage med de knopper...så nu må tiden vise hvad der forgår!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.