26 dage til termin og jeg er nervøs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.898 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. september 2011

Filippa & Liva

I dag er der 26 dage til termin og jeg er begyndt at blive nervøs for fødslen.

Indtil nu har jeg slet ikke været nervøs for selve fødslen og tro mig, jeg GLÆDER mig så meget til at få lillepigen ud i armene men hold kæft hvor er jeg bare nervøs for veerne og selve fødslen nu.

Jeg tror det er det uvante som skræmmer mig og dét faktum at jeg ikke har nogen anelse om hvad det er jeg går ind i, min forlovede og jeg har været til fødselsforberedelse så lidt information har jeg da fået, men det er mere tanken om at jeg ikke ved hvordan det hele kommer til at foregå og hvordan jeg kommer til at tackle situationen når jeg står i den ...

Normalt er jeg virkelig kontrol freak og har det bedst når jeg har planlagt alt til punkt og prikke..

Håber bare alt nok skal gå godt !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

kirsti

Det skal nok gå!

Når først tingene går igang så stopper det ikke før der er kommet en skøn bebs til verden så uanset hvor meget du tænker og spekulere kan du ikke gøre fra eller til i forhold til forløbet! Du kan evt høre om det er muligt at komme i vand, det er bare super afslappende, jeg faldt i søvn i vandet mellem to veer.

Hvis du meget gerne vil planlægge kan du jo forholde dig til de forskellige faser en fødsel går igennem og på den måde have lidt hånd i hanke med hvor langt du er i forløbet.

Nu har vi kun et barn men sådan hvad jeg hører rundt omkring bliver det ikke mere 'vane' af at man har prøvet det før tingene kan jo forløbe vidt forskelligt.

Anmeld

19. september 2011

maryjane

BigBabyWish skriver:

Indtil nu har jeg slet ikke været nervøs for selve fødslen og tro mig, jeg GLÆDER mig så meget til at få lillepigen ud i armene men hold kæft hvor er jeg bare nervøs for veerne og selve fødslen nu.

Jeg tror det er det uvante som skræmmer mig og dét faktum at jeg ikke har nogen anelse om hvad det er jeg går ind i, min forlovede og jeg har været til fødselsforberedelse så lidt information har jeg da fået, men det er mere tanken om at jeg ikke ved hvordan det hele kommer til at foregå og hvordan jeg kommer til at tackle situationen når jeg står i den ...

Normalt er jeg virkelig kontrol freak og har det bedst når jeg har planlagt alt til punkt og prikke..

Kan kun sige at jeg ved præcis hvordan du har det, og her skulle det gerne ske snart!. Men mon ikke det hele nok skal gå. Held og lykke når tid er.

Anmeld

19. september 2011

DLM

Det er helt naturligt at være nervøs. Som du selv siger ved du jo ikke hvordan det vil være og hvad der skal ske, det er jo ikke noget man sådan kan planlægge

Men det skal nok gå

men er der noget specielt du gerne vil vide?

Anmeld

19. september 2011

lycly

BigBabyWish skriver:

Uh den følelse kan jeg godt huske ! Man er bange for det uvisse. Man ved ikke hvad der kommer til at ske og man har slet ikke kontrol over det. For mig der var det bare en periode at jeg var bange. De sidste par uger der var jeg over den der nervøsitet og så glædede jeg mig bare helt vildt

Anmeld

19. september 2011

Mira0911

Jeg kender det godt fra første fødsel... Jeg var rigtig bange og nervøs... 

Jeg er ret sikker på det er meget normalt som førstegangsfødende... 

Anmeld

19. september 2011

Filippa & Liva

kirsti skriver:

Det skal nok gå!

Når først tingene går igang så stopper det ikke før der er kommet en skøn bebs til verden så uanset hvor meget du tænker og spekulere kan du ikke gøre fra eller til i forhold til forløbet! Du kan evt høre om det er muligt at komme i vand, det er bare super afslappende, jeg faldt i søvn i vandet mellem to veer.

Hvis du meget gerne vil planlægge kan du jo forholde dig til de forskellige faser en fødsel går igennem og på den måde have lidt hånd i hanke med hvor langt du er i forløbet.

Nu har vi kun et barn men sådan hvad jeg hører rundt omkring bliver det ikke mere 'vane' af at man har prøvet det før tingene kan jo forløbe vidt forskelligt.

Hej og tusind tak for dit svar ...

Jeg glæder mig også meget til at fødslen går i gang og som du selv skriver kommer der jo en rigtig dejlig lille bebs ud af det!

men puha, jeg er nervøs for de veer og for selve fødslen hvor man skal presse.

Jeg ønsker også at komme i vand som smertelindrende ...

Men ja, det skal nok gå! Det har det ihvertfald bare at gøre.

Anmeld

19. september 2011

Filippa & Liva

maryjane skriver:

Kan kun sige at jeg ved præcis hvordan du har det, og her skulle det gerne ske snart!. Men mon ikke det hele nok skal gå. Held og lykke når tid er.

Uuha ja, nu må jeres lille bebs da også gerne komme.

Det bliver spændende, ønsker også dig al held og lykke !

Anmeld

19. september 2011

maryjane

BigBabyWish skriver:

Uuha ja, nu må jeres lille bebs da også gerne komme.

Det bliver spændende, ønsker også dig al held og lykke !

Tusind tak!

Anmeld

19. september 2011

Filippa & Liva

DLM skriver:

Det er helt naturligt at være nervøs. Som du selv siger ved du jo ikke hvordan det vil være og hvad der skal ske, det er jo ikke noget man sådan kan planlægge

Men det skal nok gå

men er der noget specielt du gerne vil vide?

Ja, det er jo lige det!

Det er nok mest det uvante som gør mig nervøs ...

Og så er jeg meget "spændt" på at se hvordan de veer egentlig føles og hvordan jeg mon kommer til at tackle dem, da jeg ikke er særlig god til smerte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.