Skal prøve en måned på budget.. ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.519 visninger
34 svar
0 synes godt om
19. september 2011

An&Jo

Pyha, synes den her måned har været hård at komme igennem på grund af en uventet regning der pludselig blev trukket fra kontoen lige i starten, så fortrød lidt alle de vinterkøb jeg havde lavet til min søn..
Men flyverdragt og vintertøj skulle han jo have, men halvdelen af den nye hummelkollektion kunne han nok godt have undværet.. men havde jo ikke lige regnet med at banken ville trække tæt på 2000kr før i næste måned til den her regning..

Nu sidder vi her med få dage tilbage, og vi har 700kr tilbage.. vi kan sagtens klare os, men er da lidt træt af at jeg ikke som jeg plejer bare kan tage ind og købe noget tøj eller andet som jeg plejer at kunne.. :/

Så i næste måned vil jeg forsøge at hæve 1000kr hver mandag i ugen, og så skal vi prøve at leve for det, hvis jeg kan få det til at passe, så går der 3 måneder og så kan jeg begynde på mit kørekort.. Så hep på mig piger, jeg får brug for det.. Har virkelig svært ved at styre mit shoppegen, og især hvis der kommer nye kollektioner.. Desuden skal lillemanden også have vinterstøvler, men håber de kan vente til November, og kan de ikke det, jamen så må jeg jo gå ud og bruge penge på dem.. Men hvor kunne det være fedt at starte op på kørekortet her til Januar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

K&S

An&Jo skriver:

Pyha, synes den her måned har været hård at komme igennem på grund af en uventet regning der pludselig blev trukket fra kontoen lige i starten, så fortrød lidt alle de vinterkøb jeg havde lavet til min søn..
Men flyverdragt og vintertøj skulle han jo have, men halvdelen af den nye hummelkollektion kunne han nok godt have undværet.. men havde jo ikke lige regnet med at banken ville trække tæt på 2000kr før i næste måned til den her regning..

Nu sidder vi her med få dage tilbage, og vi har 700kr tilbage.. vi kan sagtens klare os, men er da lidt træt af at jeg ikke som jeg plejer bare kan tage ind og købe noget tøj eller andet som jeg plejer at kunne.. :/

Så i næste måned vil jeg forsøge at hæve 1000kr hver mandag i ugen, og så skal vi prøve at leve for det, hvis jeg kan få det til at passe, så går der 3 måneder og så kan jeg begynde på mit kørekort.. Så hep på mig piger, jeg får brug for det.. Har virkelig svært ved at styre mit shoppegen, og især hvis der kommer nye kollektioner.. Desuden skal lillemanden også have vinterstøvler, men håber de kan vente til November, og kan de ikke det, jamen så må jeg jo gå ud og bruge penge på dem.. Men hvor kunne det være fedt at starte op på kørekortet her til Januar..

HEP HEP HEP HEP HEP HEP HEP HEP HEP......!

Anmeld

19. september 2011

An&Jo

K&S skriver:

HEP HEP HEP HEP HEP HEP HEP HEP HEP......!

tusind tak..

Har et virkelig stort shoppegen, så det bliver sq lidt svært at styre det er jeg bange for.. Men så må jeg lige gå herind og spørge om det er nødvendigt inden jeg køber det..

Jeg kender nemlig ikke forskel på "nice to have" og "need to have" jeg synes alt er "need to have"

Anmeld

19. september 2011

Simon's moar <3

An&Jo skriver:

De 1000 kr., er det kun til mad og husholdning? Eller også til sjov og ballade?

For vil da mene, at det er mere end rigeligt, med 1000 kr. pr. uge til mad og husholdning. I den her måned, har vi indtil videre levet for 12-1300 kr. til mad og husholdning
Og vi mangler ingenting.  

Anmeld

19. september 2011

An&Jo

Simon's moar <3 skriver:

De 1000 kr., er det kun til mad og husholdning? Eller også til sjov og ballade?

For vil da mene, at det er mere end rigeligt, med 1000 kr. pr. uge til mad og husholdning. I den her måned, har vi indtil videre levet for 12-1300 kr. til mad og husholdning
Og vi mangler ingenting.  

Se det er jo der forsøget træder i kraft..

De skal fungere til både mad OG alt andet, skal se om jeg kan lade være med at hæve mere fra kontoen end bare de 1000kr i ugen..

Det er ikke så meget mad vi bruger penge på, men derimod tøj og diverse.. Hvis jeg var med i luksusfælden ville det se helt fint ud indtil vi når til mad og diverse.. Bruger nok omkring 1500kr om måneden på mad, hvis ikke mindre, og diverse, ja tør næsten ikke sige beløbet, men normalt ligger det på omkring 7-8000kr..
Jeg er virkelig et svin med mine penge, og udnytter fuldt ud at jeg kun har en egenbetaling på huslejen der hedder 1700kr.. jeg har intægter hver måned på knap 15000kr og udgifter for knap 5000kr, so do the math..

Jeg er selv chokeret over hvor mange pengej eg egentlig har brugt på sjov og diverse det sidste halve år..

Anmeld

19. september 2011

K&S

An&Jo skriver:

De skal fungere til både mad OG alt andet, skal se om jeg kan lade være med at hæve mere fra kontoen end bare de 1000kr i ugen..

Det er ikke så meget mad vi bruger penge på, men derimod tøj og diverse.. Hvis jeg var med i luksusfælden ville det se helt fint ud indtil vi når til mad og diverse.. Bruger nok omkring 1500kr om måneden på mad, hvis ikke mindre, og diverse, ja tør næsten ikke sige beløbet, men normalt ligger det på omkring 7-8000kr..
Jeg er virkelig et svin med mine penge, og udnytter fuldt ud at jeg kun har en egenbetaling på huslejen der hedder 1700kr.. jeg har intægter hver måned på knap 15000kr og udgifter for knap 5000kr, so do the math..

Jeg er selv chokeret over hvor mange pengej eg egentlig har brugt på sjov og diverse det sidste halve år..

Det var da en dejlig lav husleje, hvordan kan det være?

Anmeld

19. september 2011

An&Jo

K&S skriver:

Det var da en dejlig lav husleje, hvordan kan det være?

jeg bor på kollegie, og giver lidt over 3000kr i husleje, men fordi jeg er enlig på su, får jeg jo halvdelen af huslejen i boligstøtte, så derfor er den så lav..

Anmeld

19. september 2011

K&S

An&Jo skriver:

jeg bor på kollegie, og giver lidt over 3000kr i husleje, men fordi jeg er enlig på su, får jeg jo halvdelen af huslejen i boligstøtte, så derfor er den så lav..

Okay - men det er da en høj indkomst du så har, når du er på SU? Jeg er bare nysgerrig, så skriv endelig, hvis ikke du vil svare

Anmeld

19. september 2011

An&Jo

K&S skriver:

Okay - men det er da en høj indkomst du så har, når du er på SU? Jeg er bare nysgerrig, så skriv endelig, hvis ikke du vil svare

du skal endelig bare spørge..

Jeg får omkring 12500kr i su inkl su lån, så kommer der børnepenge fra faderen og boligstøtte fra kommunen, og hver tredje måned kommer der jo børnefamilieydelsen, som desuden ikke er regnet med nogen steder.. men den bliver smidt ind på mit banklån for det meste, medmindre der er noget vi lige står og mangler.. de sidste 2 gange er den gået til møbler fordi jeg jo lige er flyttet ind her hvor jeg bor nu efter en brud med en ekskæreste

Anmeld

19. september 2011

Simon's moar <3

An&Jo skriver:

Hold da op, det var mange penge .. 
Har du ikke en låst opsparing du kan overføre dem til?
Det havde min kæreste, for han havde også RIGTIG mange penge, i forhold til hans unge alder.. Men så blev det for nemt at ringe i banken og be dem smide dem over på en anden konto, og vupti, nu er de væk på ingenting. Vil tro, at vi snakker et pænt stykke over 50.000 kr. på 1½ år ..

Har også haft en dårlig vane med at bruge penge på tøj og div., men nu har jeg 500 kr. i ugen til det, og det er inkl. cigaretter.. Det er hårdt, men har da klaret det fint indtil videre
Er sikker på, at du/I også godt kan klare det.
Man skal bare stå fast, og lade kortet blive hjemme, når man skal ud. Kun have kontanter med. Det er alt for nemt, bare lige at køre kortet igenne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.