Skal prøve en måned på budget.. ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

An&Jo

Simon's moar <3 skriver:

Hold da op, det var mange penge .. 
Har du ikke en låst opsparing du kan overføre dem til?
Det havde min kæreste, for han havde også RIGTIG mange penge, i forhold til hans unge alder.. Men så blev det for nemt at ringe i banken og be dem smide dem over på en anden konto, og vupti, nu er de væk på ingenting. Vil tro, at vi snakker et pænt stykke over 50.000 kr. på 1½ år ..

Har også haft en dårlig vane med at bruge penge på tøj og div., men nu har jeg 500 kr. i ugen til det, og det er inkl. cigaretter.. Det er hårdt, men har da klaret det fint indtil videre
Er sikker på, at du/I også godt kan klare det.
Man skal bare stå fast, og lade kortet blive hjemme, når man skal ud. Kun have kontanter med. Det er alt for nemt, bare lige at køre kortet igenne.

præcis, det kort frister bare alt for meget når det ligger i tegnebogen, og selvom jeg har kontanter, ja så kan jeg stadig finde på at køre kortet igennem.. total dårlig vane..

ja det er mange penge, nej har ingen opsparing lige nu, det burde jeg nok have, men jeg burde altså kunne finde ud af det, jeg bliver 22 om en måned, og har været mor i halvandet år nu, så jeg SKAL kunne administrere mine penge, og vi er da heller ikke gået sulten i seng på noget tidspunkt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

K&S

An&Jo skriver:

du skal endelig bare spørge..

Jeg får omkring 12500kr i su inkl su lån, så kommer der børnepenge fra faderen og boligstøtte fra kommunen, og hver tredje måned kommer der jo børnefamilieydelsen, som desuden ikke er regnet med nogen steder.. men den bliver smidt ind på mit banklån for det meste, medmindre der er noget vi lige står og mangler.. de sidste 2 gange er den gået til møbler fordi jeg jo lige er flyttet ind her hvor jeg bor nu efter en brud med en ekskæreste

Så kan du måske undvære SU-lån, hvis du kan spare i hverdagen

Anmeld

19. september 2011

An&Jo

K&S skriver:

Så kan du måske undvære SU-lån, hvis du kan spare i hverdagen

præcis.. det er også mit mål, men er lige nødt til at få mit kørekort først, for kan ikke gøre min uddannelse færdig uden..

Men kan jeg så derefter holder den med de 1000kr, så skal su-lånet skæres fra..

Anmeld

19. september 2011

K&S

An&Jo skriver:

præcis.. det er også mit mål, men er lige nødt til at få mit kørekort først, for kan ikke gøre min uddannelse færdig uden..

Men kan jeg så derefter holder den med de 1000kr, så skal su-lånet skæres fra..

Nu er jeg nysgerrig igen - hvilken uddannelse er du igang med?

Anmeld

19. september 2011

Simon's moar <3

An&Jo skriver:

præcis, det kort frister bare alt for meget når det ligger i tegnebogen, og selvom jeg har kontanter, ja så kan jeg stadig finde på at køre kortet igennem.. total dårlig vane..

ja det er mange penge, nej har ingen opsparing lige nu, det burde jeg nok have, men jeg burde altså kunne finde ud af det, jeg bliver 22 om en måned, og har været mor i halvandet år nu, så jeg SKAL kunne administrere mine penge, og vi er da heller ikke gået sulten i seng på noget tidspunkt..

Kender det godt ! 
Enten har jeg ikke midt med, eller så smider jeg alle mine penge over på min opsparing, og kan derfor ikke bruge kortet når jeg er nogle steder. Så når jeg mangler, tager jeg dem fra min opsparing.

Har selv været samme sted som dig, alt hvad der ikke gik til mad, blev brugt på tøj til min søn.
Det var rigtig rigtig slemt på et tidspunkt, vil gerne uddybe det, men så bliver det i en pb. For jeg er absolut ikke stolt af det, og mine fejl, hænger på mig de næste 2-3 år. Ved godt det ikke er lang tid, men det er alt for længe. ! 

Anmeld

19. september 2011

Simon's moar <3

An&Jo skriver:

Kender det godt ! 
Enten har jeg ikke midt med, eller så smider jeg alle mine penge over på min opsparing, og kan derfor ikke bruge kortet når jeg er nogle steder. Så når jeg mangler, tager jeg dem fra min opsparing.

Har selv været samme sted som dig, alt hvad der ikke gik til mad, blev brugt på tøj til min søn.
Det var rigtig rigtig slemt på et tidspunkt, vil gerne uddybe det, men så bliver det i en pb. For jeg er absolut ikke stolt af det, og mine fejl, hænger på mig de næste 2-3 år. Ved godt det ikke er lang tid, men det er alt for længe. ! 

Anmeld

19. september 2011

An&Jo

K&S skriver:

Nu er jeg nysgerrig igen - hvilken uddannelse er du igang med?

ja nu kommer det pinlige..

Jeg læser til finansøkonom, så det er faktisk lidt pinligt bare at bruge løs af sine penge når vi hver eneste dag bliver mindet om hvor vigtigt det er at investere, spare op og lægge et ordentligt budget..

MEN jeg skal heldigvis ikke i en bank og sidde (stakkels kunder ), men derimod skal jeg være ejendomsmægler, og deraf kommer nødvendigheden i et kørekort..

Anmeld

19. september 2011

K&S

An&Jo skriver:

ja nu kommer det pinlige..

Jeg læser til finansøkonom, så det er faktisk lidt pinligt bare at bruge løs af sine penge når vi hver eneste dag bliver mindet om hvor vigtigt det er at investere, spare op og lægge et ordentligt budget..

MEN jeg skal heldigvis ikke i en bank og sidde (stakkels kunder ), men derimod skal jeg være ejendomsmægler, og deraf kommer nødvendigheden i et kørekort..

Hehe, så får du måske nogle gode redskaber til at få styr på økonomien

Er der en grund til at du ikke "bare" har søgt en elevplads hos en ejendomsmægler? Jeps, I know, jeg er meget nysgerrig

Anmeld

19. september 2011

An&Jo

Simon's moar <3 skriver:

Kender det godt ! 

altså jeg brugerh eldigvis ikke mere end jeg har, og kunne ikke drømme om at tage kviklån osv, så stor shoppelyst har jeg heller ikke..

Men ja, de pengej eg har i overskud går for det meste på min søn, der en grund til at hans ene hylde i klædeskabet er mere værd end de tre jeg har tilsammen..

men jeg har været der hvor jeg har bugt mere end jeg havde, men detv ar inden jeg blev mor, de dumheder er jeg lige blevet færdig med at betale på..

Anmeld

19. september 2011

Simon's moar <3

An&Jo skriver:

altså jeg brugerh eldigvis ikke mere end jeg har, og kunne ikke drømme om at tage kviklån osv, så stor shoppelyst har jeg heller ikke..

Men ja, de pengej eg har i overskud går for det meste på min søn, der en grund til at hans ene hylde i klædeskabet er mere værd end de tre jeg har tilsammen..

men jeg har været der hvor jeg har bugt mere end jeg havde, men detv ar inden jeg blev mor, de dumheder er jeg lige blevet færdig med at betale på..

Dejligt at du er ovre det med at bruge mere end du har !
Bruger heller ikke mere end jeg har, men ja, det har jeg også gjort.
Kviklån har heller aldrig sagt mig noget, self. er de da fristende, men slet slet ikke fristende nok.
Man skal også bare være stærk nok til at sige fra, og sige, "nej, nu er det nok for denne mdr."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.